بازار آنلاین کالاهای صنعتی

بازار آنلاین کالاهای صنعتی
 

کاربرد کابل برق صنعتی

 

با توجه به توسعه روزافزون انتقال الکتریسیته و نیروی برق و نیاز صنعت به تولید جزء اصلی این انتقال یعنی کابل برق، تجهیزات انتقال قدرت و مهندسی آن یکی از اساسی‌ترین نیازهای این صنعت بوده و شناخت انواع کابل، پوشش و غلاف آنها و جنس اجزای رسانای آنها برای به کار گیری در نیروگاه‌ها و خطوط انتقال نیرو ضروری است. دانش به کار بردن ابزار آلات و تجهیزات برق‌رسانی از جمله سیم و کابل، دکل‌ها، ترانس‌ها و ... به اندازه‌ای اهمیت دارد که در صورت ایجاد اختلال در هر کدام از این تجهیزات انتقال قدرت، قطعی برق و آسیب به قطعات و دستگاه‌های برقی صنعتی و خانگی قطعی خواهد بود. در این نوشتار به معرفی انواع کابل برق، ساختمان داخلی آنها و کاربردشان از نظر توان انتقال قدرت و مکان مورد استفاده پرداخته شده است.

 

معرفی انواع کابل برق

 

عموما کابل‌ها و سیم‌های برق دارای یک روکش پلیمری از جنس پلی‌اتیلن یا پلی‌وینیل کلرید (PVC) برای حفاظت بیشتر از خود کابل و همچنین تامین ایمنی هنگام نصب و بهره‌برداری هستند. کابل‌های برق مجموعه‌ای گسترده را شامل می‌شوند که می‌توان آنها را در چند گروه زیر تقسیم‌بندی کرد:

·        کابل‌های برق هوایی

·        کابل‌های برق زمینی

·        کابل‌های ساختمانی

همان طور که از نام هر یک پیداست، مکان کاربرد هر نوع کابل برق به ترتیب بیان شده و لازم به ذکر است که کابل‌های زمینی عمدتا در زیر زمین جهت انتقال نیرو به کار می‌روند که این روش برق‌رسانی در ایران کمتر مورد استفاده قرار گرفته است.

انواع کابل برق و کاربرد آن از نظر مکان استفاده

 

با توجه به توضیحات فوق، از کابل برق هوایی جهت برق‌رسانی بین خطوط انتقال قدرت معلق در میان دو دکل یا تیر برق استفاده می‌شود. معمولا برق عبوری از این کابل‌ها به صورت فشار قوی و برای تامین تمام یا بخشی از توان مورد نیاز مصرفی در یک منطقه مسکونی، کارگاه‌های صنعتی یا مراکز تجاری و اداری است. برای استحکام بیشتر، رشته‌های فولادی در بین جزء رسانا که عموتا از مس ساخته می‌شود به کار می‌روند تا در برابر کشش ایجاد شده در سیم و کابل‌های معلق، مقاومت مناسبی داشته باشند.

با توجه به اهمیت فضاسازی و زیباسازی شهری، نیاز به ایمنی بیشتر، انجام پروژه‌های عمرانی وسیع و یا موارد خاص برای انتقال نیرو به مراکزی حساس، بسیاری از مهندسین و شرکت‌های سراسر جهان در جهت حذف خطوط انتقال نیرو از روی سطح زمین و انتقال آن به زیر زمین تلاش می‌کنند. کابل‌های برق به کار رفته در زیر زمین از نظر پوشش عایق و استحکام باید دوام مناسب و استاندارد بالاتری نسبت به خطوط هوایی داشته باشند چرا که در معرض خوردگی و مواد شیمیایی بیشتری قرار دارند. برای این نوع کابل‌ها معمولا عایق آلومینیومی به کار می‌رود.

از کابل‌های ساختمانی نیز که معمولا در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود می‌توان برای تجهیز سیستم برق‌رسانی ساختمان و کاربردهای محدود برای کنتورهای خانگی و فروشگاهی استفاده کرد. این نوع سیم و کابل معمولا در فروشگاه‌های الکتریکی سطح شهر به فروش می‌رسند. غلاف ایمنی پلیمری دور این سیم‌ها و کابل‌ها عمدتا از جنس PVC ساخته می‌شود.

انواع کابل برق و کاربرد آن از نظر ساختمان داخلی

 

ساختمان داخلی کابل برق از سه جزء رسانا یا هادی، عایق و غلاف تشکیل شده است. کابل‌های فشار قوی در تجهیزات انتقال قدرت هر سه نوع این اجزا را دارا هستند، در حالی که ممکن است برخی از کابل‌ها و سیم‌های ساختمانی، جزء سوم یعنی غلاف را نداشته باشند. معمولا عایق‌ها و غلاف‌ها را از جنس PVC یا پلی‌پروپیلن می‌سازند تا هم در برابر رطوبت، خوردگی و سایر تماس‌های محیطی از سیم درون کابل محافظت کنند و هم حالت ارتجاعی داشته باشند. جزء اصلی انتقال نیرو درون کابل که همان فلز رسانا یا هادی است معمولا از جنس مس و آلومینیوم بوده چرا که توان رسانایی بیشتری از سایر فلزات هم‌قیمت خودشان دارند.

 

انواع کابل برق و کاربرد آن از نظر فشار یا سطح ولتاژ

 

کابل برق به کار رفته در تجهیزات انتقال قدرت عمدتا از یکی از سه دسته زیر انتخاب می‌شود:

·        کابل فشار قوی

·        کابل فشار متوسط

·        کابل فشار ضعیف

عمدتا از کابل‌های فشار قوی برای تحمل اختلاف پتانسیلی در حدود 400000 ولت استفاده می‌شود. این نوع کابل‌ها همچنین برای تحمل مقاومت بیش از 36000 وات ساخته و به کار می‌روند و می‌توان از آنها در خطوط انتقال نیروی بین شهری استفاده کرد.

کابل‌های فشار متوسط نیز با توجه به ظرفیت تحمل بین 1000 تا 36000 وات عمدتا در فضاهای درون شهری به کار می‌روند. از این نوع کابل‌ها به همراه کابل‌های برق فشار ضعیف که ظرفیت مقاومت 600 تا 1000 وات دارند عمدتا در سیستم‌های برق‌رسانی صنعتی و خانگی شهری استفاده می‌شود.

 

انواع کابل برق و کاربرد آن از نظر جنس عایق

 

همان طور که شرح داده شد، عایق سیم و کابل برای حفاظت از جزء رسانا در برابر رطوبت، خوردگی و تماس‌های فیزیکی محیطی ساخته می‌شود. عایق‌ها همچنین باید دارای خاصیت ارتجاعی مناسبی برای کارایی در محیط‌های کارگاهی و شکل‌پذیری در هنگام کار باشند. کابل‌های برق با پوشش PVC عمدتا در محیط‌های شیمیایی به کار می‌روند. کابل‌های برق دارای عایق حرارتی الاستومر عمدتا برای کاربرد در محیط‌های گرم ساخته شده و از کابل‌های دارای پوشش Rubber در تجهیزات انتقال قدرت فشار قوی استفاده می‌شود.

تامین کننده انواع کابل

 

با توجه به نیاز به تجهیز، نوسازی و به‌روزرسانی شبکه برق‌رسانی سراسری که امروزه تا دورافتاده‌ترین روستاهای کشور نیز کشیده شده است، تامین انواع سیم و کابل برق امری ضروری و لازمه توسعه در این بخش صنعتی است. انتاکالا، بازار آنلاین محصولات صنعتی و مرجع اصلی و معتبر بررسی و انتخاب انواع ابزارآلات صنعتی از جمله فروش آنلاین انواع کابل و سیم برق است.

خرید آنلاین انواع کابل

 

همان طور که اشاره شد، با توجه به کاربرد گسترده سیم و کابل در صنعت و افزایش روزافزون نیاز به تعمیر، نگه‌داری سیستم‌های انتقال قدرت و همچنین برق‌رسانی به نواحی مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی جدید در کشور، سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی مختلفی اقدام به فروش آنلاین انواع کابل کرده اند. سفارش و خرید اینترنتی در انتاکالا به طور قطع سهولت، دقت و امنیت بیشتری نسبت به سایر انواع خرید داشته، و همچنین می‌توان با مشاهده انواع محصولات یک کارخانه یا شرکت تولیدی محصولات سیم و کابل برق یا یک فروشگاه اینترنتی فروشنده این محصولات، برای تهیه انواع موارد مورد نیاز تصمیم بهتری گرفت.

جای شما در انتاکالا خالی است! همین حالا در سایت ثبت‌نام کنید و به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۰۳:۴۸ ] [ منفرد ] [ نظرات (0) ]
.: Weblog Themes By viablog :.

درباره وبلاگ

خریداران و تامین‌کنندگان اقلام صنعتی به کمک انتاکالا، می‌توانند در فضایی معتبر و پیشرفته با یکدیگر داد و ستد کنند و به بازاری به وسعت ایران، دسترسی داشته باشند. تنوع روش‌های پرداخت در انتاکالا، مشکل نقدینگی شرکت‌ها و خریداران را برطرف کرده است تا روند فعالیت هیچ‌کدام از کارخانه‌ها و شرکت‌ها متوقف نشود. انتاکالا علاوه بر خریداران، خدمات گوناگونی را هم برای عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان کالای صنعتی در نظر گرفته است. تامین‌کنندگان کالاهای صنعتی، می‌توانند بدون صرف هزینه، فروشگاهی اختصاصی و پیشرفته در انتاکالا در اختیار داشته باشند؛ فروشگاهی که به دلیل مخاطبان زیاد انتاکالا، محصولات را به خریداران بیشتری معرفی می‌کند. اعتبار و شفافیت در بازار کالاهای صنعتی برای ما بسیار مهم است. در همین راستا تلاش می‌کنیم تا اعتبار و سلامت بازار را افزایش دهیم از این رو طبق سیاست‌های انتاکالا، فقط صاحبان برند، تولیدکنندگان، واردکنندگان و نمایندگان رسمی برندها می‌توانند در این فروشگاه کالای خود را به‌فروش برسانند.
نویسندگان
لینک دوستان
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پیوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
موضوعات وب
امکانات وب