بازار آنلاین کالاهای صنعتی

بازار آنلاین کالاهای صنعتی
 

 

کاربرد انواع plc در پروژه ها

یک کنترل‌کننده منطقی قابل‌برنامه‌ریزی یا (PLC) ، یک کامپیوتر صنعتی است که برای کنترل فرآیندهای تولید، مانند خطوط مونتاژ، ماشین‌ها، دستگاه‌های روباتیک یا هر فعالیتی که نیاز به قابلیت اطمینان بالا دارد طراحی‌شده است و مانند رایانه‌ای شخصی به سهولت برنامه‌نویسی می‌شود و به‌طور خاص برای کارکرد قابل‌اعتماد در محیط‌ها و شرایط سخت، مانند ارتعاشات شدید، دمای شدید و شرایط مرطوب یا گردوغبار استفاده‌شده و با این شرایط سازگار است. در این مقاله قصد داریم ابتدا شما را با تعریف پی ال سی و کاربردهای آن همچنین بهترین برندهای تامین کننده این دستگاه‌ها آشنا کنیم با ما همراه باشید.

 

تعریف پی ال اسی

 

یک کنترل‌کننده منطقی برنامه‌پذیر یا PLC، یک کامپیوتر مقاوم است که برای اتوماسیون صنعتی استفاده می‌شود. این کنترل‌کننده‌ها می‌توانند یک فرآیند خاص، عملکرد ماشین یا حتی کل خط تولید را خودکار کنند.

 

PLC اطلاعات را از حسگرها یا دستگاه‌های ورودی متصل دریافت می‌کند، داده‌ها را پردازش می‌کند و خروجی‌ها را بر اساس پارامترهای از پیش برنامه‌ریزی‌شده راه‌اندازی می‌کند.

بسته به ورودی‌ها و خروجی‌ها، یک PLC می‌تواند داده‌های زمان اجرا مانند بهره‌وری یا دمای کارکرد دستگاه را نظارت و ضبط کند، فرآیندها را به‌طور خودکار شروع و متوقف کند، در صورت خرابی دستگاه آلارم ایجاد کند و موارد دیگر. کنترل‌کننده‌های منطقی قابل‌برنامه‌ریزی یک راه‌حل کنترلی انعطاف‌پذیر و قوی هستند که تقریبا با هر برنامه‌ای سازگار است.

 

چند ویژگی کلیدی وجود دارد که PLC ها را از رایانه‌های شخصی صنعتی، میکروکنترلرها و سایر راه‌حل‌های کنترل صنعتی متمایز می‌کند:

ورودی و خروجی CPU PLC- داده‌های برنامه را ذخیره و پردازش می‌کند، اما ماژول‌های ورودی و خروجی PLC را به بقیه دستگاه متصل می‌کنند. این ماژول‌های ورودی/خروجی همان چیزی هستند که اطلاعات را به CPU ارائه می‌کنند و نتایج خاصی را ایجاد می‌کنند. I/O می‌تواند آنالوگ یا دیجیتال باشد. دستگاه‌های ورودی ممکن است شامل حسگرها، سوئیچ‌ها و اندازه‌گیرها باشند، درحالی‌که خروجی‌ها ممکن است شامل رله‌ها، چراغ‌ها، سوپاپ‌ها و درایوها باشند. کاربران می‌توانند ورودی/خروجی یک PLC را باهم ترکیب و باهم تطبیق دهند تا پیکربندی مناسبی برای برنامه خود داشته باشند.

ارتباطات - علاوه بر دستگاه‌های ورودی و خروجی، یک PLC ممکن است نیاز به اتصال به انواع دیگر سیستم‌ها نیز داشته باشد. به‌عنوان‌مثال، کاربران ممکن است بخواهند داده‌های برنامه ضبط‌شده توسط PLC را به یک سیستم کنترل نظارتی و جمع‌آوری داده (SCADA) صادر کنند که چندین دستگاه متصل را نظارت می‌کند. PLC ها طیف وسیعی از پورت‌ها و پروتکل‌های ارتباطی را ارائه می‌دهند تا اطمینان حاصل شود که PLC می‌تواند با این سیستم‌های دیگر ارتباط برقرار کند.

HMI - برای تعامل با PLC در زمان واقعی، کاربران به یک HMI یا رابط ماشین انسانی نیاز دارند. این رابط‌های اپراتور می‌توانند نمایشگرهای ساده، با خواندن متن و صفحه‌کلید، یا پنل‌های صفحه لمسی بزرگ باشند که بیشتر شبیه لوازم الکترونیکی مصرفی هستند، اما درهرصورت، کاربران را قادر می‌سازند تا اطلاعات را در زمان واقعی به PLC بازبینی و وارد کنند.

 

 

انواع کاربرد پی ال سی

 

کنترل‌کننده‌های منطقی قابل‌برنامه‌ریزی (PLC) در افزایش تولید و بهبود کارایی کلی کارخانه مفید هستند. انعطاف‌پذیری ارائه‌شده توسط یک کنترل‌کننده منطقی قابل‌برنامه‌ریزی امکان استفاده از آن را در بسیاری از برنامه‌های کاربردی برای تولید و کنترل فرآیند فراهم کرده است.

 

کنترل فرآیند تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته است. درگذشته کنترل فرآیند بیشتر از طریق کنترل دستی انجام می‌شد. جریان، دما، سطح، فشار و سایر عملکردهای کنترلی در هر مرحله توسط کارگران تولید کنترل می‌شد.

 

امروزه، کل فرآیند را می‌توان به‌طور خودکار با استفاده از کنترل‌کننده‌های منطقی قابل‌برنامه‌ریزی، با تعداد کمی یا بدون هیچ کارگری درگیر و کنترل کرد. برخی از برنامه‌های کاربردی فرآیندی که در آن PLC ها استفاده می‌شود شامل موارد زیر است:

 

1-کاربردهای صنعتی PLCمانند:

 

سیستم حمل‌ونقل مانند سیستم تسمه‌نقاله است.

سیستم بسته‌بندی و برچسب‌گذاری در مواد غذایی و آشامیدنی.

سیستم پر کردن اتوماتیک بطری یا مایع.

سیستم بسته‌بندی و لیبل گذاری در صنایع داروسازی.

سیستم حمل‌ونقل مانند پله‌برقی و آسانسور.

سیستم کنترل جرثقیل صنعتی برای عملیات جرثقیل مسافرتی سقفی.

صنایع شیشه برای تولید شیشه و ثبت داده‌ها.

صنایع کاغذ برای تولید صفحات، کتاب یا روزنامه و غیره.

سیستم مانیتورینگ و کنترل پمپ آب تخلیه خودکار.

سیستم کنترل بر اساس زمان و شمارش برای یک ماشین صنعتی.

کنترل‌کننده دما یا رطوبت با استفاده از ورودی سنسورها به سیستم .PLC

تشخیص عیب و حفاظت از ماشین‌های صنعتی مانند موتور القایی.

سیستم توربین بادی برای حداکثر بازده، ثبت داده‌ها و اهداف ایمنی.

سیستم مدیریت انرژی مانند بویلر، آسیاب توپ، کوره زغال‌سنگ، کوره شفت و غیره.

صنایع نفت و گاز برای کنترل روند پاک‌سازی.

 

2-کاربردهای نیروگاهی PLCمانند:

 

PLCبرای سیستم شبکه هوشمند برای نظارت و تشخیص شرایط خطا استفاده می‌کند.

در سیستم‌های تولید، انتقال و توزیع برق استفاده می‌شود.

در پست برق، PLC می‌تواند از سیستم خط مونتاژ خودکار استفاده کند.

برخی از تجهیزات الکتریکی (مانند قطع کننده مدار، سوئیچینگ خازن) را می‌توان به‌طور خودکار با PLC کار کرد.

تشخیص توالی تک فاز یا سه فاز با استفاده از .PLC

در نیروگاه اتوماسیون نفت و گاز، PLC به کلید سوپاپ برای تعویض سوخت، روشن یا خاموش کردن چراغ پیلوت، بررسی ایمنی شعله، روش فیلتر روغن و موارد دیگر نیاز دارد.

زمان واقعی PLC در معادن زغال‌سنگ زیرزمینی یا سنجش سطح آب و بررسی داده‌ها استفاده می‌شود.

 

3-کاربردهای تجاری PLC مانند:

 

سیستم سیگنال کنترل ترافیک هوشمند

سیستم کنترل هوشمند آسانسور

سیستم اعلام حریق و اعلام حریق.

سیستم کنترل خودکار ماشین.

سیستم شستشوی اتوماتیک خودرو

سیستم هدایت خودکار خودرو.

کنترل‌کننده فشار در کاربردهای پمپ چند موتوره.

ترتیب یا سیستم شمارش و بسته‌بندی عددی.

سیستم تشخیص خط و کنترل از راه دور تجهیزات معدن.

برای عملکرد توربین بادی، PLC ها سیگنال‌های سنسورهای سرعت و جهت باد را برای کنترل بهتر توربین‌های بادی تبدیل می‌کنند.

 

4-کاربردهای خانگی PLC مانند:

 

سیستم کنترل سطح مخزن آب

سیستم شستشو و پارکینگ.

سیستم کنترل نور چشمک‌زن

سیستم باز و بسته شدن درب اتوماتیک

برنامه نظارت از راه دور مانند کمپرسور هوا (AC)، فن.

برنامه روشن/خاموش سوئیچینگ مانند نور، موتور، و بیشتر برنامه‌های زندگی روزمره PLC

 

 

بهترین برند تولید کننده plc

 

امروزه رقابت در صنعت اتوماسیون صنعتی شدید است و شرکت‌هایی که به سمت تولیدکنندگان PLC و توسعه برندهای PLC خود سوق داده می‌شوند. یکی از بهترین راه‌ها برای قضاوت اینکه کدام PLC محبوب‌تر است، سهم بازار است. محبوب‌ترین PLC با توجه به سهم بازار، Siemens Simatic PLC بود. دومین PLC محبوب Rockwell Automation Allen Bradley PLC بود. پس از Mitsubishi Melsec PLC، Schneider Modicon PLC و Omron Sysmac PLC

 

 

لیست کامل 17 برند محبوب با توجه به سهم بازار در زیر آورده ‌شده است:

 

1.     Siemens

2.     Rockwell Automation

3.     Mitsubishi Electric

4.     Schneider Electric

5.     Omron

6.     Emerson Electric (GE)

7.     Keyence

8.     ABB (B&R Automation)

9.     Bosch

10.  Hitachi

11.  B&R Automation (part of ABB)

12.  Phoenix Contact

13.   Panasonic

14.  LS Electric (LSIS)

15.  Eaton

16.   Delta Electronic

17.       Fuji Electric

 

خرید آنلاین :plc

 

آیا به دنبال خرید آنلاین پی ال سی هستید؟ با جست‌وجو در انتاکالا (entakala.com) شما می‌توانید انواع پی ال سی های موردنظر خود را با بهترین قیمت به‌صورت اصلی و از برندهای معتبر در یکجا بیابید.

اگر به دنبال خرید ابزارآلات باکیفیت به‌صورت آنلاین از مارک‌های درجه‌یک هستید، بهتر است به اِنتاکالا اعتماد کنید زیرا این پلتفرم تجارت الکترونیکی آنلاین انواع کالاهای صنعتی را از مارک‌های معتبر ارائه می‌دهد.

 

جای شما در انتاکالا خالی است! همین حالا در سایت ثبت‌نام کنید و به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۴ آذر ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۱۹:۲۲ ] [ منفرد ] [ نظرات (0) ]
.: Weblog Themes By viablog :.

درباره وبلاگ

خریداران و تامین‌کنندگان اقلام صنعتی به کمک انتاکالا، می‌توانند در فضایی معتبر و پیشرفته با یکدیگر داد و ستد کنند و به بازاری به وسعت ایران، دسترسی داشته باشند. تنوع روش‌های پرداخت در انتاکالا، مشکل نقدینگی شرکت‌ها و خریداران را برطرف کرده است تا روند فعالیت هیچ‌کدام از کارخانه‌ها و شرکت‌ها متوقف نشود. انتاکالا علاوه بر خریداران، خدمات گوناگونی را هم برای عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان کالای صنعتی در نظر گرفته است. تامین‌کنندگان کالاهای صنعتی، می‌توانند بدون صرف هزینه، فروشگاهی اختصاصی و پیشرفته در انتاکالا در اختیار داشته باشند؛ فروشگاهی که به دلیل مخاطبان زیاد انتاکالا، محصولات را به خریداران بیشتری معرفی می‌کند. اعتبار و شفافیت در بازار کالاهای صنعتی برای ما بسیار مهم است. در همین راستا تلاش می‌کنیم تا اعتبار و سلامت بازار را افزایش دهیم از این رو طبق سیاست‌های انتاکالا، فقط صاحبان برند، تولیدکنندگان، واردکنندگان و نمایندگان رسمی برندها می‌توانند در این فروشگاه کالای خود را به‌فروش برسانند.
نویسندگان
لینک دوستان
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پیوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
موضوعات وب
امکانات وب