بازار آنلاین کالاهای صنعتی

بازار آنلاین کالاهای صنعتی
 

 
آشنایی با انواع روغن های صنعتی


روغن‌های صنعتی، مجوعه‌ای گسترده از روغن‌هایی هستند که در صنعت و به جهت روانکاری، انتقال قدرت، انتقال حرارت، خنک‌کنندگی و ... به کار می‌روند. بر خلاف سده‌های گذشته که از روغن‌های حیوانی مانند چربی‌های نهنگ، چارپایان و یا حتی روغن‌های گیاهی و نباتی در ابزار آلات صنعتی و به جهت روانکاری استفاده می‌شد، از قرن نوزدهم و با رشد صنعت و پیشرفت تکنولوژی و همچنین پیدایش نفت به عنوان ماده‌ای ارزشمند در تهیه و تولید فرآورده‌های سوختی، روغنی و شیمیایی، تولید و استفاده از روغن‌های صنعتی رشد چشمگیری داشته است. روغن‌های حیوانی و گیاهی به دلیل اینکه کیفیت مداوم و مستمر در روغن‌کاری و روانکاری نداشتند و همچنین کارایی پایینی داشته و زود فاسد می‌شدند، امروزه دیگر جهت مصارف صنعتی استفاده نمی‌شوند و کاملا منسوخ شده و جای خود را به روغن‌های صنعتی داده‌اند.

روغن‌های صنعتی و سنتتیک با توجه به کارایی بالا در انتقال نیروی هیدرولیکی و همچنین روانکاری، امروزه در اکثر صنایع سنگین و نیمه‌سنگین از جمله نیروگاه‌ها، کارخانه‌های خودروسازی، صنایع فلزات و ریخته‌گری، رآکتورهای هسته‌ای، موتورهای احتراق داخلی و دیزلی و ماشین‌آلات سنگین و سبک به کار می‌روند که روغن های صنعتی را می توان از فروشگاه آنلاین کالاهای صنعتی به راحتی سفارش و تهیه نمود.

 

روغن‌های موتور که شاید آشناترین زمینه کاربرد روغن‌های صنعتی برای عموم مردم باشند، روغن‌های صنعتی‌ای هستند که هم از نوع نفتی و هم از نوع غیر نفتی (سنتتیک) به فروش می‌رسند. نحوه عملکرد این روغن‌ها در پیشرانه خودروها به جهت روانکاری و خنک‌کردن اجزای آن در تماس قطعات مختلف پیشرانه با یکدیگر در حال حرکت خودرو و در دماهای بسیار بالا است، تا علاوه بر حفاظت از پیشرانه و قطعاتش در برابر سایش و اصطکاک اجزای متحرک آن، از بالا رفتن بی‌رویه دمای آن جلوگیری کنند.

یکی از ویژگی‌های مهم انواع مختلف سیالات، گرانروی یا ویسکوزیته است. هر چه گرانروی یک سیال بیشتر باشد، قابلیت جاری شدن سخت‌تری داشته و بسته به کاربرد آن در صنعت ممکن است با توجه به گرانروی آن انتخاب شود. به طور کلی، هر چه گرانروی یک روغن صنعتی در تغییرات دمایی مختلف بیشتر ثابت بماند، آن روغن از کیفیت بیشتری برخوردار است

همین حالا جزء تامین کنندگان انتاکالا باشید

 

طبقه بندی روغن های صنعتی

 

از انواع روغن‌های صنعتی می‌توان به روغن‌های مینرال و روغن‌های سنتتیک اشاره کرد که در واقع تولید روغن‌های صنعتی مینرال بر پایه فرآورده‌های نفتی و روغن‌های سنتتیک بر پایه فرآورده‌های غیر نفتی است.

انستیتو نفت آمریکا (American Petroleum Institute) روغن‌های صنعتی را در 5 گروه دسته‌بندی کرده که سه گروه اول مربوط به روغن‌های صنعتی مینرال و دو گروه بعدی روغن‌های سنتتیک هستند. هر کدام از روغن‌های این پنج دسته دارای گرانروی (ویسکوزیته) مخصوص به خود هستند. همان طور که اشاره شد، روغن‌های مینرال بر پایه فرآورده‌های نفتی تولید می‌شوند و به همین دلیل اشتعال‌پذیری بالایی دارند، در حالی که روغن‌های سنتتیک مقاومت بیشتری در برابر حرارت و آتش دارند.

روغن‌های سنتتیک اولین بار با واکنش شیمیایی گاز هیدروژن و گاز کربن مونواکسید و توسط دو مهندس آلمانی به نام‌های فیشر و تروپش در دهه 1920 میلادی ساخته شدند. از واکنش این دو گاز، مجموعه‌ای از هیدروکربن‌ها ساخته می‌شوند که جزء تشکیل‌دهنده اصلی روغن‌های صنعتی هستند.

روغن هیدرولیک صنعتی

 

با توجه به اینکه در علم مکانیک سیالات، مایعات نسبت به گازها خاصیت تراکم و انبساط بسیار کمتری دارند یا در واقع دارای چگالی ثابتی در دمای مشخص هستند، می‌توان از این ویژگی آنها به همراه روانی و جاری شدنشان برای انتقال قدرت به صورت غیر مستقیم بهره برد.

در طراحی سیستم‌های هیدرولیکی، با استفاده از اعمال نیرو به جک‌های هیدرولیکی می‌توان جابه‌جایی و انتقال نیرو را به راحتی انجام داد. در جک‌های هیدرولیکی از روغن‌های هیدرولیک صنعتی استفاده می‌شود که علاوه بر وظیفه اصلی خود یعنی انتقال قدرت، در محفظه‌های هیدرولیک عمل روانکاری و انتقال حرارت را نیز به خوبی انجام می‌دهند. همچنین استفاده از روغن‌های هیدرولیکی موجب جلوگیری از فرسایش، سایش و خوردگی یا زنگ‌زدن محفظه‌های جک هیدرولیکی می‌شود. از روغن‌های هیدرولیک عمدتا در ماشین‌آلات سنگین نظیر بیل‌های مکانیکی، جرثقیل‌ها، انواع کمپرسی، جک‌های بالابر و انتقال نیرو و لودرها استفاده می‌شود. برای انتخاب روغن هیدرولیک مناسب، باید به خاطر داشت که روغن هیدرولیک توانایی‌های مختلفی دارد و به همین دلیل در دسته‌بندی‌های گوناگونی به فروش می‌رسد که در زیر تعدادی از آنها بیان شده اند.

روغن‌های ضد خوردگی و زنگ زدن (با نماد R&O)
روغن‌های دارای خاصیت ضد سایش (با نماد AW)
روغن‌های ضد سایشی که گرانروی بالایی دارند (با نماد HVI,AW)


خاصیت ضد سایش در روغن‌های صنعتی

 

با توجه به خاصی روانی و دارا بودن ویژگی‌های ضد خورندگی و سایش روغن‌های صنعتی، آنها را برای جلوگیری از فرسایش داخلی جک‌های هیدرولیکی نیز به کار می‌برند. انواع روغن‌های هیدرولیک ضد سایش (Anti-Wear, AW) از یک سیال پایه نفتی (مینرال) ساخته می‌شوند و عمدتا حاوی افزودنی ضد سایش فلز روی (Zinc) و دی‌آلکیل‌دی‌تیوفسفات (dialkyldithiophosphate) با نام اختصاری ZDDP هستند. این افزودنی برای محافظت از پمپ هیدرولیک و جداره‌های محفظه جک‌های هیدرولیکی عمل می‌کند. روغن‌های هیرولیک ضد سایش در چند درجه ویسکوزیته تقسیم‌بندی شده اند و کاربردهای متفاوتی دارند. به عنوان مثال، روغن‌های هیدرولیک AW 46 را می‌توان برای عملکرد سیستم‌های هیدرولیک در تجهیزات و ابزار آلات صنعتی و ماشین‌آلات سنگین مانند کامیون، کمپرسی، بیل مکانیکی و انواع لودر استفاده کرد، در حالی که روغن‌های هیدرولیک AW 32 ممکن است برای کاربرد در هوای سردتر مانند پمپ‌های برف‌روب مناسب‌تر باشند.

 

کاربرد روغن هیدرولیک صنعتی

 

روغن‌های صنعتی مطابق با کاربردشان و نقاط مختلف ماشین‌آلات صنعتی یا جک‌های هیدرولیکی، خواص متفاوتی دارند چرا که افزودنی‌ها و ترکیبات خاصی برای تغییر کاربری آنها در هنگام تولید به آنها اضافه می‌شود. می‌توان با استفاده از روغن هیدرولیک مناسب، بیشترین کارایی را در روانکاری، انتقال حرارت و از همه مهمتر انتقال قدرت در ماشین‌آلات هیدرولیکی با توجه به نوع آنها و نیاز و کاربردشان در کارگاه‌های صنعتی به دست آورد.

کاربری‌های روغن هیدرولیک که حساس به محیط زیست (مانند تراکتورهای زمین‌های کشاورزی و یا ماشین‌آلات لایروبی دریایی) هستند، ممکن است از روغن‌های هیدرولیک صنعتی زیست‌تخریب‌پذیر بر پایه روغن گیاهی کلزا (کانولا) سود ببرند، به خصوص زمانی که خطر نشت روغن از خط هیدرولیک پاره شده وجود دارد. به طور معمول این روغن ها به صورت روغن های ISO 32، ISO 46 و ISO 68 در دسترس هستند.

 

 

تامین کننده روغن صنعتی

 

با توجه به منابع سرشار نفت در کشورمان ایران که از دیرباز استخراج و بهره‌برداری می‌شده است، صنایع و کارخانجات مختلفی برای فرآوری انواع روغن‌های صنعتی مینرال و سنتتیک در کشور فعالیت می‌کنند. انتاکالا، بازار آنلاین و مرجع تخصصی بررسی، ارزیابی و خرید ابزار آلات و ملزومات صنعتی است که برای تامین انواع روغن صنعتی سنتتیک و مینرال با روش‌های مختلف مناسب است.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۰۳:۲۵:۱۰ ] [ منفرد ] [ نظرات (0) ]
.: Weblog Themes By viablog :.

درباره وبلاگ

خریداران و تامین‌کنندگان اقلام صنعتی به کمک انتاکالا، می‌توانند در فضایی معتبر و پیشرفته با یکدیگر داد و ستد کنند و به بازاری به وسعت ایران، دسترسی داشته باشند. تنوع روش‌های پرداخت در انتاکالا، مشکل نقدینگی شرکت‌ها و خریداران را برطرف کرده است تا روند فعالیت هیچ‌کدام از کارخانه‌ها و شرکت‌ها متوقف نشود. انتاکالا علاوه بر خریداران، خدمات گوناگونی را هم برای عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان کالای صنعتی در نظر گرفته است. تامین‌کنندگان کالاهای صنعتی، می‌توانند بدون صرف هزینه، فروشگاهی اختصاصی و پیشرفته در انتاکالا در اختیار داشته باشند؛ فروشگاهی که به دلیل مخاطبان زیاد انتاکالا، محصولات را به خریداران بیشتری معرفی می‌کند. اعتبار و شفافیت در بازار کالاهای صنعتی برای ما بسیار مهم است. در همین راستا تلاش می‌کنیم تا اعتبار و سلامت بازار را افزایش دهیم از این رو طبق سیاست‌های انتاکالا، فقط صاحبان برند، تولیدکنندگان، واردکنندگان و نمایندگان رسمی برندها می‌توانند در این فروشگاه کالای خود را به‌فروش برسانند.
نویسندگان
لینک دوستان
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پیوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
موضوعات وب
امکانات وب