بازار آنلاين كالاهاي صنعتي

بازار آنلاين كالاهاي صنعتي
 

آشنايي با روش هاي مراقبت و نگهداري از بلبرينگ و رولبرينگ ها در حين كار


بلبرينگ ها نقش مهمي در حركت آزاد و بدون محدوديت قطعات يا اجزاي مكانيكي، از چرخ‌هاي ماشين گرفته تا اسكيت‌بردها و همچنين بسياري از موارد ديگر دارند. ياتاقان ها وزن بار را تحمل مي‌كنند و باعث شده تا اشيا بدون اصطكاك يا با اصطكاك بسيار كمتر حركت كنند. در دنياي بدون ياتاقان، قطعات متحرك مكانيكي دچار اختلال شده و به يكديگر مي‌چسبند. همچين مشكلي باعث مي‌شود تا ابزارهاي صنعتي براي حركت كردن عملكرد رواني نداشته باشند. به طور كلي، عمر بلبرينگ‌ها تحت تاثير عواملي همچون نوع بلبرينگ، ميزان تحمل بار و نحوه  نگهداري است. اگر از بلبرينگ به درستي نگهداري شود، مي‌توان مدت بيشتري از آن استفاده كرد و هزينه تعميرات را تا حدودي كاهش داد. با ما همراه باشيد تا شما را با روش‌هاي نگهداري از بلبرينگ و رولبرينگ آشنا كنيم.

 

 

مراقبت و نگهداري از بلبرينگ و رولبرينگ
براي مراقبت و نگهداري بلبرينگ‌ و رولبرينگ مي‌توان از راهكارهاي زير كمك گرفت:

 - بازرسي بلبرينگ و رولبرينگ‌ها از طريق كنترل حرارت
حداكثر گرمايش مجاز براي ياتاقان‌ها به عمليات حرارتي مواد بستگي دارد. اگر آنها بيش از حد مجاز گرم شوند، مي‌توانند به طور دائم فولاد ياتاقان را تغيير شكل داده يا نرم كنند و ظرفيت حمل بار را كاهش دهند. نتيجه همچين چيزي آسيب رسيدن به بلبرينگ و ساير قطعات يك دستگاه است. از اين رو، براي كنترل حرارت بلبرينگ و رولبرينگ مي‌توانيد از دماسنج ديجيتالي استفاده كنيد.

 

- بازرسي چشمي بلبرينگ و رولبرينگ
راهكار ديگر بازرسي چشمي روغن كاري بلبرينگ و رولبرينگ است. گاهي اين احتمال وجود دارد كاسه نمد دچار نقص  شده و مواد آلوده كننده به داخل بيرينگ راه پيدا كنند. پس اولين اقدام بررسي چشمي در راستاي نگهداري از بلبرينگ و رولبرينگ است.

- بازرسي بلبرينگ و رولبرينگ ها از طريق گوش دادن
اگر در حين كار كردن دستگاه به صداي بلبرينگ‌ها گوش كنيد، مي‌توانيد تا حدودي از صحت و يا خرابي آن مطمئن شويد. از آنجايي كه گوش دادن به صداها از طريق گوش انسان ممكن است با خطا همراه باشد، مي‌توانيد اين كار را به كمك دستگاه‌هايي همچون " گوشي پزشكي الكترونيكي " انجام داده تا دقت كارتان چند برابر شود. چرا كه اين دستگاه مبتني بر دريافت و آناليز صدا مي‌باشد. به غير از اين مي‌توان از دستگاه‌هاي آناليز ارتعاشات نيز استفاده كرد. اين دستگاه به شما كمك كرده تا با بررسي ارتعاشات، عدم كاركرد صحيح بلبرينگ و رولبرينگ در زمان كار كردن را به خوبي متوجه شويد.

- بازرسي بلبرينگ و رولبرينگ ها با ترمو گرافي
اگر ميزان اصطكاك بين اجزاي متحرك بلبرينگ زياد شود، دما به صورت غير عادي در بلبرينگ‌ها بالا مي‌رود. افزايش اصطكاك مي‌تواند براساس عواملي مانند كاهش روانكار، فرسودگي بلبرينگ و غيره رخ دهد. ترموگرافي يك از راهكارهايي است كه به وسيله آن مي‌توان ميزان دماي بلبرينگ و رولبرينگ را اندازه گرفت. مزيت اين روش نسبت به دماسنج‌ها، بالا بودن ميزان دقت دستگاه است. از طرفي، براي استفاده از دوربين‌هاي ترموگرافي نيازي به دسترسي به سطح بلبرينگ نيست. بنابراين، براي اندازه‌گيري دماي بلبرينگ‌هايي كه روي دستگاه در موقعيت دشوار نصب شده‌اند، انتخاب مناسبي خواهد بود.

 

- روانكاري بلبرينگ و رولبرينگ ها با روغن
اگر مي‌خواهيد بلبرينگ‌هاي دستگاهتان عمر طولاني داشته باشند، بايد به صورت منظم و صحيح روغن كاري شوند. روان كننده مناسب به شرايط محيطي، دما، سرعت و بار بستگي دارد. روغن هيدروليك يكي از روانكارهاي صنعتي است كه بسته به نوع بلبرينگ و رولبرينگ مي‌توان از آنها استفاده كرد.

سخن پاياني مقاله تكنيك هاي مراقبت از رولبرينگ و بلبرينگ ها
بلبرينگ و رولبرينگ يكي از اصلي‌ترين قطعات صنعتي است كه عملكرد بسياري از دستگاه‌ها را تحت الشعاع قرار مي‌دهد. از اين رو، مراقب و نگهداري از آنها در حين كار بسيار اهميت دارد. ما در اين مقاله برخي از مهم‌ترين راهكارهاي مراقبتي را آورده‌ايم كه با مطالعه آنها مي‌توانيد از صحت عملكرد بلبرينگ و رولبرينگ مطمئن شويد. 

عضو تامين‌ كنندگان انتاكالا شويد تا بتوانيد در بازار كالاهاي صنعتي از رقبايتان پيشي بگيريد.با ثبت نام در سايت انتاكالا مي‌توانيد به ابزار آلات و كالاهاي صنعتي مطرح‌ترين برندهاي جهاني دسترسي داشته باشيد.

 

 

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ ] [ ۰۳:۵۲:۵۸ ] [ منفرد ] [ نظرات (0) ]
.: Weblog Themes By viablog :.

درباره وبلاگ

خريداران و تامين‌كنندگان اقلام صنعتي به كمك انتاكالا، مي‌توانند در فضايي معتبر و پيشرفته با يكديگر داد و ستد كنند و به بازاري به وسعت ايران، دسترسي داشته باشند. تنوع روش‌هاي پرداخت در انتاكالا، مشكل نقدينگي شركت‌ها و خريداران را برطرف كرده است تا روند فعاليت هيچ‌كدام از كارخانه‌ها و شركت‌ها متوقف نشود. انتاكالا علاوه بر خريداران، خدمات گوناگوني را هم براي عرضه‌كنندگان و توليدكنندگان كالاي صنعتي در نظر گرفته است. تامين‌كنندگان كالاهاي صنعتي، مي‌توانند بدون صرف هزينه، فروشگاهي اختصاصي و پيشرفته در انتاكالا در اختيار داشته باشند؛ فروشگاهي كه به دليل مخاطبان زياد انتاكالا، محصولات را به خريداران بيشتري معرفي مي‌كند. اعتبار و شفافيت در بازار كالاهاي صنعتي براي ما بسيار مهم است. در همين راستا تلاش مي‌كنيم تا اعتبار و سلامت بازار را افزايش دهيم از اين رو طبق سياست‌هاي انتاكالا، فقط صاحبان برند، توليدكنندگان، واردكنندگان و نمايندگان رسمي برندها مي‌توانند در اين فروشگاه كالاي خود را به‌فروش برسانند.
نويسندگان
لینک دوستان
نظرسنجی
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
موضوعات وب
امکانات وب