بازار آنلاین کالاهای صنعتی

بازار آنلاین کالاهای صنعتی
 

در زمان خرید بلبرینگ چینی به چه چیزهایی باید دقت کنیم ؟
راهنمای خرید بلبرینگ چینی
بلبرینگ‌ که گاهی از آن با نام "بیرینگ" نیز یاد می‌شود، جزء پر استفاده‌ترین ابزارهای صنعتی در حوزه صنعت و ساخت لوازم خانگی می‌باشد. این قطعه در انواع مختلفی تولید شده که هر کدام از نمونه‌های آن کاربردهای خاص خود را دارد. از این رو، بسیاری از کشورها اقدام به ساخت بلبرینگ‌ کرده‌اند. کشور چین یکی از فعالان این حوزه است که طی چند سال اخیر توانسته بلبرینگ‌های با کیفیتی را تولید کند. در ادامه مطلب به معرفی و مقایسه بلبرینگ چینی می‌پردازیم.

راهنمای خرید بلبرینگ
در زمان خرید بلبرینگ این موارد را درنظر داشته باشید:

- تشخیص قطعه اصل و تقلبی: یکی از مهم‌‌ترین مشکلات در زمان خرید قطعات صنعتی، افزایش نمونه‌های تقلبی است. اگر نتوانید بلبرینگ اصلی را از تقبلی تشخیص دهید، در زمان خرید بلبرینگ‌های کشاورزی، بلبرینگ‌های چینی و ... به مشکل می‌خورید. بنابراین بهتر است در این مورد مطالعه کافی داشته باشید.

- تشخیص نیاز: بلبرینگ‌ها دارای انواع مختلفی هستند و کارکردهای خاص خود را دارند. از این رو، قبل از خرید، مشخص کنید که برای انجام چه کاری قصد خرید دارید. پس از آن با یک جستجوی ساده در گوگل می‌توانید اطلاعات کاملی از بلبرینگ مورد نظر را بدست آورید.

 

- نام برند: با وجود تحریم‌ها امکان واردات بلبرینگ‌ها از کشورهایی همچون آلمان، امارات، ایتالیا، کره جنوب و ... بسیار سخت شده است. با این حال، بلبرینگ‌های چینی به وفور و با قیمت مناسب در بازار یافت می‌شوند.

- رعایت استانداردها: بلبرینگ‌ها از هر نوعی که باشند، بر اساس یک سری استانداردهای خاص ساخته می‌شوند. این استانداردها تعیین‌کننده میزان مقاومت و کیفیت آن‌ها می‌باشد. به عنوان مثال بلبرینگ‌های براساس دو استاندارد ISO و ASTM ساخته می‌شوند. از این رو در صنایعی همچون ساخت هواپیما و موشک‌، خودروسازی و دیگر صنایع مشابه قابل استفاده هستند. لازم به ذکر است که این استانداردها فقط مربوط به آلیاژ به کار برده شده یا ابعاد قطعه تولید شده نیست، بلکه تعیین کننده میزان اصطکاک، تحمل درجه حرارت، مقدار مایع روانکار موردنیاز و سایر مشخصات ساخت و بسته‌بندی قطعات نیز هستند.

آیا بلبرینگ و رولبرینگ چینی بخریم ؟
تصور برخی این است که تمام اجناس چینی از کیفیت لازم برخوردار نیستند و بعد از مدت کوتاهی آسیب دیده و غیر قابل استفاده می‌شوند. این ذهنیت کاملا اشتباه است. به عنوان مثال کشور چین نمونه‌های مختلفی از بلبرینگ را تولید می‌کند که کیفیت آن وابسته به متریال مصرفی آن می‌باشد. مسلما متریال درجه یک باعث شده تا کیفیت بالاتر رود و طول عمر بلبرینگ‌ها ‌نیز افزایش یابد.

 

محدوده قیمت بلبرینگ و رولبرینگ‌های چینی به چه صورت است؟
به غیر از کیفیت بلبرینگ، قیمت آنها نیز به جنس مواد اولیه بستگی دارد. از این رو، محدوده قیمت بلبرینگ‌های چینی متغیر است. هرچه بلبرینگ استاندارتر و با کیفیت‌تر با‌شد، قیمت آن نیز بالاتر می‌رود. البته این تغییر قیمت نیز تا حدودی به نوسان ارز در بازار بستگی دارد. در چند سال اخیر، به دلیل تغییر نرخ دلار همواره ‌شاهد افزایش ناگهانی اجناس وارداتی بوده‌ایم و بلبرینگ‌های چینی نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

مورد دیگری که بر قیمت بلبرینگ تاثیر گذار است، عملکرد بلبرینگ می‌باشد. بلبرینگ‌هایی که برای دستگاه‌های حساس و گران قیمت به کار گرفته می‌شوند، به بلبرینگ‌ خاصی نیاز دارد تا عملکرد کلی دستگاه را مختل نکند. به عنوان مثال اگر بخواهیم دو بلبرینگ شیار عمیق و کف گرد را با هم مقایسه کنیم، باید گفت نمونه کف گرد قیمت بالاتری دارد.

سخن پایانی
ما در این مقاله از جنبه‌های مختلفی بلبرینگ چینی را بررسی کردیم، اما در آخر خرید یا عدم خرید آنها به نوع دستگاه و بودجه شما بستگی دارد. پس اگر دستگاه یا خودروی شما گران قیمت است، برای تعویض بلبرینگ بهتر است از برندهای خارجی مشابه نمونه اصلی استفاده کنید. 

 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۸ مرداد ۱۴۰۱ ] [ ۰۳:۴۸:۱۴ ] [ منفرد ] [ نظرات (0) ]
.: Weblog Themes By viablog :.

درباره وبلاگ

خریداران و تامین‌کنندگان اقلام صنعتی به کمک انتاکالا، می‌توانند در فضایی معتبر و پیشرفته با یکدیگر داد و ستد کنند و به بازاری به وسعت ایران، دسترسی داشته باشند. تنوع روش‌های پرداخت در انتاکالا، مشکل نقدینگی شرکت‌ها و خریداران را برطرف کرده است تا روند فعالیت هیچ‌کدام از کارخانه‌ها و شرکت‌ها متوقف نشود. انتاکالا علاوه بر خریداران، خدمات گوناگونی را هم برای عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان کالای صنعتی در نظر گرفته است. تامین‌کنندگان کالاهای صنعتی، می‌توانند بدون صرف هزینه، فروشگاهی اختصاصی و پیشرفته در انتاکالا در اختیار داشته باشند؛ فروشگاهی که به دلیل مخاطبان زیاد انتاکالا، محصولات را به خریداران بیشتری معرفی می‌کند. اعتبار و شفافیت در بازار کالاهای صنعتی برای ما بسیار مهم است. در همین راستا تلاش می‌کنیم تا اعتبار و سلامت بازار را افزایش دهیم از این رو طبق سیاست‌های انتاکالا، فقط صاحبان برند، تولیدکنندگان، واردکنندگان و نمایندگان رسمی برندها می‌توانند در این فروشگاه کالای خود را به‌فروش برسانند.
نویسندگان
لینک دوستان
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پیوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
موضوعات وب
امکانات وب