بازار آنلاین کالاهای صنعتی

بازار آنلاین کالاهای صنعتی
 

کاربرد جک روغنی

جک‌های روغنی یا جک‌های هیدرولیکی اغلب برای بالا بردن اجسام سنگین در محیط‌های کاری و کارگاهی مانند انواع خودرو، بالابر، ماشین‌آلات سنگین مانند جرثقیل و در مقیاس بزرگتر در نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها کاربرد دارند. جک‌های روغنی یا هیدرولیک معمولا از مایعی استفاده می‌کنند که تراکم‌ناپذیر (با چگالی ثابت در دمای مشخص) است و توسط یک پیستون پمپ به داخل سیلندر با فشار وارد می‌شود.

دلیل استفاده از روغن هیدرولیک درون سیلندر جک روغنی این است که خاصیت روان‌کنندگی و پایداری برای کارایی بیشتر و حفاظت داخلی از اجزای جک را فراهم کند. معمولاً توصیه می‌شود که روغن جک هیدرولیک طبق استانداردهای ISO 150 و W328 انتخاب شده یا بیشتر ویژگی‌های ذکر شده در این استانداردها را داشته باشد. مواد به کار رفته در انواع روغن جک‌های هیدرولیکی معمولاً روغن‌های معدنی با برخی مواد اضافه شده مانند ضد زنگ، ضد سایش، آنتی اکسیدان و ... هستند که البته برای کسانی که در معرض کار با این روغن‌ها هستند اعتیادآور است. کاربرد جک‌های روغنی دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به آن پرداخته شده است.

 

جک روغنی چیست و چه کاربردی دارد؟

 کار کردن جک هیدرولیک بر اساس اصل پاسکال است. یعنی فشار اعمال شده به سیال ذخیره شده در یک ظرف به طور مساوی در همه جهات توزیع می‌شود و همین اصل باعث می‌شود که با اعمال فشاری برابر بر روی یک صفحه کوچکتر (که نیازمند نیروی کمتری است) بتوان در سوی دیگر جک که دارای صفحه بزرگتری است نیروی بیشتری برداشت کرد، چرا که فشار در هر صورت باید در دو طرف یکسان باشد. اجزای مهم جک هیدرولیک عبارت اند از سیلندرها، سیستم پمپاژ و سیال هیدرولیک که برای این سیال معمولا روغن استفاده می شود.

کار کردن با جک روغنی نیاز به دقت و مراقبت خاصی دارد. به عنوان مثال اگر برای انجام کار نیاز به بلند کردن جسمی سنگین مانند یک وسیله نقلیه است، باید پایه های جک را به درستی قرار داد تا بتوانند بار اصلی را حمل کنند. تکیه دادن، سوار شدن یا ضربه به جک نه تنها خطر شکست مکانیکی یا هیدرولیکی را افزایش می‌دهد، بلکه در کارایی جک و بالا بردن اجسام مورد نظر نیز اختلال ایجاد می‌کند. در ادامه، تعدادی از انواع مختلف جک‌های روغنی عنوان شده اند.

·        جک‌های هیدرولیک طبقه و بطری

·        جک‌های قیچی

·        جک بالابر

·        جک موتور سیکلت

·        جک‌های چرخ‌دستی

امروزه کمتر کارگاهی است که از جک‌های هدرولیکی در آنها جهت بالابر و کاربری‌های مرتبط با انتقال نیرو استفاده نشده باشد. استفاده از این ابزار آلات همچنین مزایا و معایبی دارد که در ادامه تعدادی از آنها بیان شده‌اند

 

معایب جک روغنی

کار کردن با انواع جک روغنی معایب و نقاط ضعفی دارد که می‌توان از جمله آنها به سر و صدای جک، دماهای بالا (زود گرم شدن روغن) و عملکرد کند یا نامنظم جک اشاره کرد که همگی نشانه‌ای از مشکلات سیستم هیدرولیک هستند.

شایع‌ترین دلایل عملکرد ضعیف جک روغنی آلودگی محفظه روغن، ورود آب، گرفتگی فیلترها، دمای بالای سیال درون سیلندر و کاربرد سیالات هیدرولیکی بی‌کیفیت است. در صورت فرسوده شدن مهر و موم محفظه روغن، جک روغنی مستعد خرابی است و این مسئله می‌تواند مشکلاتی جدی ایجاد کند. همچنین، کار کردن با جک هیدرولیکی معایب دیگری نیز دارد، از جمله:

·        سرعت نسبتاً پایینی دارد.

·        روغن هیدرولیک در صورت گرم شدن زیاد به دلیل استفاده بیش از حد می‌تواند بوی نامطبوعی از خود متصاعد کند.

·        روغن جک می‌تواند نسبتاً سریع و بیش از حد گرم شود.

·        نشت روغن هیدرولیک می تواند باعث آلودگی خاک و آب شود.

مزایای جک روغنی

 همان طور که اشاره شد، در مقایسه با جک‌های معمولی جک‌های هیدرولیک قادرند با اعمال نیروی کمی، بارهای سنگین‌تر را به راحتی و در ارتفاع بیشتری بلند کنند.

برای دستیابی به این خروجی، سیلندرهای کوچک و بزرگ از طریق سیال هیدرولیک به هم متصل می‌شوند که با اعمال نیروی کم بر روی سیلندرهای کوچکتر، بتوان در فشار ثابت نیروی بسیار بزرگتری در سیلندرهای بزرگ دریافت کرد و برای بالا بردن و انتقال نیرو آن را به کار برد که این امر به کاهش مقدار نیروی انسانی اعمال شده برای بالا بردن اجسام کمک می‌کند و همچنین سرعت و دقت کار را افزایش می‌دهد.

در ادامه برخی از مزایای جک هیدرولیک آورده شده است:

·        فضای کمی را اشغال می‌کنند.

·        به دلیل استفاده از روغن در محفظه داخلی سیلندر، کمتر دچار زنگ‌زدگی و خوردگی می‌شوند.

·        برای کار با بارهای سنگین بسیار کارآمد هستند و با حداقل نیرو می‌توان بارها را بلند کرد.

·        کاربرد آنها راحت است و نیاز به دانش خاصی ندارد.

·        وزن آنها از جک‌های پیچی کمی سبک‌تر است.

 

تامین کنندگان انواع جک روغنی در ایران

با توجه به توسعه صنعت در چند دهه اخیر و نیاز روزافزون به جابه‌جایی‌های درون کارگاهی استفاده از انواع بالابرها، جک‌های هیدرولیکی برای ماشین‌آلات سنگین و ...، تولیدی‌های مختلفی در ایران و همچنین شرکت‌های وارداتی اقدام به طراحی و ساخت و خرید انواع جک هیدرولیکی کرده‌اند که از میان آنها می‌توان به جک‌ایران، نووا و اکتیو اشاره کرد. تامین کنندگان ابزار آلات صنعتی و کارخانه‌های تولیدی ابزار صنعتی سبک و سنگین نیازمند استفاده از انواع جک‌های روغنی و صنعتی هستند و می‌توانند از محصولات مختلف جک روغنی داخلی و خارجی موجود در بازار با توجه به نوع کاربردشان اقدام به سفارش و خرید انواع جک روغنی بکنند.

خرید آنلاین جک روغنی

با توجه به استفاده از انواع جک روغنی یا هیدرولیکی در صنعت و کارگاه‌های کوچک و بزرگ، وجود انواع جک هیدرولیکی در بازار و افزایش روزافزون تقاضا برای خرید انواع آن، سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی مختلفی اقدام به فروش این ابزار صنعتی کرده اند.

با توجه به اینکه سفارش و خرید آنلاین از آسانی، سرعت، دقت و امنیت بیشتری نسبت به سایر انواع خرید برخوردار است، و علاوه بر آن می‌توان با بررسی انواع کالاهای صنعتی مورد نیاز موجود در یک کارخانه تولیدی جک صنعتی یا یک فروشگاه اینترنتی فروشنده این محصولات، برای تهیه انواع موجود و مورد نیاز و مقایسه آنها پیش از خرید تصمیم بهتری گرفت، خرید آنلاین انواع جک روغنی یکی از بهترین روش‌های تهیه این ابزار مورد نیاز در صنعت ساخت و ساز به شمار می‌رود.

انتاکالا مرجع تخصصی بررسی، ارزیابی و خرید ابزار صنعتی یک پایگاه اینترنتی مناسب جهت مقایسه و خرید انواع جک روغنی به شمار می‌رود.

جای شما در انتاکالا خالی است! همین حالا در سایت ثبت‌نام کنید و به جمع تامین کنندگان انتاکالا بپیوندید.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ آذر ۱۴۰۰ ] [ ۰۳:۱۰:۴۶ ] [ منفرد ] [ نظرات (0) ]
.: Weblog Themes By viablog :.

درباره وبلاگ

خریداران و تامین‌کنندگان اقلام صنعتی به کمک انتاکالا، می‌توانند در فضایی معتبر و پیشرفته با یکدیگر داد و ستد کنند و به بازاری به وسعت ایران، دسترسی داشته باشند. تنوع روش‌های پرداخت در انتاکالا، مشکل نقدینگی شرکت‌ها و خریداران را برطرف کرده است تا روند فعالیت هیچ‌کدام از کارخانه‌ها و شرکت‌ها متوقف نشود. انتاکالا علاوه بر خریداران، خدمات گوناگونی را هم برای عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان کالای صنعتی در نظر گرفته است. تامین‌کنندگان کالاهای صنعتی، می‌توانند بدون صرف هزینه، فروشگاهی اختصاصی و پیشرفته در انتاکالا در اختیار داشته باشند؛ فروشگاهی که به دلیل مخاطبان زیاد انتاکالا، محصولات را به خریداران بیشتری معرفی می‌کند. اعتبار و شفافیت در بازار کالاهای صنعتی برای ما بسیار مهم است. در همین راستا تلاش می‌کنیم تا اعتبار و سلامت بازار را افزایش دهیم از این رو طبق سیاست‌های انتاکالا، فقط صاحبان برند، تولیدکنندگان، واردکنندگان و نمایندگان رسمی برندها می‌توانند در این فروشگاه کالای خود را به‌فروش برسانند.
نویسندگان
لینک دوستان
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پیوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
موضوعات وب
امکانات وب