بازار آنلاین کالاهای صنعتی

بازار آنلاین کالاهای صنعتی
 

 

خرید آنلاین انواع لوله و اتصالات

نظر به افزایش روزافزون جمعیت کشور و در پی آن نیاز به تامین صنعتی انواع نیازمندی‌های زندگی متمرکز شهری و احداث بناهای دارای کاربری‌های متفاوت از جمله مسکونی، تجاری و اداری، تفریحی، صنعتی و ...، تولید و توزیع مصالح ساختمانی مختلف جهت کاربرد در این کارگاه‌های ساختمانی بیش از پیش رونق یافته و بخش مهمی از صنعت کشور که مرتبط با ساخت‌وساز بوده وابسته به آن است. در این میان، محصولات صنعتی مختلفی و پرشماری برای احداث یک ساختمان از صفر تا صد به کار می‌روند که تولید و توزیع انها در کشور جهت خودکفایی صنعتی و جلوگیری از خروج ارز و سرمایه ملی بسیار مهم و ضروری است. یکی از مهمترین و کاربردی‌ترین مواد و ابزار ساختمانی و صنعتی موجود در بازار، انواع لوله و اتصالات صنعتی است که جهت لوله‌کشی و هدایت آب، گاز و خطوط سیم و کابل و بسیاری از کاربردهای دیگر به کار می‌رود. یک ساختمان یا مجموعه صنعتی دارای تاسیسات مناسب و کاربردی برای حداقل چند دهه پس از احداث نیازمند اجرای درست بخش‌های مختلف نقشه‌های تاسیساتی است که یکی از مهمترین آنها، اجرای لوله‌کشی و نصب انواع بزرگ و کوچک آنها در اتصالات به یکدیگر است.

 

به همین جهت، آگاهی از ویژگی‌های انواع لوله و اتصالات، کاربرد آنها و همچنین مقایسه انواع مورد نیاز برای پروژه‌های شخصی با موارد موجود در بازار کمک شایانی به تهیه انواع نقشه‌های تاسیساتی و برآورد و محاسبه قیمت تمام‌شده تاسیسات ساختمان می‌کند. به همین دلیل و در این نوشتار، درباره انواع کاربرد لوله و اتصالات، انواع اتصالات صنعتی، عوامل موثر بر قیمت آنها و همچنین فروش اینترنتی آنها توضیحاتی ارائه شده است.

 

انواع کاربرد لوله و اتصالات در صنعت

همان طور که اشاره شد، لوله و اتصالات صنعتی مهمترین نقش را در اجرای تاسیسات ساختمان ایفا می‌کنند. امروزه برای لوله‌کشی آب، گاز، فاظلاب و همچنین انتقال خطوط سیم و کابل درون ساختمان‌ها از انواع لوله‌های مختلف با جنس خاص برای هر کدام استفاده می‌شود. علاوه بر آن و در صنعت، لوله‌ها جهت انتقال انواع مایعات مختف دیگر نیز به کار می‌روند و وجود و به‌کارگیری آنها برای ادامه فعالیت صنعتی ضروری است و به همین جهت آشنایی با جنس و کاربرد انواع لوله و اتصالات صنعتی، تامین کننده هر کدام از آنها و فروشگاه آنلاین در صورت وجود امکان فروش اینترنتی در انواع فروشگاه آنلاین کالاهای صنعتی می‌تواند در افزایش کیفیت و دقت محصولات کاربردی تهیه‌شده برای انواع پروژه‌های بزرگ و کوچک یاری‌رسان باشد.

در گذشته، انواع لوله و اتصالات صنعتی آنها با قطعات فلزی و عمدتا از برنج و آلیاژهای مختلف ساخته می‌شدند. هم‌اکنون نیز در بسیاری از سازه‌های بزرگ و کوچک ساخت قدیم از انواع این لوله‌ها استفاده می‌شود. به دلیل اینکه نصب این لوله‌ها نیاز به مهارت خاصی در آب‌بندی داشته، ععمدتا پس از مدت مشخصی دچار رسوب‌گرفتن و مسدودشدن مسیر گذر مایعات شده و در اتصالات نیز انعطاف‌پذیر نیستند، مهندسین به فکر استفاده از انواع دیگری از لوله و اتصالات افتاده که در واقع دارای کارایی بیشتر، سهولت حمل و نقل و نصب و آب‌بندی راحت‌تر در اتصالات باشند. به همین جهت امروزه بیشتر از اتصالات پلی‌اتیلن استفاده می‌شود. وزن کم آنها، تولید در مقیاس گسترده‌تر نسبت به انواع محصولات مشابه فلزی و امکان آب‌بندی آنها از ویژگی‌های مثبت کاربردشان در انواع پروژه‌های تاسیساتی است. علاوه بر آن، جداره داخلی انواع لوله‌های پلی‌اتیلن دارای قابلیت جذب رسوب کمتری نسبت به انواع لوله و اتصالات صنعتی فلزی است و به دلیل دارا بودن همین مزیت، امکان استفاده از آنها برای مدت بیشتری نسبت به لوله و اتصالات فلزی فراهم شده است.

برای اتصالات انواع لوله‌ها در لوله‌کشی‌های مختلف ساختمانی و صنعتی، از انواع مغزی، مهره‌ی ماسوره، درپوش و بوشن‌ها، انوع واشر و فلنج استفاده می‌شود. همچنین اتصالات در محل سه‌راهی از انواع سه‌راهی‌های مختلف مانند سه‌راهی تبدیلی، سه‌راهی قائم و سه‌راهی 45 درجه استفاده می‌کنند. همچنین برای اتصالات چهار لوله از انواع چهارراهی و جهت تغییر جهت گذر لوله از زانویی‌های دارای زوایای مختلف مانند زانویی 90 درجه و 45 درجه استفاده می‌شود.

 

انواع لوله و اتصالات صنعتی

با توجه به نکات فوق، می‌توان از انواع لوله و اتصالات صنعتی پلی‌اتیلن یا فلزی در کارگاه‌های صنعتی و ساختمانی استفاده کرد. برای مصارف مختلفی به خصوص لوله‌های آب گرم می‌توان انواع لوله‌های پلی‌اتیلن را به کار برد تا رسوب‌گیری در جداره داخلی آن کاهش یابد. این امر به خصوص پس از گذشت چند دهه از اجرای تاسیسات ساختمان نمود بیشتری پیدا می‌کند چرا که رسوبگذاری درون جداره داخلی لوله‌ها به صورت تدریجی و با مرور زمان رخ می‌دهد. جهت لوله‌کشی فاضلاب و یا انواع لوله‌های تهویه هوا و ونتیلاسیون عمدتا ازلوله‌های پلی‌کا و کانال‌های دارای قطر بیشتر استفاده می‌شود تا ظرفیت عبوردادن سیال در حجم بالا را داشته باشند. همچنین برای انواع سیم‌کشی داخلی ساختمان‌ها و بناها از لوله‌های خرطومی و لوله‌های پلی‌اتیلن انعطاف‌پذیر استفاده می‌شود که جهت ایجاد انواع خم در انحنا در مسیر عبور همراه با سیم‌ها خاصیت ارتجاعی داشته باشند.

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب انواع لوله و اتصالات صنعتی از تامین کننده یا تامین‌کنندگان مختلف، نحوه نصب آنها است و در صورتی که برای لوله‌کشی ساختمان سرعت و سهولت اجرا مهم است می‌توان از لوله‌های پلی‌اتیلن در انواع لوله‌کشی و اتصالات بهره برد.

جهت بهبود عملکرد انواع اتصالات مانند اتصالات مغزی، مهره‌ی ماسوره، درپوش‌ها، فلنج‌ها و انواع واشر عمدتا از نوار تفلون استفاده می‌شود که می‌تواند درون محل رزوه اتصالات مذکور با لوله‌ها قرار گرفته و علاوه بر آب‌بندی، از زنگ‌زدگی و خوردگی آنها جلوگیری کند.

همچنین در صورتی که لوله‌کشی طراحی‌شده یک سازه صنعتی یا مسکونی فلزی بوده و برای کاربردهایی نظیر لوله‌کشی گاز شهری اجرا شود، می‌توان از اتصالات جوشی نیز برای وصل‌کردن انواع قطعات مختلف این لوله‌ها به یکدیگر و نصب بر روی بدنه دیوارهای تاسیساتی بهره برد. در این صورت بازرسی جوش برای این اتصالات، رنگ‌آمیزی جهت جلوگیری از خوردگی و زنگ‌زدن و همچنین جلوگیری از ایجاد فشار و ضربه به آنها در هنگام نصب و به‌کارگیری بسیار مهم و حیاتی است.

 

عوامل موثر بر قیمت لوله های صنعتی

یکی از مهمترین عوامل برای تصمیم‌گیری در مورد انتخاب انواع لوله‌ها و اتصالات به کار برده شده در برآوردهای تاسیساتی، قیمت تمام‌شده خرید و اجرای آنها است. با توجه به اینکه لوله‌های فلزی نورد شده توسط کارخانجات ذوب فزات دارای قیمت به‌روز فلز مصرفی در تولیدشان هستند، متره و برآورد نقشه تاسیساتی لوله‌کشی فلزی دارای ریسک و عدم اطمینان بیشتری نسبت به انواع نقشه‌های لوله‌های پلی‌اتیلنی است. همچنین صادرات انواع لوله‌های تولیدی در کشور به بسیاری از کشورهای همسایه و یا در حاشیه خلیج فارس نیز موجب به‌روز بودن قیمتشان به دلیل مبادلات ارزی و بین‌المللی در صادرات آنها است و این نکته یکی از مهمترین موارد در تعیین قیمت انواع محصولات کاربردی و برآورد هزینه‌های کلی تاسیساتی در این دسته است.

همچنین، عامل دیگری که می‌تواند بر افزایش یا نوسان قیمت انواع لوله و اتصالات صنعتی به خصوص لوله‌های ساخته‌شده با مواد پلیمری تاثیرگذار باشد، قیمت جهانی نفت و انواع مواد خام است که به دلیل صادرات و واردات گسترده این اقلام از مبدا یا به مقصد کشورمان ایران، قیمت تمام‌شده محصولات عرضه بازار نیز از قیمت جهانی آن تبعیت می‌کند.

 

همچنین، یکی دیگر از موارد مهمی که برای تامین کننده و طراح تاسیساتی مهم بوده و باید در تامین و فروش، چه به صورت فروش آنلاین و چه فیزیکی و حضوری در نظر گرفته شود، هزینه حمل و نقل و سفارش انواع لوله و اتصالات صنعتی است. با توجه به وزن بیشتر لوله‌های فلزی، حمل و نقل آنها عمدتا پرهزینه‌تر بوده و نیازمند ماشین‌آلات سنگین‌تری است. همچنین مکان کارگاه ساختمانی و صنعتی مورد نظر برای تحویل انواع سفارش‌های لوله و اتصالات می‌تواند بسیار مهم باشد چرا که با توجه به محل قرارگیری آن می‌توان از نزدیکترین کارخانه یا انبار تولیدی لوله و اتصالات سفارش داد تا هزینه حمل‌ونقل کمتری داشته باشند.

 

سفارش آنلاین انواع لوله صنعتی

نظر به افزایش جمعیت و بروز انواع آلودگی‌های ناشی از ترافیک خودروها در بیشتر محدوده‌های شهری کشور، یافتن روشی جهت سفارش محصولات مختلف فنی و کارگاهی از راه دور به خصوص از انواع فروشگاه آنلاین کالاهای صنعتی یکی از پرطرفدارترین روش‌ها بوده و موجب کاهش آلودگی، کاهش ترافیک، و مصرف سوخت و همچنین صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود. با استفاده از امکانات فروش اینترنتی و سفارش آنلایت انواع لوله و اتصالات صنعتی می‌توان همچنین در انرژی نیروی انسانی نیز صرفه‌جویی کرد و در مدیریت و بهینه‌سازی منابع انسانی گامی رو به جلو برداشت. همچنین سفارش آنلاین انواع لوله‌های صنعتی مانند بسیاری از کالاهای ریز و درشت دیگر می‌تواند دارای مزایایی از جمله بررسی تخصصی‌تر امکانات و ویژگی‌های فنی انواع محصولات صنعتی بوده و امکان مقایسه انواع مختلفی از محصولات را با هم فراهم کند. انتخاب فروشگاه اینترنتی مورد اطمینان جهت تامین درست و به‌موقع انواع محصولات مورد نیاز در کارگاه صنعتی بسیار مهم است و از همین رو، سایت‌های فروش اینترنتی این محصولات کاربردی و بسیار مهم باید دارای انواع نمادهای تجارت الکترونیک مورد تایید نهادهای نظارتی کشور باشند. انتاکالا، بازار آنلاین کالاهای صنعتی و مرجع تخصصی ارزیابی، بررسی، مقایسه و خرید انواع کالاها و ملزومات صنعتی است که با بهره‌گیری از دانش فنی و به‌روز برای تحلیل فنی انواع کالاهای صنعتی بستر مناسبی جهت سفارش آنلاین انواع محصولات صنعتی از جمله انواع لوله و اتصالات صنعتی فراهم کرده است.

 

جای شما در انتاکالا خالی است! همین حالا در سایت ثبت‌نام کنید و به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۸ دی ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۵۵:۰۰ ] [ منفرد ] [ نظرات (0) ]
.: Weblog Themes By viablog :.

درباره وبلاگ

خریداران و تامین‌کنندگان اقلام صنعتی به کمک انتاکالا، می‌توانند در فضایی معتبر و پیشرفته با یکدیگر داد و ستد کنند و به بازاری به وسعت ایران، دسترسی داشته باشند. تنوع روش‌های پرداخت در انتاکالا، مشکل نقدینگی شرکت‌ها و خریداران را برطرف کرده است تا روند فعالیت هیچ‌کدام از کارخانه‌ها و شرکت‌ها متوقف نشود. انتاکالا علاوه بر خریداران، خدمات گوناگونی را هم برای عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان کالای صنعتی در نظر گرفته است. تامین‌کنندگان کالاهای صنعتی، می‌توانند بدون صرف هزینه، فروشگاهی اختصاصی و پیشرفته در انتاکالا در اختیار داشته باشند؛ فروشگاهی که به دلیل مخاطبان زیاد انتاکالا، محصولات را به خریداران بیشتری معرفی می‌کند. اعتبار و شفافیت در بازار کالاهای صنعتی برای ما بسیار مهم است. در همین راستا تلاش می‌کنیم تا اعتبار و سلامت بازار را افزایش دهیم از این رو طبق سیاست‌های انتاکالا، فقط صاحبان برند، تولیدکنندگان، واردکنندگان و نمایندگان رسمی برندها می‌توانند در این فروشگاه کالای خود را به‌فروش برسانند.
نویسندگان
لینک دوستان
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پیوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
موضوعات وب
امکانات وب