Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  روغن

بازار آنلاین کالاهای صنعتی
 
 

صاحبان صنايع و كارخونه دارها آنلاين خريد كنيد

مركز بازار آنلاين كالاهاي صنعتي در ايران

انتاكالا به عنوان بازار آنلاين كالاهاي صنعتي، بستري را براي خريداران و فروشندگان محصولات صنعتي فراهم كرده است تا در فضايي امن به خريد و فروش كالاهاي صنعتي بپردازند. در انتاكالا، تامين كنندگان كالاها و ابزار آلات صنعتي محصولاتشان را در سايت انتاكالا عرضه مي‌كنند و خريداران با مراجعه به سايت، كالاهاي مورد نيازشان را خريداري مي‌كنند. به اين ترتيب، محصولات در معرض ديد هزاران كاربر قرار مي‌گيرند و شانس فروش آن‌ها افزايش مي‌يابد.

يكي از اولويت‌هاي انتاكالا، پاسخگويي به نيازهاي خريداران است. انتاكالا با برقراري ارتباطي سودمند با مشتريان، نيازهاي آن‌ها را شناسايي مي‌كند و در راستاي پاسخگويي به اين نيازها گام برمي‌دارد. در انتاكالا مشتريان به محصولات برترين و بزرگ‌ترين برندهاي ايران و جهان دسترسي دارند. دسته‌بندي اين محصولات شامل بلبرينگ و بيرينگ و انواع تجهيزات صنعتي و معدني، ابزار آلات و ... مي‌شود كه تمامي آن‌ها داراي ضمانت اصالت كالا و بازگشت كالا هستند.

 
سفارش آنلاين انواع روغن هيدروليك صنعتي


روغن‌هاي صنعتي مطابق با كاربردشان و نقاط مختلف ماشين‌آلات صنعتي يا جك‌هاي هيدروليكي، خواص متفاوتي دارند چرا كه افزودني‌ها و تركيبات خاصي براي تغيير كاربري آنها در هنگام توليد به آنها اضافه مي‌شود. مي‌توان با استفاده از روغن هيدروليك مناسب، بيشترين كارايي را در روانكاري، انتقال حرارت و از همه مهمتر انتقال قدرت در ماشين‌آلات هيدروليكي با توجه به نوع آنها و نياز و كاربردشان در كارگاه‌هاي صنعتي به دست آورد.

كاربري‌هاي روغن هيدروليك كه حساس به محيط زيست (مانند تراكتورهاي زمين‌هاي كشاورزي و يا ماشين‌آلات لايروبي دريايي) هستند، ممكن است از روغن‌هاي هيدروليك صنعتي زيست‌تخريب‌پذير بر پايه روغن گياهي كلزا (كانولا) سود ببرند، به خصوص زماني كه خطر نشت روغن از خط هيدروليك پاره شده وجود دارد. به طور معمول اين روغن ها به صورت روغن هاي ISO 32،  ISO 46 و ISO 68 در دسترس هستند.

 

 

استعلام قيمت آنلاين انواع لوله و اتصالات


نظر به افزايش روزافزون جمعيت كشور و در پي آن نياز به تامين صنعتي انواع نيازمندي‌هاي زندگي متمركز شهري و احداث بناهاي داراي كاربري‌هاي متفاوت از جمله مسوني، تجاري و اداري، تفريحي، صنعتي و ...، توليد و توزيع مصالح ساختماني مختلف جهت كاربرد در اين كارگاه‌هاي ساختماني بيش از پيش رونق يافته و بخش مهمي از صنعت كشور كه مرتبط با ساخت‌وساز بوده وابسته به آن است. در اين ميان، محصولات صنعتي مختلفي و پرشماري براي احداث يك ساختمان از صفر تا صد به كار مي‌روند كه توليد و توزيع انها در كشور جهت خودكفايي صنعتي و جلوگيري از خروج ارز و سرمايه ملي بسيار مهم و ضروري است. يكي از مهمترين و كاربردي‌ترين مواد و ابزار ساختماني و صنعتي موجود در بازار، انواع لوله و اتصالات صنعتي است كه جهت لوله‌كشي و هدايت آب، گاز و خطوط سيم و كابل و بسياري از كاربردهاي ديگر به كار مي‌رود. يك ساختمان يا مجموعه صنعتي داراي تاسيسات مناسب و كاربردي براي حداقل چند دهه پس از احداث نيازمند اجراي درست بخش‌هاي مختلف نقشه‌هاي تاسيساتي است كه يكي از مهمترين آنها، اجراي لوله‌كشي و نصب انواع بزرگ و كوچك آنها در اتصالات به يكديگر است.

 

به همين جهت، آگاهي از ويژگي‌هاي انواع لوله و اتصالات، كاربرد آنها و همچنين مقايسه انواع مورد نياز براي پروژه‌هاي شخصي با موارد موجود در بازار كمك شاياني به تهيه انواع نقشه‌هاي تاسيساتي و برآورد و محاسبه قيمت تمام‌شده تاسيسات ساختمان مي‌كند. به همين دليل و در اين نوشتار، درباره انواع كاربرد لوله و اتصالات، انواع اتصالات صنعتي، عوامل موثر بر قيمت آنها و همچنين فروش اينترنتي آنها توضيحاتي ارائه شده است.

با ثبت نام در فروشگاه آنلاين انتاكالا، به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.

 

امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>
[ 1401/4/15  ] [ ۱۳ ] [ entakala ] [ ]

 

بزرگترين تامين كننده تجهيزات و ابزار آلات صنعتي

بهترين برندهاي تامين‌كننده شيرآلات صنعتي

انواع شيرآلات صنعتي نقش اساسي در تكميل فرايند صنايع مختلف برعهده دارند. شيرهاي صنعتي در انواع و اقسام مدل‌ها توسط شركت‌هاي توليدي طراحي و به بازار عرضه مي‌شوند كه از بهترين برندهاي تامين‌كننده شيرآلات صنعتي ايراني و خارجي، مي‌توان به صنايع هفتم تير، ميراب، فاراب، مكانيك آب، TYS، Emeron، JC، BEL و ... اشاره كرد. حال شركت‌هاي بسياري به عنوان تامين‌كننده و وارد‌كننده شيرآلات، اتصالات و تجهيزات صنعتي با كيفيت بالا و قيمت مقرون به‌صرفه مشغول فعاليت هستند كه امكان خريد آنلاين شيرآلات صنعتي را براي متقاضيان فراهم كرده‌اند؛ از اين‌رو اگر به دنبال خريد آنلاين انواع شيرآلات صنعتي هستيد، توصيه مي‌كنيم به مراكز معتبر و مجاز فروش ابزارآلات و محصولات صنعتي مراجعه كنيد.

 


انتاكالا؛ تامين‌كننده انواع شيرآلات صنعتي

همواره فعالان صنايع به دنبال بهترين برند شيرآلات با قيمت مناسب هستند و سعي دارند تا انواع شيرآلات صنعتي و تجهيزات را از برندهاي معتبر و فروشنده‌هاي مجاز با تضمين اصالت كالا و خدمات پس از فروش تهيه كنند. انتاكالا به عنوان يكي از معتبرترين فروشگاه‌هاي تخصصي تامين و عرضه شيرآلات، اتصالات و تجهيزات صنعت پايپينگ به ويژه صنايع آب و فاضلاب، نفت، گاز، پتروشيمي و ... به‌حساب مي‌آيد كه كليه خدمات مربوط به خريد آنلاين انواع شيرآلات صنعتي از قبيل مشاوره رايگان قبل از ثبت سفارش، ارائه بهترين برند شيرآلات، گارانتي، خدمات پس از فروش، تنوع روش‌هاي پرداخت و ارسال محصول به سراسر كشور را به مشتريان ارائه مي‌دهد؛ از اين‌رو فعالان صنايع مختلف كه به دنبال خريد آنلاين شيرآلات هستند، مي‌توانند با مراجعه به فروشگاه تخصصي انتاكالا به ثبت سفارش اقدام كرده و محصول را با بالاترين كيفيت و مناسب‌ترين قيمت در سريع‌ترين زمان ممكن تحويل بگيرند.

تامين كنندگان انواع جك روغني در ايران

با توجه به توسعه صنعت در چند دهه اخير و نياز روزافزون به جابه‌جايي‌هاي درون كارگاهي استفاده از انواع بالابرها، جك‌هاي هيدروليكي براي ماشين‌آلات سنگين و ...، توليدي‌هاي مختلفي در ايران و همچنين شركت‌هاي وارداتي اقدام به طراحي و ساخت و خريد انواع جك هيدروليكي كرده‌اند كه از ميان آنها مي‌توان به جك‌ايران، نووا و اكتيو اشاره كرد. تامين كنندگان ابزار آلات صنعتي و كارخانه‌هاي توليدي ابزار صنعتي سبك و سنگين نيازمند استفاده از انواع جك‌هاي روغني و صنعتي هستند و مي‌توانند از محصولات مختلف جك روغني داخلي و خارجي موجود در بازار با توجه به نوع كاربردشان اقدام به سفارش و خريد انواع جك روغني بكنند.

 

 

بهترين برند درزگير در بازار ايران

در حال حاضر انواع درزگير توسط شركت‌هاي مختلف توليد و روانه بازار ايران مي‌شوند كه هر كدام كاربرد خاصي در صنايع مختلف دارند. از بهترين و پرفروش‌ترين درزگيرهاي ساخت داخل در بازار ايران، مي‌توان به محصولات برند معتبر كاسپين اشاره كرد كه از كيفيت ساخت و خصوصيات مكانيكي منحصر به‌فردي برخوردار هستند. انواع درزگير صنعتي كاسپين (Caspian) به صورت چسب و خمير با فرمولاسيون خاص توليد مي‌شوند و براي مصارفي از قبيل اتصال فلز، پلاستيك، شيشه، كاشي، سراميك و چيني، لوله‌ و مصالح در صنايعي چون ساختمان‌سازي، خودروسازي و ... كاربرد دارند. اغلب فعالان صنعت به دنبال خريد آنلاين درزگير صنعتي با كيفيت عالي و قيمت مقرون به‌صرفه هستند؛ از اين‌رو شركت‌هاي مختلفي در زمينه عرضه ابزارآلات و محصولات صنعتي به صورت اينترنتي مشغول فعاليت هستند و خدمات لازم را به متقاضيان ارائه مي‌دهند.

 

 

جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.

امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>
[ 1400/12/3  ] [ ۱۲ ] [ entakala ] [ ]

 

بررسي تخصصي انواع كالاهاي صنعتي

بررسي كامل كابل برق صنعتي

با توجه به توسعه روزافزون انتقال الكتريسيته و نيروي برق و نياز صنعت به توليد جزء اصلي اين انتقال يعني كابل برق، تجهيزات انتقال قدرت و مهندسي آن يكي از اساسي‌ترين نيازهاي اين صنعت بوده و شناخت انواع كابل، پوشش و غلاف آنها و جنس اجزاي رساناي آنها براي به كار گيري در نيروگاه‌ها و خطوط انتقال نيرو ضروري است. دانش به كار بردن ابزار آلات و تجهيزات برق‌رساني از جمله سيم و كابل، دكل‌ها، ترانس‌ها و ... به اندازه‌اي اهميت دارد كه در صورت ايجاد اختلال در هر كدام از اين تجهيزات انتقال قدرت، قطعي برق و آسيب به قطعات و دستگاه‌هاي برقي صنعتي و خانگي قطعي خواهد بود. در اين نوشتار به معرفي انواع كابل برق، ساختمان داخلي آنها و كاربردشان از نظر توان انتقال قدرت و مكان مورد استفاده پرداخته شده است.

انواع كابل برق و كاربرد آن از نظر فشار يا سطح ولتاژ

كابل برق به كار رفته در تجهيزات انتقال قدرت عمدتا از يكي از سه دسته زير انتخاب مي‌شود:

·        كابل فشار قوي

·        كابل فشار متوسط

·        كابل فشار ضعيف

عمدتا از كابل‌هاي فشار قوي براي تحمل اختلاف پتانسيلي در حدود 400000 ولت استفاده مي‌شود. اين نوع كابل‌ها همچنين براي تحمل مقاومت بيش از 36000 وات ساخته و به كار مي‌روند و مي‌توان از آنها در خطوط انتقال نيروي بين شهري استفاده كرد.

كابل‌هاي فشار متوسط نيز با توجه به ظرفيت تحمل بين 1000 تا 36000 وات عمدتا در فضاهاي درون شهري به كار مي‌روند. از اين نوع كابل‌ها به همراه كابل‌هاي برق فشار ضعيف كه ظرفيت مقاومت 600 تا 1000 وات دارند عمدتا در سيستم‌هاي برق‌رساني صنعتي و خانگي شهري استفاده مي‌شود.

 

كاربردهاي جك روغني

كار كردن جك هيدروليك بر اساس اصل پاسكال است. يعني فشار اعمال شده به سيال ذخيره شده در يك ظرف به طور مساوي در همه جهات توزيع مي‌شود و همين اصل باعث مي‌شود كه با اعمال فشاري برابر بر روي يك صفحه كوچكتر (كه نيازمند نيروي كمتري است) بتوان در سوي ديگر جك كه داراي صفحه بزرگتري است نيروي بيشتري برداشت كرد، چرا كه فشار در هر صورت بايد در دو طرف يكسان باشد. اجزاي مهم جك هيدروليك عبارت اند از سيلندرها، سيستم پمپاژ و سيال هيدروليك كه براي اين سيال معمولا روغن استفاده مي شود.

كار كردن با جك روغني نياز به دقت و مراقبت خاصي دارد. به عنوان مثال اگر براي انجام كار نياز به بلند كردن جسمي سنگين مانند يك وسيله نقليه است، بايد پايه هاي جك را به درستي قرار داد تا بتوانند بار اصلي را حمل كنند. تكيه دادن، سوار شدن يا ضربه به جك نه تنها خطر شكست مكانيكي يا هيدروليكي را افزايش مي‌دهد، بلكه در كارايي جك و بالا بردن اجسام مورد نظر نيز اختلال ايجاد مي‌كند.

جك‌هاي معمولي در مقايسه با جك‌هاي هيدروليكي، قادرند با اعمال نيروي كمي، بارهاي سنگين‌تر را به راحتي و در ارتفاع بيشتري بلند كنند.

براي دستيابي به اين خروجي، سيلندرهاي كوچك و بزرگ از طريق سيال هيدروليك به هم متصل مي‌شوند كه با اعمال نيروي كم بر روي سيلندرهاي كوچكتر، بتوان در فشار ثابت نيروي بسيار بزرگتري در سيلندرهاي بزرگ دريافت كرد و براي بالا بردن و انتقال نيرو آن را به كار برد كه اين امر به كاهش مقدار نيروي انساني اعمال شده براي بالا بردن اجسام كمك مي‌كند و همچنين سرعت و دقت كار را افزايش مي‌دهد.

در ادامه برخي از مزاياي جك هيدروليك آورده شده است:

·        فضاي كمي را اشغال مي‌كنند.

·        به دليل استفاده از روغن در محفظه داخلي سيلندر، كمتر دچار زنگ‌زدگي و خوردگي مي‌شوند.

·        براي كار با بارهاي سنگين بسيار كارآمد هستند و با حداقل نيرو مي‌توان بارها را بلند كرد.

·        كاربرد آنها راحت است و نياز به دانش خاصي ندارد.

·        وزن آنها از جك‌هاي پيچي كمي سبك‌تر است.


 

انواع روغن هاي صنعتي

روغن‌هاي صنعتي، مجوعه‌اي گسترده از روغن‌هايي هستند كه در صنعت و به جهت روانكاري، انتقال قدرت، انتقال حرارت، خنك‌كنندگي و ... به كار مي‌روند. بر خلاف سده‌هاي گذشته كه از روغن‌هاي حيواني مانند چربي‌هاي نهنگ، چارپايان و يا حتي روغن‌هاي گياهي و نباتي در ابزار آلات صنعتي و به جهت روانكاري استفاده مي‌شد، از قرن نوزدهم و با رشد صنعت و پيشرفت تكنولوژي و همچنين پيدايش نفت به عنوان ماده‌اي ارزشمند در تهيه و توليد فرآورده‌هاي سوختي، روغني و شيميايي، توليد و استفاده از روغن‌هاي صنعتي رشد چشمگيري داشته است. روغن‌هاي حيواني و گياهي به دليل اينكه كيفيت مداوم و مستمر در روغن‌كاري و روانكاري نداشتند و همچنين كارايي پاييني داشته و زود فاسد مي‌شدند، امروزه ديگر جهت مصارف صنعتي استفاده نمي‌شوند و كاملا منسوخ شده و جاي خود را به روغن‌هاي صنعتي داده‌اند.

 

روغن‌هاي صنعتي و سنتتيك با توجه به كارايي بالا در انتقال نيروي هيدروليكي و همچنين روانكاري، امروزه در اكثر صنايع سنگين و نيمه‌سنگين از جمله نيروگاه‌ها، كارخانه‌هاي خودروسازي، صنايع فلزات و ريخته‌گري، رآكتورهاي هسته‌اي، موتورهاي احتراق داخلي و ديزلي و ماشين‌آلات سنگين و سبك به كار مي‌روند كه روغن هاي صنعتي را مي توان از فروشگاه آنلاين كالاهاي صنعتي به راحتي سفارش و تهيه نمود.

كاربرد انواع plc در پروژه ها

يك كنترل‌كننده منطقي قابل‌برنامه‌ريزي يا (PLC) ، يك كامپيوتر صنعتي است كه براي كنترل فرآيندهاي توليد، مانند خطوط مونتاژ، ماشين‌ها، دستگاه‌هاي روباتيك يا هر فعاليتي كه نياز به قابليت اطمينان بالا دارد طراحي‌شده است و مانند رايانه‌اي شخصي به سهولت برنامه‌نويسي مي‌شود و به‌طور خاص براي كاركرد قابل‌اعتماد در محيط‌ها و شرايط سخت، مانند ارتعاشات شديد، دماي شديد و شرايط مرطوب يا گردوغبار استفاده‌شده و با اين شرايط سازگار است.

 

 

تعريف پي ال اسي

 

يك كنترل‌كننده منطقي برنامه‌پذير يا PLC، يك كامپيوتر مقاوم است كه براي اتوماسيون صنعتي استفاده مي‌شود. اين كنترل‌كننده‌ها مي‌توانند يك فرآيند خاص، عملكرد ماشين يا حتي كل خط توليد را خودكار كنند.

 

PLC اطلاعات را از حسگرها يا دستگاه‌هاي ورودي متصل دريافت مي‌كند، داده‌ها را پردازش مي‌كند و خروجي‌ها را بر اساس پارامترهاي از پيش برنامه‌ريزي‌شده راه‌اندازي مي‌كند.

بسته به ورودي‌ها و خروجي‌ها، يك PLC مي‌تواند داده‌هاي زمان اجرا مانند بهره‌وري يا دماي كاركرد دستگاه را نظارت و ضبط كند، فرآيندها را به‌طور خودكار شروع و متوقف كند، در صورت خرابي دستگاه آلارم ايجاد كند و موارد ديگر. كنترل‌كننده‌هاي منطقي قابل‌برنامه‌ريزي يك راه‌حل كنترلي انعطاف‌پذير و قوي هستند كه تقريبا با هر برنامه‌اي سازگار است.

 

استفاده از درزگير در صنايع مختلف

درزگير صنعتي در واقع متريالي براي محدود كردن نقاط مختلف سطح يا دستگاه است كه وظيفه عايق كردن در برابر آب، حرارت و نشتي را برعهده دارد. امروزه انواع درزگير در صنعت توسط برندهاي معتبر به صورت مايع، لاستيك، نوار و ... توليد و روانه بازار مي‌شوند تا با توجه به مكانيزم ساخت و ويژگي‌هايي كه دارند، در بخش‌هاي مختلف صنعت به‌كار روند.

انواع درزگير صنعتي از قدرت چسبندگي بالا و مقاومت عالي در برابر ضربه، فشار و سايش برخوردار هستند. خصوصيات و ويژگي‌هاي انواع درزگير بر اساس مواد اوليه ساخت، نوع طراحي، فرايند توليد، ضخامت و ... تعيين مي‌شود و هر كدام براي صنايع خاصي كاربرد دارند.

در حال حاضر درزگيرهاي مختلفي از برندهاي گوناگون در بازار ايران وجود دارند و تامين‌كنندگان بسياري در زمينه خريد و فروش آنلاين درزگير مشغول فعاليت هستند؛ از اين‌رو متقاضيان انواع درزگير صنعتي، مي‌توانند با توجه به نيازشان به تهيه محصول اقدام كنند.

انواع درزگير صنعتي

درزگيرها به مواد و متريالي اطلاق مي‌شود كه براي عايق‌بندي و پر كردن فاصله بين سطوح و دستگاه در صنايع مختلف به‌كار مي‌روند. انواع درزگير صنعتي با توجه به جنس و ضخامت داراي ماهيت، فرايند ساخت و ويژگي‌هاي متفاوتي هستند.

درزگيرهاي سيليكوني

درزگير اپوكسي

درزگير فنولي

درزگير آكريليك

درزگير پليمري

 

فروشگاه آنلاين كالاهاي صنعتي

همانطور كه همه مي دانند، راه‌اندازي فروش آنلاين ابزار آلات صنعتي مشكلاتي را به همراه دارد. اما با به‌كارگيري پلتفرم‌هاي آنلاين اين حوزه، مي‌توانيد بر بسياري از اين مشكلات غلبه كنيد.

انتاكالا به عنوان بازار آنلاين كالاهاي صنعتي، بستري را براي خريداران و فروشندگان محصولات صنعتي فراهم كرده است تا در فضايي امن به خريد و فروش كالاهاي صنعتي بپردازند. در انتاكالا، تامين كنندگان كالاها و ابزار آلات صنعتي محصولاتشان را در سايت انتاكالا عرضه مي‌كنند و خريداران با مراجعه به سايت، كالاهاي مورد نيازشان را خريداري مي‌كنند. به اين ترتيب، محصولات در معرض ديد هزاران كاربر قرار مي‌گيرند و شانس فروش آن‌ها افزايش مي‌يابد.

 

 

بهترين روش‌هاي افزايش فروش در بازار صنعتي

بيش از 75 درصد مردم حداقل ماهي يكبار خريد اينترنتي انجام مي‌دهند. خريد و فروش آنلاين، با توجه به مزايايي كه براي خريداران و فروشندگان دارد، توجه طيف وسيعي از مردم را به خود جلب كرده است. البته اين امر در خريد اقلامي مانند پوشاك بيشتر به چشم مي‌خورد. در واقع خريد و فروش اينترنتي برخي كالاها مانند كالاهاي صنعتي، طرفداران كمتري دارد. چرا كه بسياري از تامين كنندگان ابزارآلات و محصولات صنعتي، به شيوه‌هاي سنتي محصولاتشان را به فروش مي‌رسانند. به اين ترتيب آن‌ها با دسترسي نداشتن به حجم زيادي از مخاطبان و محدوديت‌هايي كه براي جذب مشتري در فروش حضوري وجود دارد، بسياري از مشتريان را از دست مي‌دهند.

جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.

امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>
[ 1400/10/12  ] [ ۱۲ ] [ entakala ] [ ]

 

كاربرد تجهيزات اتوماسيون صنعتي در پيشبرد اهداف

 

به‌طور كلي تجهيزات اتوماسيون صنعتي به 4 دسته ثابت، قابل برنامه‌ريزي، قابل انعطاف و تجميع‌شده تقسيم مي‌شوند. دسته‌بندي ديگري هم براي انواع تجهيزات صنعتي وجود دارد. شبكه‌هاي عصبي مصنوعي، سيستم كنترل توزيع، واسط ماشين انسان، اسكادا، ابزار دقيق، كنترل حركت و روباتيك از انواع اين تجهيزات هستند كه سنسور، انكودر، كنترلر، نمايشگر، رله، تايمر، منبع تغذيه، استپ موتور، اينورتر، ابزار دقيق و PLC در گروه‌هاي مختلف قرار مي‌گيرند.

PLC يك كامپيوتر ديجيتال است كه فرايندهاي صنعتي را كنترل مي‌كند. اين دستگاه مهم‌ترين دستگاه در صنايع مختلف است. زماني كه يك برنامه كنترلي اجرا مي‌شود، اين دستگاه همواره وظيفه نظارت و بررسي سيستم را به عهده دارد. PLC از ورودي و سنسورها بازخورد مي‌گيرد و اطلاعات را به برنامه كنترلي خودش منتقل مي‌كند. در نهايت دستگاه با استفاده از عملكرد ماشين تصميم‌گيري مي‌كند.

PLC با برندهاي مختلف در بازار وجود دارد، PLC دلتا، كاتك، LS و ميتسوبيشي از برندهاي موجود هستند. كنترلرها براي كنترل مقادير مشخص استفاده مي‌شود. از جمله كنترلرهاي پركاربرد، كنترل PH، پنل ميتر، كنترلر توان و كنترلر دما هستند.

 

بهترين برند توليد كننده plc

 

امروزه رقابت در صنعت اتوماسيون صنعتي شديد است و شركت‌هايي كه به سمت توليدكنندگان PLC و توسعه برندهاي PLC خود سوق داده مي‌شوند. يكي از بهترين راه‌ها براي قضاوت اينكه كدام PLC محبوب‌تر است، سهم بازار است. محبوب‌ترين PLC با توجه به سهم بازار، Siemens Simatic PLC بود. دومين PLC محبوب Rockwell Automation Allen Bradley PLC بود.

 

 

 

كاربرد ابزار دقيق در صنايع مختلف

امروزه نياز صنعت هاي مختلف به ابزارآلات بسيار زياد است و به وضوح قابل مشاهده است كه سرعت پيشرفت صنعت و تكنولوژي بدون ابزارهاي مختلف تقريبا غير ممكن است.

ابزار دقيق نيز در عرصه صنعت جايگاه ويژه‌اي دارد و به گونه‌اي است كه نمي‌توان آن را از صنايع مختلف جدا كرده و با قول قلب هر پروژه صنعتي ابزار دقيق محسوب مي‌شود. در اين مقاله قصد داريم كه كاربرد ابزار دقيق در صنايع مختلف را بررسي كنيم:

تعريف ابزار دقيق

ابزار دقيق ، همانطور كه از اسمش پيداست، وسايل و ابزار آلاتي هستند كه براي اندازه‌گيري دقيق به كار مي‌روند و ميزان خطا در آنها بسيار كم است. اين ابزار، بر اساس كميت مورد نظر در سيستم تحت كنترل براي انداز‌ گيري دقيق كميت‌هايي مثل فشار، رطوبت، دما و همچنين نمايش و كنترل اين كميت‌ها به كار گرفته مي‌شود. به گونه‌اي كه مي‌توان گفت خروجي ابزار دقيق كمترين خطا و اشتباه را دارد.

طبقه بندي ابزار دقيق

همانطور كه گفتيم ابزار در حقيقت زير ساخت يك سيستم اتوماسيون را تشكيل مي‌دهد و ابزارهاي مثل انواع كنترلر، ترانسميتر، ركوردر و مواردي از اين قبيل است كه وظيفه اندازه گيري، انتقال، نمايش، ثبت و كنترل پارامترهاي مهمي كه مد نظر يك صنعت است را به عهده دارد. از جمله اين پارامتر مي‌توان به كنترل دما، رطوبت، فشار، فلو، سطح مايعات. و مواردي از اين قبيل اشاره كرد.

تامين كنندگان ابزار دقيق، اين ابزار را در دسته‌بندي‌هاي مختلفي قرار داده‌اند كه ما در اينجا آن را به دسته‌هاي زير طبقه بندي مي‌كنيم:

سنسور

سنسور وسيله‌اي است كه كميت‌هاي فيزيكي دما، رطوبت، PH شيميايي مواد و مواردي از اين قبيل را اندازه‌گيري مي‌كند و سپس به نيرو و سيگنال الكتريكي تبديل مي‌كند.

ترانسميتر

ترانسميترها در حقيقت همان منتقل كننده‌ها هستند كه كميت‌هاي فيزيكي مدنظر را اندازه‌گيري مي‌كنند و آن را به فاصله‌هاي دور انتقال مي‌دهند.

ترانسميتر در پروسه‌ها و فعاليت‌هاي بزرگ صنعتي كاربرد دارد و وظيفه اين ابزار به اين شكل است كه عمليات اندازه‌گيري (سنسور)، تبديل و تقويت نيروي سيگنال‌هاي الكتريكي را به عهده دارد.

ديتا لاگر

ديتا لاگر براي ثبت داده‌ها كاربرد دارد و هدف از استفاده از آن، اين است كه يك فرايند به طور دقيق كنترل شود و بعد از آن بتوان از طريق اين ابزار به مستندسازي مقدارها و اتفاقات آن فرايند پرداخت.

نمايشگر

نمايشگر در سيستم ابزار دقيق، يك ابزار براي ارتباط بصري بين ابزار، سيستم كنترلي و انسان است. اين ابزار براي ميزان عددي پارامترهايي است كه اندازه‌گيري شده‌اند و در اتاق فرمان مورد استفاده قرار مي‌گيرد.. به عنوان مثال اينكه دماي هيترها در يك دستگاه و يا فشار روغن هيدروليك را به انسان نمايش مي‌دهد.

مبدل

مبدل همان ترانسديوسر است كه پارامترهايي كه توسط سنسور اندازه‌گيري شده‌اند را به سيگنال‌هاي الكتريكي تبديل مي‌كند. . به اين معني كه مثلا اگر براي پارامتر دما، يك سنسور به همراه يك ترانسديوسر به كار گرفته شود، سنسور مقدار فشار را اندازه‌گيري مي‌كند و مقدار آن را به ترانسديوسر مي‌فرستد و در آنجا توسط اين ابزار به سيگنال الكتريكي تبديل مي‌شود كه قابليت انتقال به شبكه‌ها و كابل‌هاي فلزي را دارد.

كنترلر

‌كنترلر، هسته مركزي و مهم هر سيستم كنترل كننده است كه در حقيقت قسمت اصلي كنترل فرآيند صنعتي را تحت كنترل دارد. به عنوان مثال اينكه با انجام يك سري پردازش‌هاي لازم و مهم بر روي داده‌هايي كه از سنسور‌ به دست مي‌آيد، يك سري فرمان‌هاي كنترلي را صادر مي‌كند.

 

معرفي كاربردي ­ترين ابزارآلات صنعتي

با گذر زمان، نياز مردم به ساخت وسايل و ساختمان­ هاي جديد افزايش پيدا مي­كند. به همين دليل نياز به استفاده از ابزارهايي است كه علاوه بر آسان كردن كار، زمان ساخت را هم كاهش دهد. امروزه ابزارآلات صنعتي اين كار را به خوبي انجام مي­دهند.

ابزار آلات دستي

ابزار­هاي دستي، همان طور كه از نامشان مشخص است، طوري ساخته شده­ اند كه توسط دست انسان قابل استفاده باشند. اين ­ابزار در پروژه­هاي مختلف صنعتي مورد استفاده قرار مي گيرد.

  • آچار: آچار­ها در اندازه­ هاي مختلفي وجود دارند. كارگران به تعدادي از آنها نياز دارند تا پيچي را ببندند يا شل كنند.
  • انبردست: از انبردست براي محكم بستن پيچ و مهره­ ها، خم و برش كابل و سيم استفاده مي­كنند.
  • چكش: چكش اساسا در شكل ­دهي فلز، ضربه ­زدن به ميخ، علامت­ گذاري نقاط مته و برداشتن ميخ هاي محكم استفاده مي شود.
  • پيچ­ گوشتي: پيچ­ گوشتي ها داراي اشكال مختلف تيغه هستند و براي پيچ­ كردن قطعات به هم استفاده مي‌شود.

 

از ديگر ابزارآلات مي توانيم به ابزار آلات برقي، ابزار آلات صنعتي بنزيني و ابزار آلات صنعتي بادي اشاره نمود.

 

كاربرد روغن هاي صنعتي

روغن‌هاي صنعتي، مجوعه‌اي گسترده از روغن‌هايي هستند كه در صنعت و به جهت روانكاري، انتقال قدرت، انتقال حرارت، خنك‌كنندگي و ... به كار مي‌روند. بر خلاف سده‌هاي گذشته كه از روغن‌هاي حيواني مانند چربي‌هاي نهنگ، چارپايان و يا حتي روغن‌هاي گياهي و نباتي در ابزار آلات صنعتي و به جهت روانكاري استفاده مي‌شد، از قرن نوزدهم و با رشد صنعت و پيشرفت تكنولوژي و همچنين پيدايش نفت به عنوان ماده‌اي ارزشمند در تهيه و توليد فرآورده‌هاي سوختي، روغني و شيميايي، توليد و استفاده از روغن‌هاي صنعتي رشد چشمگيري داشته است. روغن‌هاي حيواني و گياهي به دليل اينكه كيفيت مداوم و مستمر در روغن‌كاري و روانكاري نداشتند و همچنين كارايي پاييني داشته و زود فاسد مي‌شدند، امروزه ديگر جهت مصارف صنعتي استفاده نمي‌شوند و كاملا منسوخ شده و جاي خود را به روغن‌هاي صنعتي داده‌اند.

روغن‌هاي صنعتي و سنتتيك با توجه به كارايي بالا در انتقال نيروي هيدروليكي و همچنين روانكاري، امروزه در اكثر صنايع سنگين و نيمه‌سنگين از جمله نيروگاه‌ها، كارخانه‌هاي خودروسازي، صنايع فلزات و ريخته‌گري، رآكتورهاي هسته‌اي، موتورهاي احتراق داخلي و ديزلي و ماشين‌آلات سنگين و سبك به كار مي‌روند كه روغن هاي صنعتي را مي توان از فروشگاه آنلاين كالاهاي صنعتي به راحتي سفارش و تهيه نمود .

 

با ثبت نام در فروشگاه آنلاين انتاكالا، به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.

 

امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>
[ 1400/10/6  ] [ ۱۳ ] [ entakala ] [ ]

 

بهترين روش خريد ابزارهاي صنعتي

فروش آنلاين انواع بيرينگ

Bearing مخفف از فعل To Bear به معني حمل كردن است، بيرينگ (Bearing) را مي‌توان به‌مثابه قلب ماشين‌آلات در تمام صنايع در نظر گرفت. نقش اصلي بيرينگ در ماشين‌آلات ايجاد بستر مناسب حركت و تحمل بار است. لذا كوچك‌ترين خلل در كاركرد بيرينگ‌ها، ماشين‌ها و ابزار آلات صنعتي را از حركت يا كار مؤثر بازمي‌دارد. ازآنجاكه اصطكاك و سايش در اجزاء مكانيكي غيرقابل‌اجتناب است بيرينگ‌ها كليد ياتاقان‌هاي غلتشي هستند. بيرينگ ها در هر دستگاهي كه داراي اجزاي گردنده هستند جهت تثبيت موقعيت و كنترل و نگهداري بار قسمت متحرك، مورداستفاده قرار مي‌گيرند و بسته به كاربرد، داراي گونه‌هاي مختلفي هستند.

بيرينگ براي كمك به كاهش اصطكاك استفاده مي‌شود. تماس فلز با فلز مقادير زيادي اصطكاك ايجاد مي‌كند. اصطكاك باعث فرسودگي و ايجاد ساييدگي مي‌شود كه به‌آرامي فلز را تخريب مي‌كند. ازاين‌رو بيرينگ ها جزو قطعات مصرفي به‌حساب مي‌آيند. ياتاقان‌ها با چرخاندن دو سطح روي يكديگر اصطكاك را كاهش مي‌دهند و ميزان اصطكاك توليدشده را كاهش مي‌دهند. آن‌ها از يك ساچمه‌هاي فلزي صاف يا غلتك تشكيل‌شده‌اند كه در برابر يك سطح فلزي داخلي و خارجي صاف مي‌غلتند. غلتك‌ها يا ساچمه‌ها، بار را تحمل مي‌كنند و به دستگاه اجازه مي‌دهند بچرخد.

 

شما مي توانيد براي خريد آنلاين بيرينگ، به فروشگاه آنلاين انتاكالا مراجعه نماييد.

 

 

كاربرد روغن هيدروليك صنعتي

روغن‌هاي صنعتي مطابق با كاربردشان و نقاط مختلف ماشين‌آلات صنعتي يا جك‌هاي هيدروليكي، خواص متفاوتي دارند چرا كه افزودني‌ها و تركيبات خاصي براي تغيير كاربري آنها در هنگام توليد به آنها اضافه مي‌شود. مي‌توان با استفاده از روغن هيدروليك مناسب، بيشترين كارايي را در روانكاري، انتقال حرارت و از همه مهمتر انتقال قدرت در ماشين‌آلات هيدروليكي با توجه به نوع آنها و نياز و كاربردشان در كارگاه‌هاي صنعتي به دست آورد.

كاربري‌هاي روغن هيدروليك كه حساس به محيط زيست (مانند تراكتورهاي زمين‌هاي كشاورزي و يا ماشين‌آلات لايروبي دريايي) هستند، ممكن است از روغن‌هاي هيدروليك صنعتي زيست‌تخريب‌پذير بر پايه روغن گياهي كلزا (كانولا) سود ببرند، به خصوص زماني كه خطر نشت روغن از خط هيدروليك پاره شده وجود دارد. به طور معمول اين روغن ها به صورت روغن هاي ISO 32، ISO 46 و ISO 68 در دسترس هستند.

 

 

بهترين برندهاي تامين‌كننده شيرآلات صنعتي

انواع شيرآلات صنعتي نقش اساسي در تكميل فرايند صنايع مختلف برعهده دارند. شيرهاي صنعتي در انواع و اقسام مدل‌ها توسط شركت‌هاي توليدي طراحي و به بازار عرضه مي‌شوند كه از بهترين برندهاي تامين‌كننده شيرآلات صنعتي ايراني و خارجي، مي‌توان به صنايع هفتم تير، ميراب، فاراب، مكانيك آب، TYS، Emeron، JC، BEL و ... اشاره كرد. حال شركت‌هاي بسياري به عنوان تامين‌كننده و وارد‌كننده شيرآلات، اتصالات و تجهيزات صنعتي با كيفيت بالا و قيمت مقرون به‌صرفه مشغول فعاليت هستند كه امكان خريد آنلاين شيرآلات صنعتي را براي متقاضيان فراهم كرده‌اند؛ از اين‌رو اگر به دنبال خريد آنلاين انواع شيرآلات صنعتي هستيد، توصيه مي‌كنيم به مراكز معتبر و مجاز فروش ابزارآلات و محصولات صنعتي مراجعه كنيد.

 

 

انتاكالا؛ تامين‌كننده انواع شيرآلات صنعتي

همواره فعالان صنايع به دنبال بهترين برند شيرآلات با قيمت مناسب هستند و سعي دارند تا انواع شيرآلات صنعتي و تجهيزات را از برندهاي معتبر و فروشنده‌هاي مجاز با تضمين اصالت كالا و خدمات پس از فروش تهيه كنند. انتاكالا به عنوان يكي از معتبرترين فروشگاه‌هاي تخصصي تامين و عرضه شيرآلات، اتصالات و تجهيزات صنعت پايپينگ به ويژه صنايع آب و فاضلاب، نفت، گاز، پتروشيمي و ... به‌حساب مي‌آيد كه كليه خدمات مربوط به خريد آنلاين انواع شيرآلات صنعتي از قبيل مشاوره رايگان قبل از ثبت سفارش، ارائه بهترين برند شيرآلات، گارانتي، خدمات پس از فروش، تنوع روش‌هاي پرداخت و ارسال محصول به سراسر كشور را به مشتريان ارائه مي‌دهد؛ از اين‌رو فعالان صنايع مختلف كه به دنبال خريد آنلاين شيرآلات هستند، مي‌توانند با مراجعه به فروشگاه تخصصي انتاكالا به ثبت سفارش اقدام كرده و محصول را با بالاترين كيفيت و مناسب‌ترين قيمت در سريع‌ترين زمان ممكن تحويل بگيرند.

 

نكات مهم در خريد آنلاين شيرآلات صنعتي

در حال حاضر انواع شيرآلات صنعتي از معتبرترين برندهاي ايران و جهان در بازار ابزارآلات صنعتي كشور وجود دارند كه هر كدام با توجه به ساختار و عملكرد براي بخش خاصي از صنعت به‌كار مي‌روند. متقاضيان خريد تجهيزات صنعتي، مي‌توانند براي صرفه‌جويي در زمان و هزينه به خريد اينترنتي محصول مورد نظر از تامين‌كنندگان فعال اين حوزه چون انتاكالا اقدام كنند. به‌طور كلي مشتريان قبل از ثبت سفارش خريد محصول بايد با كارشناسان اين حوزه ارتباط برقرار كرده و با توجه به نيازشان، خريد آنلاين شيرآلات صنعتي و تجهيزات وابسته را انجام دهند.

 

معرفي كاربردي ترين ابزار الات صنعتي

1- ابزارآلات صنعتي دستي

ابزار­هاي دستي، همان طور كه از نامشان مشخص است، طوري ساخته شده­اند كه توسط دست انسان قابل استفاده باشند. اين­ابزار در پروژه­هاي مختلف صنعتي مورد استفاده قرار مي گيرد.

آچار: آچار­ها در اندازه­هاي مختلفي وجود دارند. كارگران به تعدادي از آنها نياز دارند تا پيچي را ببندند يا شل كنند.

انبردست: از انبردست براي محكم بستن پيچ و مهره­ها، خم و برش سيم و كابل استفاده مي­كنند.

چكش: چكش اساسا در شكل­دهي فلز، ضربه­زدن به ميخ، علامت­گذاري نقاط مته و برداشتن ميخ­هاي محكم استفاده مي شود.

پيچ­گوشتي: پيچ­گوشتي ها داراي اشكال مختلف تيغه هستند و براي پيچ­كردن قطعات به هم استفاده مي‌شود.

 

2- ابزارآلات صنعتي برقي

متداول­ترين و پر­كاربردترين ابزار­هاي مورد استفاده در بين اين دسته­بندي، ابزارآلات برقي هستند. علت اين پركاربرد بودن هم سخت نيست، چون با دسترسي به برق به­آساني قابل استفاده هستند و سرعت كار را چند برابر مي‌كنند.

دريل برقي: دريل­ها داراي اندازه­ها و توان­هاي متفاوتي هستند. از دريل، براي ايجاد حفره و سوراخ­هايي با اندازه­هاي مختلف استفاده مي­شود.

ماشين تراش و فرز: از دستگاه هاي تراش و فلز براي برش، تراشيدن چوب و فلز، شكل­دهي و تركيب قطعات فلزي استفاده مي شود.

اره هاي برقي: اين اره­ها قابل حمل است كه براي پروژه هاي صنعتي استفاده مي‌شود. از اين اره­ها، براي برش سريع و آسان چوب، پلاستيك، فلز و ساير مواد مانند كاشي و آجر استفاده مي‌شود.

بلوور: بلوور دستگاهي است كه با آن گرد ­و ­غبار و خرده­ چوب‌هايي كه در محل كار وجود دارد را تميز مي­كنيم.

 

 

3- ابزارآلات صنعتي بنزيني

امروزه علي‌رغم وجود برق در بسياري از نقاط، هنوز در بعضي از مكان‌ها مانند تعدادي از روستاها، جنگل‌ها، مزارع و... به برق دسترسي نداريم به همين دليل در اين مكان­ها براي انجام بسياري از كارها عموما از ابزار­هاي بنزيني استفاده مي‌كنيم.

ژنراتور بنزيني: اين ژنراتور وسيله­اي است كه انرژي­ بنزين را به انرژي الكتريكي (يا همان برق) تبديل مي‌كند و از اين برق توليدي براي روشنايي،گرمايش و ... استفاده مي‌شود.

علف­زن بنزيني: از علف­زن بنزيني براي تراشيدن و هرس كردن علف‌هاي هرز استفاده مي‌شود.

اره بنزيني: از اين اره كه با بنزين كار مي‌كند براي بريدن الوار­هاي چوبي استفاده مي‌شود.

 

با ثبت نام در فروشگاه آنلاين انتاكالا، به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.

امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>
[ 1400/10/1  ] [ ۱۸ ] [ entakala ] [ ]

 

كاربرد ابزار دقيق در صنايع مختلف

امروزه نياز صنعت هاي مختلف به ابزارآلات بسيار زياد است و به وضوح قابل مشاهده است كه سرعت پيشرفت صنعت و تكنولوژي بدون ابزارهاي مختلف تقريبا غير ممكن است.

ابزار دقيق نيز در عرصه صنعت جايگاه ويژه‌اي دارد و به گونه‌اي است كه نمي‌توان آن را از صنايع مختلف جدا كرده و با قول قلب هر پروژه صنعتي ابزار دقيق محسوب مي‌شود. در اين مقاله قصد داريم كه كاربرد ابزار دقيق در صنايع مختلف را بررسي كنيم:

 

تعريف ابزار دقيق

ابزار دقيق ، همانطور كه از اسمش پيداست، وسايل و ابزار آلاتي هستند كه براي اندازه‌گيري دقيق به كار مي‌روند و ميزان خطا در آنها بسيار كم است. اين ابزار، بر اساس كميت مورد نظر در سيستم تحت كنترل براي انداز‌ گيري دقيق كميت‌هايي مثل فشار، رطوبت، دما و همچنين نمايش و كنترل اين كميت‌ها به كار گرفته مي‌شود. به گونه‌اي كه مي‌توان گفت خروجي ابزار دقيق كمترين خطا و اشتباه را دارد.

طبقه بندي ابزار دقيق

همانطور كه گفتيم ابزار در حقيقت زير ساخت يك سيستم اتوماسيون را تشكيل مي‌دهد و ابزارهاي مثل انواع كنترلر، ترانسميتر، ركوردر و مواردي از اين قبيل است كه وظيفه اندازه گيري، انتقال، نمايش، ثبت و كنترل پارامترهاي مهمي كه مد نظر يك صنعت است را به عهده دارد. از جمله اين پارامتر مي‌توان به كنترل دما، رطوبت، فشار، فلو، سطح مايعات. و مواردي از اين قبيل اشاره كرد.

تامين كنندگان ابزار دقيق، اين ابزار را در دسته‌بندي‌هاي مختلفي قرار داده‌اند كه ما در اينجا آن را به دسته‌هاي زير طبقه بندي مي‌كنيم:

سنسور

سنسور وسيله‌اي است كه كميت‌هاي فيزيكي دما، رطوبت، PH شيميايي مواد و مواردي از اين قبيل را اندازه‌گيري مي‌كند و سپس به نيرو و سيگنال الكتريكي تبديل مي‌كند.

ترانسميتر

ترانسميترها در حقيقت همان منتقل كننده‌ها هستند كه كميت‌هاي فيزيكي مدنظر را اندازه‌گيري مي‌كنند و آن را به فاصله‌هاي دور انتقال مي‌دهند.

ترانسميتر در پروسه‌ها و فعاليت‌هاي بزرگ صنعتي كاربرد دارد و وظيفه اين ابزار به اين شكل است كه عمليات اندازه‌گيري (سنسور)، تبديل و تقويت نيروي سيگنال‌هاي الكتريكي را به عهده دارد.

 

ديتا لاگر

ديتا لاگر براي ثبت داده‌ها كاربرد دارد و هدف از استفاده از آن، اين است كه يك فرايند به طور دقيق كنترل شود و بعد از آن بتوان از طريق اين ابزار به مستندسازي مقدارها و اتفاقات آن فرايند پرداخت.

نمايشگر

نمايشگر در سيستم ابزار دقيق، يك ابزار براي ارتباط بصري بين ابزار، سيستم كنترلي و انسان است. اين ابزار براي ميزان عددي پارامترهايي است كه اندازه‌گيري شده‌اند و در اتاق فرمان مورد استفاده قرار مي‌گيرد.. به عنوان مثال اينكه دماي هيترها در يك دستگاه و يا فشار روغن هيدروليك را به انسان نمايش مي‌دهد.

مبدل

مبدل همان ترانسديوسر است كه پارامترهايي كه توسط سنسور اندازه‌گي#1585;ي شده‌اند را به سيگنال‌هاي الكتريكي تبديل مي‌كند. . به اين معني كه مثلا اگر براي پارامتر دما، يك سنسور به همراه يك ترانسديوسر به كار گرفته شود، سنسور مقدار فشار را اندازه‌گيري مي‌كند و مقدار آن را به ترانسديوسر مي‌فرستد و در آنجا توسط اين ابزار به سيگنال الكتريكي تبديل مي‌شود كه قابليت انتقال به شبكه‌ها و كابل‌هاي فلزي را دارد.

كنترلر

‌كنترلر، هسته مركزي و مهم هر سيستم كنترل كننده است كه در حقيقت قسمت اصلي كنترل فرآيند صنعتي را تحت كنترل دارد. به عنوان مثال اينكه با انجام يك سري پردازش‌هاي لازم و مهم بر روي داده‌هايي كه از سنسور‌ به دست مي‌آيد، يك سري فرمان‌هاي كنترلي را صادر مي‌كند.

 

كاربرد ابزار دقيق در صنعت

ابزار دقيق كاربردهاي زيادي دارد به گونه‌اي كه در هر صنعتي كه توجه كنيد، پاي ابزار دقيق كشيده شده است؛ اما با توجه به عملكرد و ماهيت آن، به طور كلي سه كاربرد اصلي در صنايع دارد:

·        تحليل مهندسي

·        پايش فرآيندهاي صنعتي

·        كنترل خودكار فرآيند

ابزار دقيق در پروسه‌ها و صنعت‌هاي مختلف كاربرد دارد و در حقيقت يك راهي براي رشد و پيشرفت صنعت‌ها محسوب مي‌شود. بنابراين شناخت سنسورها، دستگاه‌هاي اندازه‌گيري، ترانسميترها، كنترلر، ديتا لاگر و همچنين انتخاب مناسب آنها از مهمترين وظايفي است كه مهندسين و افراد كارشناس در يك صنعت بايد انجام دهند. در اينجا به چند نمونه از كاربردهاي كاربرد ابزار دقيق در صنعت‌هاي مختلف اشاره مي‌كنيم:

ابزار دقيق در صنعت سيمان و معدن‌ها و صنايع ديگري از اين قبيل

ابزار دقيق در صنعت سيمان، معدن‌ها و صنعت‌هاي مانند اينها، براي كنترل صحيح و دقيق فرآيند توليد و اندازه‌گيري پارامترهاي مد نظر صنعت استفاده مي‌شود كه در اينجا چند نمونه از آنها را معرفي مي‌كنيم:

·        اندازه‌گيري دقيق وزن مواد و محصولات توليدي در صنعت

·        اندازه‌گيري و كنترل دبي خارجي ضايعات و مايعات از صنعت

·        اندازه‌گيري فشار بخار

·        اندازه‌گيري و كنترل ميزان و سطح سيلوهاي ذخيرهسازي سيمان در صنعت سيمانسازي

كاربرد ابزار دقيق در صنعت نفت، گاز و صنايع زيرشاخه آنها

همانطور كه مي‌دانيد، صنعت‌خايي مثل صنعت نفت و امثال آن، بيشتر توليدات آنها، مايعات است كه خط لوله‌اي براي انتقال اين مايعات به مخزن‌هاي معيني دارند و همچنين سيستمي جهت سنجش و اندازه‌گيري پارامترهاي مختلف محصول توليدي نيز در نظر مي‌گيرند چرا كه كمترين و كوچكترين خطا در اندازه‌گيري محصولات اين صنايع مي‌تواند ضرر و زيان‌هاي كلاني به دنبال داشته باشد.

 

ابزار دقيق در تابلو برق

ابزار دقيق در تابلو برق نيز كاربرد مهمي دارد؛ معمولا براي اندازه‌گيري دقيق جريان برق، ولتاژ و توان آن از ابزار دقيق استفاده مي‌شود.

خريد ابزار دقيق از طريق سايت تخصصي فروش آن

انتاكالا يكي از جامع‌ترين و معتبرترين سايت‌ها در زمينه فروش ابزار برقي و تجهيزات مرتبط است كه مشتريان و خريداران از سراسر كشور مي‌توانند از طريق سايت اين مجموعه و با ثبت‌نام در آن اقدام به خريد محصول مورد نظر خود و همچنين ابزار دقيق با قيمت بسيار مناسب كنند.

 

 

جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.

 

 

امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>
[ 1400/9/21  ] [ ۱۷ ] [ entakala ] [ ]

ضرورت استفاده ابزارها و تجهيزات در صنايع مختلف
 

كاربرد تجهيزات اتوماسيون صنعتي در پيشبرد اهداف
به‌طور كلي تجهيزات اتوماسيون صنعتي به 4 دسته ثابت، قابل برنامه‌ريزي، قابل انعطاف و تجميع‌شده تقسيم مي‌شوند. دسته‌بندي ديگري هم براي انواع تجهيزات صنعتي وجود دارد. شبكه‌هاي عصبي مصنوعي، سيستم كنترل توزيع، واسط ماشين انسان، اسكادا، ابزار دقيق، كنترل حركت و روباتيك از انواع اين تجهيزات هستند كه سنسور، انكودر، كنترلر، نمايشگر، رله، تايمر، منبع تغذيه، استپ موتور، اينورتر، ابزار دقيق و PLC در گروه‌هاي مختلف قرار مي‌گيرند.

 PLC يك كامپيوتر ديجيتال است كه فرايندهاي صنعتي را كنترل مي‌كند. اين دستگاه مهم‌ترين دستگاه در صنايع مختلف است. زماني كه يك برنامه كنترلي اجرا مي‌شود، اين دستگاه همواره وظيفه نظارت و بررسي سيستم را به عهده دارد. PLC از ورودي و سنسورها بازخورد مي‌گيرد و اطلاعات را به برنامه كنترلي خودش منتقل مي‌كند. در نهايت دستگاه با استفاده از عملكرد ماشين تصميم‌گيري مي‌كند.

 PLC با برندهاي مختلف در بازار وجود دارد، PLC دلتا، كاتك، LS و ميتسوبيشي از برندهاي موجود هستند. كنترلرها براي كنترل مقادير مشخص استفاده مي‌شود. از جمله كنترلرهاي پركاربرد، كنترل PH، پنل ميتر، كنترلر توان و كنترلر دما هستند.

 

 

كاربرد بلبرينگ ها در صنعت
در دنياي پيشرفته و مدرن امروز ماشين‌­­­الات نقش ­بسيار مهمي را ايفا مي‌‌كنند. از صدها قطعه­اي كه در ساخت اين ماشين‌­ا­لات و ابزار صنعتي مورد استفاده قرار مي­گيرد بيش از همه ياتاقان و بلبرينگ­ ها هستند كه نقش مهم و كليدي را در كاركرد اين ماشين‌ها دارند. پس شناخت كامل تفاوت­ها و شباهت­ها و نحوه كاربرد انواع اين قطعات در صنعت بسيار ضروري است. ما در اين مقاله به بررسي همين موضوع مي­پردازيم.


بلبرينگ و ياتاقان هر دو به منظور تحقق بخشيدن به يك هدف مشترك ساخته شده‌اند. در حقيقت كار اصلي بلبرينگ و ياتاقان ايجاد بهبود حركت و چرخش بقيه قطعات است تا مانع ساييدگي قطعات شوند. اما اين قطعات در بعضي از موارد با يكديگر تفاوت­هايي دارند. براي درك بيشتر اين تفاوت­ها در ابتدا بايد تعريف و عملكرد آن­ها را به شكل جداگانه مورد بررسي قرار دهيم.

 

كاربرد لوازم و تجهيزات برقي
تجهيزات و وسايل الكتريكي شامل هر دستگاهي كه از طريق برق تغذيه مي‌كند تعريف مي‌شود، اما اين تعريف مبهم است، زيرا نمونه‌هاي بسيار و بسياري از اين قبيل ماشين‌ها وجود دارد؛ تجهيزات الكتريكي در دنياي مدرن همه جا رايج است؛ اين مقاله براي كمك به حذف ابهام در بازار تجهيزات الكتريكي، با استفاده از تحقيقات بازار، بهترين توليدكنندگان و تامين‌كنندگان تجهيزات الكتريكي و به ويژه تجهيزات برق صنعتي در جهان را بررسي مي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­‌‌‌كند.‌ 

تجهيزات الكتريكي يك اصطلاح كلي براي تعريف هر دستگاهي است كه از طريق برق كار مي‌كند و شامل موارد زير است:

·        روشنايي

·        لوازم برقي خانگي

·        تجهيزات فناوري اطلاعات

·        موتورها، پمپ‌ها و سيستم‌هاي تهويه مطبوع

·        دستگاه‌هاي مجهز به باتري

·        سوئيچ ها، رله ها و قطعات

تعريف برق صنعتي
تعريف برق صنعتي مي‌تواند خيلي گسترده باشد، اما اگر بخواهيم آن را ساده بيان كنيم مي‌توانيم بگوييم برق صنعتي يعني كاربرد برق در صنعت، مواردي هم در نظر گرفته شده است كه مثلا تكنيك‌ها و روش‌هايي كه براي كنترل و استفاده از برق در صنعت استفاده مي‌شود، درساختمان‌هاي مسكوني، تجاري، بيمارستانها و… هم كاربرد دارد  برق صنعتي يعني شبكه سه فاز و قدرت و تجهيزات قدرت، مثل موتورهاي سه فاز،ژنراتورها يا ترانسهاي قدرت.

تجهيزات برق صنعتي همچنين به طور خاص به اجزاي جداگانه تجهيزات توزيع برق، محصولات و سيستم‌ها اشاره دارد؛ صرف نظر از اين موضوع، اين ماشين‌ها براي عملكرد صحيح تقريبا: هر صنعت ديگري حياتي هستند و براي بيشتر، اگر نه همه مشاغل امروزي، ضروري هستند.

 

همين حالا جزء تامين كنندگان انتاكالا باشيد

طبقه بندي روغن هاي صنعتي
از انواع روغن‌هاي صنعتي مي‌توان به روغن‌هاي مينرال و روغن‌هاي سنتتيك اشاره كرد كه در واقع توليد روغن‌هاي صنعتي مينرال بر پايه فرآورده‌هاي نفتي و روغن‌هاي سنتتيك بر پايه فرآورده‌هاي غير نفتي است.

انستيتو نفت آمريكا (American Petroleum Institute) روغن‌هاي صنعتي را در 5 گروه دسته‌بندي كرده كه سه گروه اول مربوط به روغن‌هاي صنعتي مينرال و دو گروه بعدي روغن‌هاي سنتتيك هستند. هر كدام از روغن‌هاي اين پنج دسته داراي گرانروي (ويسكوزيته) مخصوص به خود هستند. همان طور كه اشاره شد، روغن‌هاي مينرال بر پايه فرآورده‌هاي نفتي توليد مي‌شوند و به همين دليل اشتعال‌پذيري بالايي دارند، در حالي كه روغن‌هاي سنتتيك مقاومت بيشتري در برابر حرارت و آتش دارند.

روغن‌هاي سنتتيك اولين بار با واكنش شيميايي گاز هيدروژن و گاز كربن مونواكسيد و توسط دو مهندس آلماني به نام‌هاي فيشر و تروپش در دهه 1920 ميلادي ساخته شدند. از واكنش اين دو گاز، مجموعه‌اي از هيدروكربن‌ها ساخته مي‌شوند كه جزء تشكيل‌دهنده اصلي روغن‌هاي صنعتي هستند.

روغن‌هاي صنعتي و سنتتيك با توجه به كارايي بالا در انتقال نيروي هيدروليكي و همچنين روانكاري، امروزه در اكثر صنايع سنگين و نيمه‌سنگين از جمله نيروگاه‌ها، كارخانه‌هاي خودروسازي، صنايع فلزات و ريخته‌گري، رآكتورهاي هسته‌اي، موتورهاي احتراق داخلي و ديزلي و ماشين‌آلات سنگين و سبك به كار مي‌روند كه روغن هاي صنعتي را مي توان از فروشگاه آنلاين كالاهاي صنعتي به راحتي سفارش و تهيه نمود .

 

براي ثبت نام در سايت انتاكالا از طريق اين لينك اقدام نماييد .

امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>
[ 1400/9/13  ] [ ۱۳ ] [ entakala ] [ ]

كاربرد جك روغني

جك‌هاي روغني يا جك‌هاي هيدروليكي اغلب براي بالا بردن اجسام سنگين در محيط‌هاي كاري و كارگاهي مانند انواع خودرو، بالابر، ماشين‌آلات سنگين مانند جرثقيل و در مقياس بزرگتر در نيروگاه‌ها و پالايشگاه‌ها كاربرد دارند. جك‌هاي روغني يا هيدروليك معمولا از مايعي استفاده مي‌كنند كه تراكم‌ناپذير (با چگالي ثابت در دماي مشخص) است و توسط يك پيستون پمپ به داخل سيلندر با فشار وارد مي‌شود.

دليل استفاده از روغن هيدروليك درون سيلندر جك روغني اين است كه خاصيت روان‌كنندگي و پايداري براي كارايي بيشتر و حفاظت داخلي از اجزاي جك را فراهم كند. معمولاً توصيه مي‌شود كه روغن جك هيدروليك طبق استانداردهاي ISO 150 و W328 انتخاب شده يا بيشتر ويژگي‌هاي ذكر شده در اين استانداردها را داشته باشد. مواد به كار رفته در انواع روغن جك‌هاي هيدروليكي معمولاً روغن‌هاي معدني با برخي مواد اضافه شده مانند ضد زنگ، ضد سايش، آنتي اكسيدان و ... هستند كه البته براي كساني كه در معرض كار با اين روغن‌ها هستند اعتيادآور است. كاربرد جك‌هاي روغني داراي مزايا و معايبي است كه در ادامه به آن پرداخته شده است.

 

جك روغني چيست و چه كاربردي دارد؟

 كار كردن جك هيدروليك بر اساس اصل پاسكال است. يعني فشار اعمال شده به سيال ذخيره شده در يك ظرف به طور مساوي در همه جهات توزيع مي‌شود و همين اصل باعث مي‌شود كه با اعمال فشاري برابر بر روي يك صفحه كوچكتر (كه نيازمند نيروي كمتري است) بتوان در سوي ديگر جك كه داراي صفحه بزرگتري است نيروي بيشتري برداشت كرد، چرا كه فشار در هر صورت بايد در دو طرف يكسان باشد. اجزاي مهم جك هيدروليك عبارت اند از سيلندرها، سيستم پمپاژ و سيال هيدروليك كه براي اين سيال معمولا روغن استفاده مي شود.

كار كردن با جك روغني نياز به دقت و مراقبت خاصي دارد. به عنوان مثال اگر براي انجام كار نياز به بلند كردن جسمي سنگين مانند يك وسيله نقليه است، بايد پايه هاي جك را به درستي قرار داد تا بتوانند بار اصلي را حمل كنند. تكيه دادن، سوار شدن يا ضربه به جك نه تنها خطر شكست مكانيكي يا هيدروليكي را افزايش مي‌دهد، بلكه در كارايي جك و بالا بردن اجسام مورد نظر نيز اختلال ايجاد مي‌كند. در ادامه، تعدادي از انواع مختلف جك‌هاي روغني عنوان شده اند.

·        جك‌هاي هيدروليك طبقه و بطري

·        جك‌هاي قيچي

·        جك بالابر

·        جك موتور سيكلت

·        جك‌هاي چرخ‌دستي

امروزه كمتر كارگاهي است كه از جك‌هاي هدروليكي در آنها جهت بالابر و كاربري‌هاي مرتبط با انتقال نيرو استفاده نشده باشد. استفاده از اين ابزار آلات همچنين مزايا و معايبي دارد كه در ادامه تعدادي از آنها بيان شده‌اند

 

معايب جك روغني

كار كردن با انواع جك روغني معايب و نقاط ضعفي دارد كه مي‌توان از جمله آنها به سر و صداي جك، دماهاي بالا (زود گرم شدن روغن) و عملكرد كند يا نامنظم جك اشاره كرد كه همگي نشانه‌اي از مشكلات سيستم هيدروليك هستند.

شايع‌ترين دلايل عملكرد ضعيف جك روغني آلودگي محفظه روغن، ورود آب، گرفتگي فيلترها، دماي بالاي سيال درون سيلندر و كاربرد سيالات هيدروليكي بي‌كيفيت است. در صورت فرسوده شدن مهر و موم محفظه روغن، جك روغني مستعد خرابي است و اين مسئله مي‌تواند مشكلاتي جدي ايجاد كند. همچنين، كار كردن با جك هيدروليكي معايب ديگري نيز دارد، از جمله:

·        سرعت نسبتاً پاييني دارد.

·        روغن هيدروليك در صورت گرم شدن زياد به دليل استفاده بيش از حد مي‌تواند بوي نامطبوعي از خود متصاعد كند.

·        روغن جك مي‌تواند نسبتاً سريع و بيش از حد گرم شود.

·        نشت روغن هيدروليك مي تواند باعث آلودگي خاك و آب شود.

مزاياي جك روغني

 همان طور كه اشاره شد، در مقايسه با جك‌هاي معمولي جك‌هاي هيدروليك قادرند با اعمال نيروي كمي، بارهاي سنگين‌تر را به راحتي و در ارتفاع بيشتري بلند كنند.

براي دستيابي به اين خروجي، سيلندرهاي كوچك و بزرگ از طريق سيال هيدروليك به هم متصل مي‌شوند كه با اعمال نيروي كم بر روي سيلندرهاي كوچكتر، بتوان در فشار ثابت نيروي بسيار بزرگتري در سيلندرهاي بزرگ دريافت كرد و براي بالا بردن و انتقال نيرو آن را به كار برد كه اين امر به كاهش مقدار نيروي انساني اعمال شده براي بالا بردن اجسام كمك مي‌كند و همچنين سرعت و دقت كار را افزايش مي‌دهد.

در ادامه برخي از مزاياي جك هيدروليك آورده شده است:

·        فضاي كمي را اشغال مي‌كنند.

·        به دليل استفاده از روغن در محفظه داخلي سيلندر، كمتر دچار زنگ‌زدگي و خوردگي مي‌شوند.

·        براي كار با بارهاي سنگين بسيار كارآمد هستند و با حداقل نيرو مي‌توان بارها را بلند كرد.

·        كاربرد آنها راحت است و نياز به دانش خاصي ندارد.

·        وزن آنها از جك‌هاي پيچي كمي سبك‌تر است.

 

تامين كنندگان انواع جك روغني در ايران

با توجه به توسعه صنعت در چند دهه اخير و نياز روزافزون به جابه‌جايي‌هاي درون كارگاهي استفاده از انواع بالابرها، جك‌هاي هيدروليكي براي ماشين‌آلات سنگين و ...، توليدي‌هاي مختلفي در ايران و همچنين شركت‌هاي وارداتي اقدام به طراحي و ساخت و خريد انواع جك هيدروليكي كرده‌اند كه از ميان آنها مي‌توان به جك‌ايران، نووا و اكتيو اشاره كرد. تامين كنندگان ابزار آلات صنعتي و كارخانه‌هاي توليدي ابزار صنعتي سبك و سنگين نيازمند استفاده از انواع جك‌هاي روغني و صنعتي هستند و مي‌توانند از محصولات مختلف جك روغني داخلي و خارجي موجود در بازار با توجه به نوع كاربردشان اقدام به سفارش و خريد انواع جك روغني بكنند.

خريد آنلاين جك روغني

با توجه به استفاده از انواع جك روغني يا هيدروليكي در صنعت و كارگاه‌هاي كوچك و بزرگ، وجود انواع جك هيدروليكي در بازار و افزايش روزافزون تقاضا براي خريد انواع آن، سايت‌ها و فروشگاه‌هاي اينترنتي مختلفي اقدام به فروش اين ابزار صنعتي كرده اند.

با توجه به اينكه سفارش و خريد آنلاين از آساني، سرعت، دقت و امنيت بيشتري نسبت به ساير انواع خريد برخوردار است، و علاوه بر آن مي‌توان با بررسي انواع كالاهاي صنعتي مورد نياز موجود در يك كارخانه توليدي جك صنعتي يا يك فروشگاه اينترنتي فروشنده اين محصولات، براي تهيه انواع موجود و مورد نياز و مقايسه آنها پيش از خريد تصميم بهتري گرفت، خريد آنلاين انواع جك روغني يكي از بهترين روش‌هاي تهيه اين ابزار مورد نياز در صنعت ساخت و ساز به شمار مي‌رود.

انتاكالا مرجع تخصصي بررسي، ارزيابي و خريد ابزار صنعتي يك پايگاه اينترنتي مناسب جهت مقايسه و خريد انواع جك روغني به شمار مي‌رود.

جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.

امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>
[ 1400/9/6  ] [ ۱۶ ] [ entakala ] [ ]

 
آشنايي با انواع روغن هاي صنعتي


روغن‌هاي صنعتي، مجوعه‌اي گسترده از روغن‌هايي هستند كه در صنعت و به جهت روانكاري، انتقال قدرت، انتقال حرارت، خنك‌كنندگي و ... به كار مي‌روند. بر خلاف سده‌هاي گذشته كه از روغن‌هاي حيواني مانند چربي‌هاي نهنگ، چارپايان و يا حتي روغن‌هاي گياهي و نباتي در ابزار آلات صنعتي و به جهت روانكاري استفاده مي‌شد، از قرن نوزدهم و با رشد صنعت و پيشرفت تكنولوژي و همچنين پيدايش نفت به عنوان ماده‌اي ارزشمند در تهيه و توليد فرآورده‌هاي سوختي، روغني و شيميايي، توليد و استفاده از روغن‌هاي صنعتي رشد چشمگيري داشته است. روغن‌هاي حيواني و گياهي به دليل اينكه كيفيت مداوم و مستمر در روغن‌كاري و روانكاري نداشتند و همچنين كارايي پاييني داشته و زود فاسد مي‌شدند، امروزه ديگر جهت مصارف صنعتي استفاده نمي‌شوند و كاملا منسوخ شده و جاي خود را به روغن‌هاي صنعتي داده‌اند.

روغن‌هاي صنعتي و سنتتيك با توجه به كارايي بالا در انتقال نيروي هيدروليكي و همچنين روانكاري، امروزه در اكثر صنايع سنگين و نيمه‌سنگين از جمله نيروگاه‌ها، كارخانه‌هاي خودروسازي، صنايع فلزات و ريخته‌گري، رآكتورهاي هسته‌اي، موتورهاي احتراق داخلي و ديزلي و ماشين‌آلات سنگين و سبك به كار مي‌روند كه روغن هاي صنعتي را مي توان از فروشگاه آنلاين كالاهاي صنعتي به راحتي سفارش و تهيه نمود.

 

روغن‌هاي موتور كه شايد آشناترين زمينه كاربرد روغن‌هاي صنعتي براي عموم مردم باشند، روغن‌هاي صنعتي‌اي هستند كه هم از نوع نفتي و هم از نوع غير نفتي (سنتتيك) به فروش مي‌رسند. نحوه عملكرد اين روغن‌ها در پيشرانه خودروها به جهت روانكاري و خنك‌كردن اجزاي آن در تماس قطعات مختلف پيشرانه با يكديگر در حال حركت خودرو و در دماهاي بسيار بالا است، تا علاوه بر حفاظت از پيشرانه و قطعاتش در برابر سايش و اصطكاك اجزاي متحرك آن، از بالا رفتن بي‌رويه دماي آن جلوگيري كنند.

يكي از ويژگي‌هاي مهم انواع مختلف سيالات، گرانروي يا ويسكوزيته است. هر چه گرانروي يك سيال بيشتر باشد، قابليت جاري شدن سخت‌تري داشته و بسته به كاربرد آن در صنعت ممكن است با توجه به گرانروي آن انتخاب شود. به طور كلي، هر چه گرانروي يك روغن صنعتي در تغييرات دمايي مختلف بيشتر ثابت بماند، آن روغن از كيفيت بيشتري برخوردار است

همين حالا جزء تامين كنندگان انتاكالا باشيد

 

طبقه بندي روغن هاي صنعتي

 

از انواع روغن‌هاي صنعتي مي‌توان به روغن‌هاي مينرال و روغن‌هاي سنتتيك اشاره كرد كه در واقع توليد روغن‌هاي صنعتي مينرال بر پايه فرآورده‌هاي نفتي و روغن‌هاي سنتتيك بر پايه فرآورده‌هاي غير نفتي است.

انستيتو نفت آمريكا (American Petroleum Institute) روغن‌هاي صنعتي را در 5 گروه دسته‌بندي كرده كه سه گروه اول مربوط به روغن‌هاي صنعتي مينرال و دو گروه بعدي روغن‌هاي سنتتيك هستند. هر كدام از روغن‌هاي اين پنج دسته داراي گرانروي (ويسكوزيته) مخصوص به خود هستند. همان طور كه اشاره شد، روغن‌هاي مينرال بر پايه فرآورده‌هاي نفتي توليد مي‌شوند و به همين دليل اشتعال‌پذيري بالايي دارند، در حالي كه روغن‌هاي سنتتيك مقاومت بيشتري در برابر حرارت و آتش دارند.

روغن‌هاي سنتتيك اولين بار با واكنش شيميايي گاز هيدروژن و گاز كربن مونواكسيد و توسط دو مهندس آلماني به نام‌هاي فيشر و تروپش در دهه 1920 ميلادي ساخته شدند. از واكنش اين دو گاز، مجموعه‌اي از هيدروكربن‌ها ساخته مي‌شوند كه جزء تشكيل‌دهنده اصلي روغن‌هاي صنعتي هستند.

روغن هيدروليك صنعتي

 

با توجه به اينكه در علم مكانيك سيالات، مايعات نسبت به گازها خاصيت تراكم و انبساط بسيار كمتري دارند يا در واقع داراي چگالي ثابتي در دماي مشخص هستند، مي‌توان از اين ويژگي آنها به همراه رواني و جاري شدنشان براي انتقال قدرت به صورت غير مستقيم بهره برد.

در طراحي سيستم‌هاي هيدروليكي، با استفاده از اعمال نيرو به جك‌هاي هيدروليكي مي‌توان جابه‌جايي و انتقال نيرو را به راحتي انجام داد. در جك‌هاي هيدروليكي از روغن‌هاي هيدروليك صنعتي استفاده مي‌شود كه علاوه بر وظيفه اصلي خود يعني انتقال قدرت، در محفظه‌هاي هيدروليك عمل روانكاري و انتقال حرارت را نيز به خوبي انجام مي‌دهند. همچنين استفاده از روغن‌هاي هيدروليكي موجب جلوگيري از فرسايش، سايش و خوردگي يا زنگ‌زدن محفظه‌هاي جك هيدروليكي مي‌شود. از روغن‌هاي هيدروليك عمدتا در ماشين‌آلات سنگين نظير بيل‌هاي مكانيكي، جرثقيل‌ها، انواع كمپرسي، جك‌هاي بالابر و انتقال نيرو و لودرها استفاده مي‌شود. براي انتخاب روغن هيدروليك مناسب، بايد به خاطر داشت كه روغن هيدروليك توانايي‌هاي مختلفي دارد و به همين دليل در دسته‌بندي‌هاي گوناگوني به فروش مي‌رسد كه در زير تعدادي از آنها بيان شده اند.

روغن‌هاي ضد خوردگي و زنگ زدن (با نماد R&O)
روغن‌هاي داراي خاصيت ضد سايش (با نماد AW)
روغن‌هاي ضد سايشي كه گرانروي بالايي دارند (با نماد HVI,AW)


خاصيت ضد سايش در روغن‌هاي صنعتي

 

با توجه به خاصي رواني و دارا بودن ويژگي‌هاي ضد خورندگي و سايش روغن‌هاي صنعتي، آنها را براي جلوگيري از فرسايش داخلي جك‌هاي هيدروليكي نيز به كار مي‌برند. انواع روغن‌هاي هيدروليك ضد سايش (Anti-Wear, AW) از يك سيال پايه نفتي (مينرال) ساخته مي‌شوند و عمدتا حاوي افزودني ضد سايش فلز روي (Zinc) و دي‌آلكيل‌دي‌تيوفسفات (dialkyldithiophosphate) با نام اختصاري ZDDP هستند. اين افزودني براي محافظت از پمپ هيدروليك و جداره‌هاي محفظه جك‌هاي هيدروليكي عمل مي‌كند. روغن‌هاي هيروليك ضد سايش در چند درجه ويسكوزيته تقسيم‌بندي شده اند و كاربردهاي متفاوتي دارند. به عنوان مثال، روغن‌هاي هيدروليك AW 46 را مي‌توان براي عملكرد سيستم‌هاي هيدروليك در تجهيزات و ابزار آلات صنعتي و ماشين‌آلات سنگين مانند كاميون، كمپرسي، بيل مكانيكي و انواع لودر استفاده كرد، در حالي كه روغن‌هاي هيدروليك AW 32 ممكن است براي كاربرد در هواي سردتر مانند پمپ‌هاي برف‌روب مناسب‌تر باشند.

 

كاربرد روغن هيدروليك صنعتي

 

روغن‌هاي صنعتي مطابق با كاربردشان و نقاط مختلف ماشين‌آلات صنعتي يا جك‌هاي هيدروليكي، خواص متفاوتي دارند چرا كه افزودني‌ها و تركيبات خاصي براي تغيير كاربري آنها در هنگام توليد به آنها اضافه مي‌شود. مي‌توان با استفاده از روغن هيدروليك مناسب، بيشترين كارايي را در روانكاري، انتقال حرارت و از همه مهمتر انتقال قدرت در ماشين‌آلات هيدروليكي با توجه به نوع آنها و نياز و كاربردشان در كارگاه‌هاي صنعتي به دست آورد.

كاربري‌هاي روغن هيدروليك كه حساس به محيط زيست (مانند تراكتورهاي زمين‌هاي كشاورزي و يا ماشين‌آلات لايروبي دريايي) هستند، ممكن است از روغن‌هاي هيدروليك صنعتي زيست‌تخريب‌پذير بر پايه روغن گياهي كلزا (كانولا) سود ببرند، به خصوص زماني كه خطر نشت روغن از خط هيدروليك پاره شده وجود دارد. به طور معمول اين روغن ها به صورت روغن هاي ISO 32، ISO 46 و ISO 68 در دسترس هستند.

 

 

تامين كننده روغن صنعتي

 

با توجه به منابع سرشار نفت در كشورمان ايران كه از ديرباز استخراج و بهره‌برداري مي‌شده است، صنايع و كارخانجات مختلفي براي فرآوري انواع روغن‌هاي صنعتي مينرال و سنتتيك در كشور فعاليت مي‌كنند. انتاكالا، بازار آنلاين و مرجع تخصصي بررسي، ارزيابي و خريد ابزار آلات و ملزومات صنعتي است كه براي تامين انواع روغن صنعتي سنتتيك و مينرال با روش‌هاي مختلف مناسب است.

امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>
[ 1400/8/30  ] [ ۱۶ ] [ entakala ] [ ]
.: Weblog Themes By viablog :.

درباره وبلاگ

خریداران و تامین‌کنندگان اقلام صنعتی به کمک انتاکالا، می‌توانند در فضایی معتبر و پیشرفته با یکدیگر داد و ستد کنند و به بازاری به وسعت ایران، دسترسی داشته باشند. تنوع روش‌های پرداخت در انتاکالا، مشکل نقدینگی شرکت‌ها و خریداران را برطرف کرده است تا روند فعالیت هیچ‌کدام از کارخانه‌ها و شرکت‌ها متوقف نشود. انتاکالا علاوه بر خریداران، خدمات گوناگونی را هم برای عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان کالای صنعتی در نظر گرفته است. تامین‌کنندگان کالاهای صنعتی، می‌توانند بدون صرف هزینه، فروشگاهی اختصاصی و پیشرفته در انتاکالا در اختیار داشته باشند؛ فروشگاهی که به دلیل مخاطبان زیاد انتاکالا، محصولات را به خریداران بیشتری معرفی می‌کند. اعتبار و شفافیت در بازار کالاهای صنعتی برای ما بسیار مهم است. در همین راستا تلاش می‌کنیم تا اعتبار و سلامت بازار را افزایش دهیم از این رو طبق سیاست‌های انتاکالا، فقط صاحبان برند، تولیدکنندگان، واردکنندگان و نمایندگان رسمی برندها می‌توانند در این فروشگاه کالای خود را به‌فروش برسانند.
نویسندگان
لینک دوستان
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پیوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
موضوعات وب
امکانات وب