بازار آنلاين كالاهاي صنعتي

بازار آنلاين كالاهاي صنعتي
 

بلبرينگ استوك چيست و چه كاربردي دارد؟


بلبرينگ ها يكي از مهم‌ترين اجزاي تريبولوژيكي بسياري از ماشين‌آلات هستند كه در اشكال مختلفي توليد مي‌شوند‌. هدف اصلي بلبرينگ‌ها، جلوگيري از تماس مستقيم فلزات بين دو بخش مجزا است كه به صورت نسبي در حال حركت هستند. اين امر از اصطكاك، توليد گرما و در نهايت، سايش و پارگي قطعات جلوگيري مي‌كند. همچنين مصرف انرژي را كاهش مي دهد زيرا حركت لغزشي، با نورد كم اصطكاك جايگزين مي‌شود. آنها همچنين بار عنصر دوار را به محفظه منتقل مي‌كنند. اين بار، ممكن است شعاعي، محوري يا تركيبي از هر دو باشد. بلبرينگ همچنين آزادي حركت قطعات متحرك را در جهت‌هاي از پيش تعريف شده، محدود مي‌كند.

 

 برندهاي مختلفي از بلبرينگ‌ها( ياتاقان‌ها) در بازار موجود هستند كه بسته به ميزان كيفيت، از قيمت‌ بالايي برخوردار مي‌باشند. از اين رو، خريد بلبرينگ نو هميشه به صرفه نيست، بخصوص اگر عملكرد وسيله ساده باشد. در چينين شرايطي بلبرينگ استوك بهترين انتخاب است. در اين مقاله با ما همراه باشيد تا به معرفي و قيمت خريد بلبرينگ استوك  بپردازيم.

كاربرد بلبرينگ استوك در صنعت


بلبرينگ‌‌ استوك يكي از ابزارآلات صنعتي است كه آكبند نبوده و شامل دو نمونه انباري و دسته دوم مي‌باشد. بلبرينگ‌هاي استوك انباري به دليل سر رسيدن تاريخ انقضا، مانند بلبرينگ‌هاي نو كارايي ندارند اما براي موقعيت‌هايي ديگر قابل استفاده هستند. به عنوان مثال، اگر خريدار قصد دارد هزينه خريد بلبرينگ را به حداقل برساند يا نو بودن يا نبودن آن تاثير منفي بر دستگاه نمي‌گذارد، اين نوع بلبرينگ انتخاب خوبي خواهد بود. در مقابل بلبرينگ‌هاي استوك دسته دوم قرار دارند كه از روي دستگاه‌هاي ديگر برداشته شده و بر مكان مورد نظر نصب مي‌شوند. البته اين بلبرينگ براي دستگاه‌هاي با دقت، انتخاب خوبي نيست و بهتر است از نمونه نو آن استفاده كرد.

 

قيمت بلبرينگ نو بلبرينگ استوك


مسلما بلبرينگ نو و استوك از لحاظ قيمت با هم تفاوت اساسي دارند. با اين حال قيمت خريد بلبرينگ استوك متغير است و بستگي به عوامل زير دارد:

- نوع بلبرينگ: بلبرينگ‌ها از نظر عملكرد با يكديگر متفاوتند و همين ويژگي بر قيمت تمام شده تاثير مي‌گذارد. پس نمونه‌هايي كه گران‌تر هستند چه نو باشند و چه دسته دوم، نسبت به ساير نمونه‌ها قيمت بالاتري دارند.

- نوع استوك: قيمت بلبرينگ استوك انباري با بليرينگ استوك دسته دوم متفاوت است. 

- تميز بودن بلبرينگ‌هاي استوك: اين نيز ويژگي ديگري است كه بر قيمت بلبرينگ استوك تاثير مستقيم دارد.

- نام برند بلبرينگ: برخي از برندهاي تجاري بلبرينگ‌هاي با كيفيت‌تري توليد مي‌كنند. اين عامل باعث شده تا بلبرينگ استوك اين برندها نسب به شركت‌هاي رقيب، همچنان قيمت بالاتري داشته باشند.

 

خطرات احتمالي استفاده بلبرينگ استوك در صنايع مختلف


به طور كلي، هدف استفاده از بلبرينگ‌هاي استوك كاهش هزينه تعميرات است، با اين حال بايد تمام جوانب را بررسي كرد. گاهي خريد و استفاده از قطعات دسته دوم مي‌تواند همانند قطعات آكبند به خوبي كار كند، اما همه چيز نسبي است. برخي از ماشين آلات صنعتي بسيار حساس هستند و از دقت بالايي برخوردارند. از اين رو، به كارگيري بلبرينگ استوك ممكن است عملكرد كلي دستگاه را دچار مشكل كند. با اين وضعيت اگر براي استفاده از بلبرينگ استوك دچار شك و ترديد هستيد، مي‌توانيد از بلبرينگ‌هاي چيني نو استفاده كنيد. برخي ازنمونه‌هاي بلبرينگ چيني از كيفيت و قيمت مناسبي برخوردار هستند. مسلما هرچه قيمت آنها بالاتر باشد، كيفيت نيز افزايش مي‌يابد.

با اين حال اگر وسيله شما همانند فرغون ساختار پيچيده‌اي ندارد، بهتر است از بلبرينگ‌هاي استوك استفاده كنيد.     

سخن پاياني
ما در اين مقاله به معرفي و قيمت خريد بلبرينگ پرداختيم. براي خريد اين محصول صنعتي، حتما به معتبرترين تامين كننده بلبرينگ به صورت حضوري مراجعه كرده تا از صحت سلامت آنها مطمئن شويد. با اين حال مي‌توانيد آنها را از فروشگاه كالاهاي صنعتي معتبري كه فروش آنلاين بلبرينگ را انجام مي‌دهند نيز تهيه كنيد.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ ] [ ۰۳:۴۲:۳۴ ] [ منفرد ] [ نظرات (0) ]

در زمان خريد بلبرينگ چيني به چه چيزهايي بايد دقت كنيم ؟
راهنماي خريد بلبرينگ چيني
بلبرينگ‌ كه گاهي از آن با نام "بيرينگ" نيز ياد مي‌شود، جزء پر استفاده‌ترين ابزارهاي صنعتي در حوزه صنعت و ساخت لوازم خانگي مي‌باشد. اين قطعه در انواع مختلفي توليد شده كه هر كدام از نمونه‌هاي آن كاربردهاي خاص خود را دارد. از اين رو، بسياري از كشورها اقدام به ساخت بلبرينگ‌ كرده‌اند. كشور چين يكي از فعالان اين حوزه است كه طي چند سال اخير توانسته بلبرينگ‌هاي با كيفيتي را توليد كند. در ادامه مطلب به معرفي و مقايسه بلبرينگ چيني مي‌پردازيم.

راهنماي خريد بلبرينگ
در زمان خريد بلبرينگ اين موارد را درنظر داشته باشيد:

- تشخيص قطعه اصل و تقلبي: يكي از مهم‌‌ترين مشكلات در زمان خريد قطعات صنعتي، افزايش نمونه‌هاي تقلبي است. اگر نتوانيد بلبرينگ اصلي را از تقبلي تشخيص دهيد، در زمان خريد بلبرينگ‌هاي كشاورزي، بلبرينگ‌هاي چيني و ... به مشكل مي‌خوريد. بنابراين بهتر است در اين مورد مطالعه كافي داشته باشيد.

- تشخيص نياز: بلبرينگ‌ها داراي انواع مختلفي هستند و كاركردهاي خاص خود را دارند. از اين رو، قبل از خريد، مشخص كنيد كه براي انجام چه كاري قصد خريد داريد. پس از آن با يك جستجوي ساده در گوگل مي‌توانيد اطلاعات كاملي از بلبرينگ مورد نظر را بدست آوريد.

 

- نام برند: با وجود تحريم‌ها امكان واردات بلبرينگ‌ها از كشورهايي همچون آلمان، امارات، ايتاليا، كره جنوب و ... بسيار سخت شده است. با اين حال، بلبرينگ‌هاي چيني به وفور و با قيمت مناسب در بازار يافت مي‌شوند.

- رعايت استانداردها: بلبرينگ‌ها از هر نوعي كه باشند، بر اساس يك سري استانداردهاي خاص ساخته مي‌شوند. اين استانداردها تعيين‌كننده ميزان مقاومت و كيفيت آن‌ها مي‌باشد. به عنوان مثال بلبرينگ‌هاي براساس دو استاندارد ISO و ASTM ساخته مي‌شوند. از اين رو در صنايعي همچون ساخت هواپيما و موشك‌، خودروسازي و ديگر صنايع مشابه قابل استفاده هستند. لازم به ذكر است كه اين استانداردها فقط مربوط به آلياژ به كار برده شده يا ابعاد قطعه توليد شده نيست، بلكه تعيين كننده ميزان اصطكاك، تحمل درجه حرارت، مقدار مايع روانكار موردنياز و ساير مشخصات ساخت و بسته‌بندي قطعات نيز هستند.

آيا بلبرينگ و رولبرينگ چيني بخريم ؟
تصور برخي اين است كه تمام اجناس چيني از كيفيت لازم برخوردار نيستند و بعد از مدت كوتاهي آسيب ديده و غير قابل استفاده مي‌شوند. اين ذهنيت كاملا اشتباه است. به عنوان مثال كشور چين نمونه‌هاي مختلفي از بلبرينگ را توليد مي‌كند كه كيفيت آن وابسته به متريال مصرفي آن مي‌باشد. مسلما متريال درجه يك باعث شده تا كيفيت بالاتر رود و طول عمر بلبرينگ‌ها ‌نيز افزايش يابد.

 

محدوده قيمت بلبرينگ و رولبرينگ‌هاي چيني به چه صورت است؟
به غير از كيفيت بلبرينگ، قيمت آنها نيز به جنس مواد اوليه بستگي دارد. از اين رو، محدوده قيمت بلبرينگ‌هاي چيني متغير است. هرچه بلبرينگ استاندارتر و با كيفيت‌تر با‌شد، قيمت آن نيز بالاتر مي‌رود. البته اين تغيير قيمت نيز تا حدودي به نوسان ارز در بازار بستگي دارد. در چند سال اخير، به دليل تغيير نرخ دلار همواره ‌شاهد افزايش ناگهاني اجناس وارداتي بوده‌ايم و بلبرينگ‌هاي چيني نيز از اين قاعده مستثنا نيستند.

مورد ديگري كه بر قيمت بلبرينگ تاثير گذار است، عملكرد بلبرينگ مي‌باشد. بلبرينگ‌هايي كه براي دستگاه‌هاي حساس و گران قيمت به كار گرفته مي‌شوند، به بلبرينگ‌ خاصي نياز دارد تا عملكرد كلي دستگاه را مختل نكند. به عنوان مثال اگر بخواهيم دو بلبرينگ شيار عميق و كف گرد را با هم مقايسه كنيم، بايد گفت نمونه كف گرد قيمت بالاتري دارد.

سخن پاياني
ما در اين مقاله از جنبه‌هاي مختلفي بلبرينگ چيني را بررسي كرديم، اما در آخر خريد يا عدم خريد آنها به نوع دستگاه و بودجه شما بستگي دارد. پس اگر دستگاه يا خودروي شما گران قيمت است، براي تعويض بلبرينگ بهتر است از برندهاي خارجي مشابه نمونه اصلي استفاده كنيد. 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۸ مرداد ۱۴۰۱ ] [ ۰۳:۴۸:۱۴ ] [ منفرد ] [ نظرات (0) ]
.: Weblog Themes By viablog :.

درباره وبلاگ

خريداران و تامين‌كنندگان اقلام صنعتي به كمك انتاكالا، مي‌توانند در فضايي معتبر و پيشرفته با يكديگر داد و ستد كنند و به بازاري به وسعت ايران، دسترسي داشته باشند. تنوع روش‌هاي پرداخت در انتاكالا، مشكل نقدينگي شركت‌ها و خريداران را برطرف كرده است تا روند فعاليت هيچ‌كدام از كارخانه‌ها و شركت‌ها متوقف نشود. انتاكالا علاوه بر خريداران، خدمات گوناگوني را هم براي عرضه‌كنندگان و توليدكنندگان كالاي صنعتي در نظر گرفته است. تامين‌كنندگان كالاهاي صنعتي، مي‌توانند بدون صرف هزينه، فروشگاهي اختصاصي و پيشرفته در انتاكالا در اختيار داشته باشند؛ فروشگاهي كه به دليل مخاطبان زياد انتاكالا، محصولات را به خريداران بيشتري معرفي مي‌كند. اعتبار و شفافيت در بازار كالاهاي صنعتي براي ما بسيار مهم است. در همين راستا تلاش مي‌كنيم تا اعتبار و سلامت بازار را افزايش دهيم از اين رو طبق سياست‌هاي انتاكالا، فقط صاحبان برند، توليدكنندگان، واردكنندگان و نمايندگان رسمي برندها مي‌توانند در اين فروشگاه كالاي خود را به‌فروش برسانند.
نويسندگان
لینک دوستان
نظرسنجی
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
موضوعات وب
امکانات وب