Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  ابزار

بازار آنلاین کالاهای صنعتی
 

آشنايي با روش هاي مراقبت و نگهداري از بلبرينگ و رولبرينگ ها در حين كار


بلبرينگ ها نقش مهمي در حركت آزاد و بدون محدوديت قطعات يا اجزاي مكانيكي، از چرخ‌هاي ماشين گرفته تا اسكيت‌بردها و همچنين بسياري از موارد ديگر دارند. ياتاقان ها وزن بار را تحمل مي‌كنند و باعث شده تا اشيا بدون اصطكاك يا با اصطكاك بسيار كمتر حركت كنند. در دنياي بدون ياتاقان، قطعات متحرك مكانيكي دچار اختلال شده و به يكديگر مي‌چسبند. همچين مشكلي باعث مي‌شود تا ابزارهاي صنعتي براي حركت كردن عملكرد رواني نداشته باشند. به طور كلي، عمر بلبرينگ‌ها تحت تاثير عواملي همچون نوع بلبرينگ، ميزان تحمل بار و نحوه  نگهداري است. اگر از بلبرينگ به درستي نگهداري شود، مي‌توان مدت بيشتري از آن استفاده كرد و هزينه تعميرات را تا حدودي كاهش داد. با ما همراه باشيد تا شما را با روش‌هاي نگهداري از بلبرينگ و رولبرينگ آشنا كنيم.

 

 

مراقبت و نگهداري از بلبرينگ و رولبرينگ
براي مراقبت و نگهداري بلبرينگ‌ و رولبرينگ مي‌توان از راهكارهاي زير كمك گرفت:

 - بازرسي بلبرينگ و رولبرينگ‌ها از طريق كنترل حرارت
حداكثر گرمايش مجاز براي ياتاقان‌ها به عمليات حرارتي مواد بستگي دارد. اگر آنها بيش از حد مجاز گرم شوند، مي‌توانند به طور دائم فولاد ياتاقان را تغيير شكل داده يا نرم كنند و ظرفيت حمل بار را كاهش دهند. نتيجه همچين چيزي آسيب رسيدن به بلبرينگ و ساير قطعات يك دستگاه است. از اين رو، براي كنترل حرارت بلبرينگ و رولبرينگ مي‌توانيد از دماسنج ديجيتالي استفاده كنيد.

 

- بازرسي چشمي بلبرينگ و رولبرينگ
راهكار ديگر بازرسي چشمي روغن كاري بلبرينگ و رولبرينگ است. گاهي اين احتمال وجود دارد كاسه نمد دچار نقص  شده و مواد آلوده كننده به داخل بيرينگ راه پيدا كنند. پس اولين اقدام بررسي چشمي در راستاي نگهداري از بلبرينگ و رولبرينگ است.

- بازرسي بلبرينگ و رولبرينگ ها از طريق گوش دادن
اگر در حين كار كردن دستگاه به صداي بلبرينگ‌ها گوش كنيد، مي‌توانيد تا حدودي از صحت و يا خرابي آن مطمئن شويد. از آنجايي كه گوش دادن به صداها از طريق گوش انسان ممكن است با خطا همراه باشد، مي‌توانيد اين كار را به كمك دستگاه‌هايي همچون " گوشي پزشكي الكترونيكي " انجام داده تا دقت كارتان چند برابر شود. چرا كه اين دستگاه مبتني بر دريافت و آناليز صدا مي‌باشد. به غير از اين مي‌توان از دستگاه‌هاي آناليز ارتعاشات نيز استفاده كرد. اين دستگاه به شما كمك كرده تا با بررسي ارتعاشات، عدم كاركرد صحيح بلبرينگ و رولبرينگ در زمان كار كردن را به خوبي متوجه شويد.

- بازرسي بلبرينگ و رولبرينگ ها با ترمو گرافي
اگر ميزان اصطكاك بين اجزاي متحرك بلبرينگ زياد شود، دما به صورت غير عادي در بلبرينگ‌ها بالا مي‌رود. افزايش اصطكاك مي‌تواند براساس عواملي مانند كاهش روانكار، فرسودگي بلبرينگ و غيره رخ دهد. ترموگرافي يك از راهكارهايي است كه به وسيله آن مي‌توان ميزان دماي بلبرينگ و رولبرينگ را اندازه گرفت. مزيت اين روش نسبت به دماسنج‌ها، بالا بودن ميزان دقت دستگاه است. از طرفي، براي استفاده از دوربين‌هاي ترموگرافي نيازي به دسترسي به سطح بلبرينگ نيست. بنابراين، براي اندازه‌گيري دماي بلبرينگ‌هايي كه روي دستگاه در موقعيت دشوار نصب شده‌اند، انتخاب مناسبي خواهد بود.

 

- روانكاري بلبرينگ و رولبرينگ ها با روغن
اگر مي‌خواهيد بلبرينگ‌هاي دستگاهتان عمر طولاني داشته باشند، بايد به صورت منظم و صحيح روغن كاري شوند. روان كننده مناسب به شرايط محيطي، دما، سرعت و بار بستگي دارد. روغن هيدروليك يكي از روانكارهاي صنعتي است كه بسته به نوع بلبرينگ و رولبرينگ مي‌توان از آنها استفاده كرد.

سخن پاياني مقاله تكنيك هاي مراقبت از رولبرينگ و بلبرينگ ها
بلبرينگ و رولبرينگ يكي از اصلي‌ترين قطعات صنعتي است كه عملكرد بسياري از دستگاه‌ها را تحت الشعاع قرار مي‌دهد. از اين رو، مراقب و نگهداري از آنها در حين كار بسيار اهميت دارد. ما در اين مقاله برخي از مهم‌ترين راهكارهاي مراقبتي را آورده‌ايم كه با مطالعه آنها مي‌توانيد از صحت عملكرد بلبرينگ و رولبرينگ مطمئن شويد. 

عضو تامين‌ كنندگان انتاكالا شويد تا بتوانيد در بازار كالاهاي صنعتي از رقبايتان پيشي بگيريد.با ثبت نام در سايت انتاكالا مي‌توانيد به ابزار آلات و كالاهاي صنعتي مطرح‌ترين برندهاي جهاني دسترسي داشته باشيد.

 

 
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>
[ 1401/6/13  ] [ ۱۷ ] [ entakala ] [ ]

كاربرد انواع مواد معدني اوليه در صنعت

رشد و رونق اقتصادي امروزه در بسياري از كشورهاي توسعه‌يافته و يا در حال توسعه وابسته به مواد اوليه خام و معدني مختلفي بوده و در اين راستا، اقتصادهاي كوچك و بزرگ جهان جهت تامين اين منابع اقدام به استخراج آنها از انواع معادن موجود در كشور و يا واردات آنها مي‌كنند. وجود منابع طبيعي و مواد معدني مختلف در هر كشوري جزء ثروت‌هاي ملي آن محسوب شده و دولت‌هاي مختلف جهت بهره‌برداري بهينه از آنها در صنعت و يا صادرات آنها برنامه‌ريزي‌هاي كوتاه‌مدت و يا درازمدت انجام مي‌دهند.

كشور ايران به عنوان يكي از غني‌ترين كشورها از نظر دارا بودن منابع طبيعي مانند انواع فلزات و سوخت‌هاي فسيلي در دهه‌هاي گذشته درآمد بسيار بالايي از استخراج و فروش اين مواد خام معدني داشته و اگرچه صادرات اين مواد معدني اوليه موجب ارزآوري بسيار زيادي براي كشور مي‌شود اما، در چند سال اخير و به دليل شرايط سخت اقتصادي كشور، صنعتگران و توليدكنندگان بسياري اقدام به راه‌اندازي كارگاه‌ها و كارخانه‌جات توليدي در داخل كشور نموده اند تا با استفاده از ثروت‌هاي ملي و منابع معدني موجود، كالاهاي اساسي و مورد نياز كشور در داخل ساخته شود.

به دليل اهميت مواد معدني و كاربرد آنها در صنعت به عنوان ماده اوليه، شناخت و ارزيابي دقيق ويژگي‌هاي آنها مي‌تواند براي صنعتگران، صاحبان كسب‌وكارهاي توليدي، صنايع مختلف وابسته به اين مواد معدني و بسياري از توليدي‌ها و كارخانه‌جات صنعتي سودمند بوده و به همين دليل در اين نوشتار توضيحاتي درباره انواع مواد معدني و كاربردهاي آنها در صنايع مختلف و همچنين تامين كنندگان تجهيزات صنعتي ساخته‌شده از اين مواد ارائه شده است.

 

انواع مواد معدني

مواد معدني مختلف كاربردهاي گسترده و حياتي‌اي براي صنعت و توليد انواع كالاهاي مصرفي دارند. اين مواد عمدتا داراي دسته‌بندي‌هاي مختلفي بر اساس نوع، كاربرد و ويژگي‌هاي خود هستند كه در ادامه به تعدادي از آنها اشاره شده است.

  • فلزات

هزاران سال است كه از فلزات به دليل استحكام و چكش‌خواري آنها در صنعت و ساخت انواع تجهيزات و وسايل استفاده مي‌شود. در بسياري از متون كهن از تلاش كيمياگران براي تبديل مس به طلا سخن به ميان آمده است. همچنين تاريخ كشورها مملو از متوني است كه به انواع شمشير، رزه، نيزه و ساير وسايل جنگي ساخته‌شده با فلزات اشاره شده است. اين امر نشان‌دهنده قدمت استفاده از فلزات براي امور مختلف زندگي روزمره پيشينيان ما است.

امروزه با گسترش فعاليت‌هاي صنعتي، نوآوري در روش‌هاي استخراج معادن و همچنين تركيب آلياژهاي مختلف و به‌دست‌آوردن فلزي جديد با استحكام و ويژگي‌هاي بهتر، اين مواد اوليه ارزشمند نقش پررنگ‌تري در صنايع خودروسازي، ساخت هواپيما، انواع جنگ‌افزار، وسايل خانگي، ساختمان‌سازي، تزئيني و زيورآلات، ساخت ظروف آشپزخانه و ... به طور گسترده ايفا كرده و تامين و استخراج آنها از معادن مختلف يا واردات آنها يكي از مهمترين بخش‌هاي چرخه توليد است. از فلزات مهم در صنعت مي‌توان به آهن، مس، روي، سرب، جيوه، قلع، آلومينيوم، نيكل و ... اشاره كرد. همچنين فلزات ويژه‌اي مانند طلا و نقره نيز از ديرباز به عنوان ثروت و سرمايه دولت‌ها شناخته شده و بسياري از روابط سياسي، تجاري و حتي نبردهاي نظامي براي به دست آوردن آنها صورت گرفته است.

 

  • سوخت‌هاي فسيلي

در قرن هجدهم و با انقلاب صنعتي، نياز به سوزاندن انواع سوخت‌هاي فسيلي بيشتر از استفاده صرف براي روشنايي در چراغ‌هاي قديمي نمود يافت. با اخراع ماشين بخار و نياز به سوخت، استخراج زغال ‌سنگ و نياز مبرم به آن براي حركت‌دادن لكوموتيوها بيشتر و بيشتر شد و تا پيش از استخراج نفت به عنوان سوخت اصلي براي پيشرانه‌هاي قطارها مصرف مي‌شد. پس از كشف خواص نفت و فرآوري و پالايش آن در برج‌هاي تقطير و استفاده‌هاي پرشماري كه داشت، رفته رفته مصرف زغال‌سنگ كاهش يافت و سوخت‌هايي مانند نفت، بنزين، گازوييل و مازوت جايگزين آن شد. امروزه نيز با كشف و استخراج گاز طبيعي به عنوان سوخت تا حد بسيار زيادي از مصرف ساير فرآورده‌هاي نفتي كم شده است.

مصرف نفت، گاز و فرآورده‌هاي پالايشي آنها به حدي است كه امروزه نفت را طلاي سياه ناميده و حتي در قرن نوزدهم و بيستم جنگ‌هاي مختلفي براي به‌دست‌آوردن آن بين دولت‌هاي مختلف در گرفت. از فرآورده‌هاي مختلف نفتي علاوه بر سوختن در ساخت پلاستيك، محصولات پتروشيمي، مواد غذايي، محصولات آرايشي و بهداشتي، توليد قير و ... نيز استفاده مي‌شود.

علاوه بر موارد موجود در دسته‌هاي فوق، مي‌توان به معادن آهك، انواع سنگ‌هاي آذرين، شن و ماسه، رس و بنتونيت، پرليت و زئوليت اشاره كرد كه براي مصارف گوناگون ساختماني و صنعتي استخراج مي‌شوند.

 

انواع كاربرد مواد اوليه معدني در صنايع مختلف

همان طور كه اشاره شد، بسياري از فرآيندهاي صنعتي امروزه بدون مواد معدني اوليه انجام نخواهد شد. استفاده از نفت و محصولات پتروشيمي، سوخت‌هاي مختلف براي نيروگاه‌ها، خودروها، وسايل گرمايشي و انواع كارگاه‌ها و كارخانه‌جات صنعتي، استفاده از انواع فلزات مختلف و همچنين كاني‌ها و سنگ‌هاي نما و تزئيني تا حدي است كه به دليل وجود اين منابع و معادن در هر كشوري مي‌توان با استخراج توسط تامين كنندگان انواع مواد معدني و صادرات آنها درآمدهاي هنگفتي كسب كرد.

به اين منظور، دانش انواع كاربرد مواد اوليه معدني در صنايع مختلف و در چرخه توليد مي‌تواند براي ساخت بهترين تجهيزات  و ماشين‌آلات ياري‌رسان بوده و شناخت مواد تشكيل دهنده، جنس و دوام ابزار آلات صنعتي وابسته به شناخت مواد معدني تشكيل‌دهنده آن است. تامين كنندگان كالاهاي صنعتي امروزه روش‌هاي مختلفي را براي فروش محصولات خود تعبيه كرده اند كه از جمله آنها مي‌توان به فروش آنلاين تجهيزات صنعتي اشاره كرد.

 

تامين كنندگان انواع مواد معدني

با توجه به موارد فوق، دانش نحوه استفاده از انواع ابزار آلات صنعتي نيازمند داشتن اطلاعات جامعي درباره مواد معدني و آلي تشكيل‌دهنده اين تجهيزات است. يكي از روش‌هاي اطلاع‌رساني و معرفي كاربرد انواع مواد اوليه در صنعت، استفاده از اينترنت و فروش برخط است كه مي‌توان در قالب صفحات وب‌سايت‌هاي اينترنتي اطلاعات جامعي براي هر محصول به مشتريان ارائه كرد. فروشگاه كالاهاي صنعتي امروزه صرفا به صورت فيزيكي و در بازار قرار نداشته و به دليل صرفه‌جويي در زمان، انرژي و هزينه مي‌توان به سادگي از طريق اينترنت تجهيزات صنعتي مورد نياز خود را تهيه كرد.

انتاكالا با بهره‌گيري از فناوري روز دنيا بستري امن براي خريد و فروش انواع كالاها و ابزارآلات صنعتي فراهم كرده و مي‌توان با خيالي راحت جهت تهيه انواع تجهيزات و ملزومات صنعتي اصل از تامين كنندگان از طريق اين وب‌سايت اينترنتي اقدام كرد.

 

جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.

امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>
[ 1400/12/25  ] [ ۱۱ ] [ entakala ] [ ]

 

خريد آنلاين تجهيزات صنعتي

با توسعه و پيشرفت دانش فني و مهندسي در تمامي جنبه‌هاي مورد نياز صنعت، امروزه كشورهاي مختلفي گام در راه شكوفايي اقتصادي و رونق توليد برداشته و در اين مسير، يكي از مهمترين معيارهاي رسيدن به اهداف كوتاه‌مدت يا بلندمدت هر اقتصادي، توليد و يا استفاده بهينه از تجهيزات و ابزار آلات صنعتي است. امروزه تامين كنندگان انواع ابزار صنعتي و تجهيزات و ملزومات وابسته با دانش روز و طراحي خلاقانه، بازارهاي هدف بسيار بزرگتري نسبت به دهه‌هاي گذشته داشته و اقدام به صادرات محصولات خود كرده اند. نظر به افزايش تبادلات انواع كالاهاي صنعتي و كاربرد روزافزون اين تجهيزات در صنايع مختلف، اطلاع از اجزا، نحوه كاركرد، قيمت، عمر مفيد و ساير جنبه‌اي يك ابزار صنعتي خوب يكي از ملزومات استفاده بهينه از آن در جهت افزايش توليد است.

نظر به اهميت دانش استفاده از انواع اين تجهيزات صنعتي، امروزه بسياري از شركت‌ها، تامين كنندگان و كارخانه‌جات بزرگ و كوچك توليدكننده اين محصولات صنعتي در سرتاسر جهان از جمله ايران، تجهيزات و ابزار آلات توليدي خود را به همراه اطلاعاتي جامع، مفيد و كلي به بازار مصرف عرضه مي‌كنند. همچنين با توجه به رشد تقاضا براي خريد و استفاده از انواع اين تجهيزات، مي‌توان آنها را امروزه علاوه بر خريد سنتي با حضور فيزيكي در بازار فروش آنها، توسط فروشگاه آنلاين كالاهاي صنعتي نيز خريداري نمود. در اين نوشتار توضيحاتي درباره انواع تجهيزات صنعتي، سريع‌ترين روش خريد برخط و اينترنتي آنها و همچنين عضويت و ثبت نام در وبگاه‌هاي اينترنتي فروشنده اين تجهيزات از جمله انتاكالا ارائه شده است.

 

 

انواع تجهيزات صنعتي

با توجه به موارد فوق مي‌توان تجهيزات صنعتي را براي بالا بردن سرعت و دقت انجام هر فرآيند صنعتي‌اي لازم و ضروري دانست. به اين منظور، معرفي انواع تجهيزات صنعتي و بررسي امكان ارزيابي، مقايسه و خريد آنلاين اين ابزار آلات بسيار مهم بوده و در ادامه به طور مختصر تعدادي از دسته‌بندي‌هاي تجهيزات صنعتي معرفي شده اند.

·        ابزار برقي

همان طور كه از نام اين دسته از ابزارآلات پيداست، به‌كارگيري آنها توسط اتصال به جريان برق صورت مي‌گيرد. اين دسته از ابزار آلات يكي از پركاربردترين انواع تجهيزات صنعتي بوده و شامل گروه‌هاي مختلفي جهت سوراخ‌كاري، برش و تراش، پانچ، لحيم‌كاري، تراز و ... مي‌شوند. از تجهيزات پركاربرد و شناخته‌شده اين دسته مي‌توان به انواع دريل، پيكور، سنگ فرز، هويه، اره ماشيني و ... اشاره كرد.

·        ابزار دستي

اين دسته از تجهيزات جزء ابزار پركاربرد دستي بوده و جهت استفاده به صورت پي‌درپي توسط كارگران، تكنسين‌ها و صنعت‌گران ساخته مي‌شوند. استفاده از اين ابزار نيازي به مصرف انرژي ندارد و به عبارتي دم دستي بوده و با استفاده از قوانين فيزيكي مي‌توان آنها را به كار برد. از جمله ابزار آلات پركاربرد در اين دسته مي‌توان به انواع آچار، پتك و ديلم، انواع انبر، متر، قلم و چكش و ... اشاره كرد.

·        ابزار بادي و بنزيني

استفاده از ابزارهاي اين دسته نيازمند اتصال به پمپ باد يا مصرف سوخت مانند بنزين يا گازوييل است. از انواع ابزار بادي در اين دسته مي‌توان به پمپ‌هاي بادي و كمپرسورها، انواع پرچ‌كن، بكس‌هاي بادي، انواع پيكور بادي و پيستوله‌هاي رنگ اشاره كرد. همچنين از انواع ابزار بنزيني و گازوييلي مي‌توان به اره‌هاي زنجيري، انواع ژنراتور، حاشيه‌زن‌ها و چمن‌زن‌ها اشاره كرد.

خريد ابزار آلات همواره يكي از دغدغه‌هاي صنعتگران و صاحبان كسب‌وكارهاي توليدي و يا نهادهاي دولتي و خصوصي مختلف بوده است. با دقت در برندها، نوع ابزار، تامين كنندگان، كاركرد وسيله و بودجه موجود براي تهيه آن مي‌توان تجهيزاتي كارا و ارزان و در عين حال با دوام و طول عمر بالا خريداري كرد.


سريعترين روش خريد تجهيزات صنعتي

تهيه ابزارآلات صنعتي باكيفيت و كارآمد و در عين حال ارزان و به‌صرفه نيازمند صرف زمان و هزينه زيادي بوده و اگرچه برندهاي مشهوري امروزه در زمينه توليد و عرضه اين تجهيزات فعاليت مي‌كنند، اما اطلاع از نحوه كاركرد هر كدام از ابزارآلات و بهترين ابزار توليدشده توسط هر برند نيازمند صرف زمان، انرژي و هزينه زيادي است. به علاوه، حضور افراد و نمايندگان شركت‌ها و سازمان‌هاي مختلف يا صاحبان كارگاه‌هاي صنعتي و كسب‌وكارهاي كوچك و بزرگ در بازار فروش اين ابزارآلات موجب بروز انواع آلودگي‌ها و ترافيك شهري و اتلاف انرژي مي‌شود.

امروزه با پيشرفت فنآوري مي‌توان ابزار آلات و تجهيزات صنعتي را از فروشگاه‌هاي اينترنتي و انواع فروشگاه آنلاين كالاهاي صنعتي به صورت برخط و با كمترين هزينه زماني و مالي خريداري كرد. اين روش در واقع به دليل سرعت و دقت بالايي كه دارد رفته‌رفته در حال جايگزيني با روش‌هاي سنتي حضوري است و داراي بازاري به مراتب پرفروش‌تر، پوياتر و با تنوع بيشتر است.

 

عضويت و ثبت نام تجهيزات صنعتي

همان طور كه اشاره شد مي‌توان با استفاده از فناوري‌هاي نوين، انواع تجهيزات صنعتي را به صورت آنلاين خريداري كرد. وب‌سايت‌هاي متعددي امروزه در كشورهاي مختلف جهان از جمله ايران وجود دارند كه از تامين كنندگان و توليدكنندگان اين تجهيزات صنعتي انواع ابزارآلات را خريداري كرده و يا با آنها همكاري كرده و با قراردادن اين محصولات در صفحات مختلف و دسته‌بندي‌هايي مجزا در سايت خود اقدام به فروش اينترنتي آنها مي‌كنند. جهت تهيه و خريد اينترنتي اين ابزارآلات كافيست با عضويت در اين وب‌سايت‌ها و انجام مراحل خريد اينترنتي و ورود به صفحه پرداخت، سفارش خود را كامل نموده و در زمان مشخص در كارگاه صنعتي خود آنها را تحويل بگيريد.

 

 

انتاكالا فروشگاه آنلاين تجهيزات صنعتي

با توجه به موارد فوق، يكي از پرطرفدارترين روش‌هاي تهيه انواع تجهيزات صنعتي خريد اينترنتي بوده و انواع فروشگاه آنلاين كالاهاي صنعتي امروزه در كشورمان اقدام به عرضه اين محصولات نموده اند. خريد اينترنتي علاوه بر سرعت و دقت بالا و كاهش آلودگي‌هاي مرتبط با ترافيك و ازدحام شهري، داراي مزايايي از جمله فراهم‌آوردن امكان ارزيابي دقيق و جزء‌به‌جزء ابزارآلات، امكان مقايسه ويژگي‌ها و قيمت هر محصول با ديگري و همچنين بررسي اعتبار و گارانتي انواع اين تجهيزات است.

انتاكالا فروشگاه اينترنتي تامين انواع تجهيزات و ملزومات صنعتي و بستري مطمئن براي بررسي، ارزيابي، مقايسه و خريد انواع محصولات مختلف در اين دسته است. در وبگاه اينترنتي انتاكالا با استفاده از فنآوري روز، دسته‌بندي گسترده‌اي از انواع كالاها و ملزومات صنعتي با جزئيات مرتبط با آنها فراهم شده اند و مي‌توان به صورت برخط و با اطمينان خاطر و بيشترين دقت و سرعت اقدام به خريد و فروش ابزارآلات اصل و درجه يك نمود.

 

امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>
[ 1400/12/17  ] [ ۱۲ ] [ entakala ] [ ]

 

خريد تجهيزات ايمني

تجهيزات ايمني فردي و كارگاهي از ابزار ضروري براي حفظ سلامت و ايمني كاركنان در فضاهاي كاري و صنعتي به‌شمار مي‌آيند؛ از اين‌رو استفاده از لباس و تجهيزات ايمني امري الزامي براي كارگران خواهد بود. در واقع هر فردي در محيط‌هاي كارگاهي و ساختماني همواره در معرض خطرات مختلف قرار دارد و كارفرمايان جهت فراهم آوردن شرايط ايمني كاركنان و آسودگي خيال، ملزم به خريد انواع تجهيزات ايمني چون كلاه ايمني، كفش ايمني، لباس‌هاي ضد گاز و ضد اسيد، كفش كار، دستكش، عينك ايمني، ماسك و ... را از تامين كنندگان تجهيزات ايمني هستند. به‌كارگيري تجهيزات و لباس ايمني در محيط‌هاي كاري و صنعتي از استانداردهاي كارگاه‌ها محسوب مي‌شود كه رعايت آن براي جلوگيري از آسيب‌هاي ناشي از خطرات احتمالي بسيار حائز اهميت خواهد بود. در حال حاضر شركت‌هاي مختلفي در زمينه تامين تجهيزات حفاظت فردي از برندهاي معتبر سراسر جهان مشغول فعاليت هستند كه كارفرمايان، مي‌توانند به فروشگاه آنلاين تامين كننده تجهيزات ايمني از قبيل انتاكالا مراجعه كرده و نسبت به خريد آنلاين تجهيزات ايمني با كيفيت عالي و قيمت مقرون به‌صرفه اقدام كنند.

در اينجا تلاش خواهيم كرد تا راهنماي كامل و جامعي در ارتباط با انواع تجهيزات ايمني و خريد آنلاين از بهترين تامين كننده تجهيزات ايمني در اختيارتان قرار دهيم؛ بنابراين توصيه مي‌كنيم مطالعه اين مطلب را از دست ندهيد.

فروشگاه آنلاين تجهيزات ايمني

امروزه شركت‌هاي معتبري در سراسر دنيا در حوزه توليد انواع لباس و تجهيزات ايمني مطابق با استانداردهاي روز دنيا فعاليت دارند. شركت‌هاي توليدي انواع تجهيزات ايمني فردي و كارگاهي از قبيل كلاه ايمني، عينك ايمني، كفش كار، ماسك تنفسي فيلتردار، دستكش ايمني، گوشي ايمني (محافظ گوش)، لباس كار، لباس ضد گاز و ضد اسيد، پوتين ايمني و ... را به منظور حفظ سلامت و ايمني افراد در محيط‌هاي كارگاهي و صنعتي توليد و به بازار ابزار آلات و تجهيزات صنعتي عرضه مي‌كنند. حال شركت‌هاي گوناگون انواع تجهيزات ايمني برندهاي معتبر و خوشنام دنيا را از طريق فروشگاه آنلاين در اختيار متقاضيان قرار مي‌دهند؛ بنابراين كارفرمايان براي تامين ايمني كاركنان در فضاي كار، مي‌توانند به فروشگاه آنلاين تجهيزات ايمني از قبيل انتاكالا مراجعه كرده و به ثبت خريد اينترنتي انواع تجهيزات حفاظت ايمني فردي و كارگاهي اقدام كنند. به‌طور كلي فروشگاه آنلاين كالاهاي صنعتي بستري ايمن و مطمئن را براي مشتريان فراهم كرده است تا بتوانند به راحتي با مشخصات و قابليت‌هاي تجهيزات ايمني آشنا شده و بهترين ابزار حفاظت فردي را با توجه به نيازشان و نوع كاربري خريداري كنند.

بهترين تامين كننده تجهيزات ايمني

در حال حاضر شركت‌هاي گوناگوني در سراسر جهان در زمينه توليد و عرضه انواع تجهيزات ايمني فردي و كارگاهي مشغول فعاليت هستند كه انواع محصولات را بر اساس استانداردهاي روز دنيا با تكنولوژي‌هاي پيشرفته روانه بازار ابزار و تجهيزات ايمني مي‌كنند. انتاكالا از برترين تامين كنندگان تجهيزات ايمني كشور شناخته مي‌شود كه انواع لباس و تجهيزات ايمني را از برندهاي مطرح داخلي و خارجي به فروش مي‌رساند. در حقيقت انتاكالا به عنوان اولين بستر تامين اقلام صنعتي كشور محسوب مي‌شود كه در زمينه توزيع و فروش كالاهاي استاندارد كارگاهي، تجهيزات حفاظت فردي، آتش نشاني و هشدار دهنده‌هاي ترافيكي فعاليت دارد. اين مجموعه به عنوان بهترين تامين كننده تجهيزات ايمني، اقلام ايمني فردي زير را در دسترس متقاضيان قرار مي‌دهد:

-         كلاه ايمني

-         عينك ايمني

-         گوش‌گير

-         ماسك و دستگاه تنفسي

-         دستكش ايمني

-         لباس كار

-         كمربند ايمني

-         كفش كار

-         محافظ صورت

-         تجهيزات كار در ارتفاع

لازم به ذكر است كه هر كدام از اين تجهيزات ايمني فردي به انواع مختلفي تقسيم مي‌شوند كه در جنس، شكل و كاربرد با يكديگر تفاوت دارند. به عنوان مثال لباس كار به دسته‌هايي چون لباس مقاوم در برابر مواد شيميايي، لباس عايق برق، لباس مقاوم در برابر حريق، لباس ضد گاز و ... تقسيم مي‌شود؛ بنابراين اگر به دنبال تامين تجهيزات حفاظت فردي و استاندارد كارگاهي هستيد، مي‌توانيد به بازار آنلاين كالاهاي صنعتي انتاكالا به عنوان يكي از بهترين تامين كنندگان تجهيزات ايمني در برابر خطرات احتمالي چون آتش، مواد شيميايي، برق و ... مراجعه كنيد.

خريد آنلاين تجهيزات ايمني

بدون ترديد تامين لباس و تجهيزات ايمني فردي و كارگاهي براي محيط‌هاي كاري و صنعتي الزامي است؛ زيرا كاركنان در چنين مكان‌هايي همواره در معرض خطرات احتمالي قرار دارند كه استفاده از تجهيزات ايمني، مي‌تواند از بروز حادثه و آسيب ديدن افراد تا حد زيادي جلوگيري كند. در حال حاضر برندهاي معتبر بيشماري در جهان بر اساس استانداردهاي بين‌المللي در زمينه طراحي و توليد انواع تجهيزات حفاظتي مشغول فعاليت هستند كه محصولات خود را از طريق شركت‌هاي واسطه به دنيا معرفي مي‌كنند. انتاكالا به عنوان بازار آنلاين كالاهاي صنعتي كشور و از بهترين تامين كنندگان تجهيزات ايمني به‌شمار مي‌آيد كه انواع محصولات حفاظت فردي از قبيل كلاه ايمني، عينك ايمني، كفش كار، لباس كار، دستكش ايمني، ماسك، كمربند ايمني و ... را با كيفيت فوق‌العاده و قيمت مناسب از طريق فروشگاه آنلاين در اختيار متقاضيان قرار مي‌دهد. اين شركت به عنوان مرجع تخصصي در زمينه خريد و فروش لباس و تجهيزات ايمني فردي- گروهي فعاليت دارد كه اين امكان را براي متقاضيان فراهم كرده تا بتوانند با مراجعه به صفحه اصلي محصول از اطلاعات و قيمت آن مطلع شده و در صورت تمايل به ثبت سفارش اينترنتي اقدام كنند. اين مجموعه محصول خريداري شده توسط مشتريان را در سريع‌ترين زمان ممكن به اقصي نقاط كشور ارسال مي‌كند؛ بنابراين اگر به دنبال تامين تجهيزات ايمني و حفاظتي كارگاه هستيد، فروشگاه آنلاين كالاهاي صنعتي انتاكالا به عنوان مجري توزيع و فروش انواع تجهيزات ايمني انتخاب مناسبي برايتان خواهد بود.

راهنماي خريد آنلاين تجهيزات ايمني فردي

انتاكالا با فراهم آوردن بستري امن براي خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي، اين امكان را براي مشتريان فراهم كرده است تا بتوانند به راحتي با ثبت نام در سايت، انواع تجهيزات حفاظت فردي را معامله كنند. حال متقاضيان خريد تجهيزات ايمني بايد در هنگام انتخاب و خريد محصول به فاكتورهاي زير توجه كنند:

-         تناسب تجهيزات با محيط كاري

-         مطابقت تجهيزات با استانداردها

-         سهولت كاربري

-         نداشتن اثرات جانبي

بنابراين چنانچه به دنبال تهيه و خريد انواع تجهيزات ايمني هستيد، پيشنهاد مي‌كنيم كالاهاي حفاظتي را متناسب با محيط كار و نيازتان از تامين كنندگان معتبر تجهيزات ايمني چون انتاكالا تهيه كنيد.

امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>
[ 1400/12/15  ] [ ۱۱ ] [ entakala ] [ ]

 

بزرگترين تامين كننده تجهيزات و ابزار آلات صنعتي

بهترين برندهاي تامين‌كننده شيرآلات صنعتي

انواع شيرآلات صنعتي نقش اساسي در تكميل فرايند صنايع مختلف برعهده دارند. شيرهاي صنعتي در انواع و اقسام مدل‌ها توسط شركت‌هاي توليدي طراحي و به بازار عرضه مي‌شوند كه از بهترين برندهاي تامين‌كننده شيرآلات صنعتي ايراني و خارجي، مي‌توان به صنايع هفتم تير، ميراب، فاراب، مكانيك آب، TYS، Emeron، JC، BEL و ... اشاره كرد. حال شركت‌هاي بسياري به عنوان تامين‌كننده و وارد‌كننده شيرآلات، اتصالات و تجهيزات صنعتي با كيفيت بالا و قيمت مقرون به‌صرفه مشغول فعاليت هستند كه امكان خريد آنلاين شيرآلات صنعتي را براي متقاضيان فراهم كرده‌اند؛ از اين‌رو اگر به دنبال خريد آنلاين انواع شيرآلات صنعتي هستيد، توصيه مي‌كنيم به مراكز معتبر و مجاز فروش ابزارآلات و محصولات صنعتي مراجعه كنيد.

 


انتاكالا؛ تامين‌كننده انواع شيرآلات صنعتي

همواره فعالان صنايع به دنبال بهترين برند شيرآلات با قيمت مناسب هستند و سعي دارند تا انواع شيرآلات صنعتي و تجهيزات را از برندهاي معتبر و فروشنده‌هاي مجاز با تضمين اصالت كالا و خدمات پس از فروش تهيه كنند. انتاكالا به عنوان يكي از معتبرترين فروشگاه‌هاي تخصصي تامين و عرضه شيرآلات، اتصالات و تجهيزات صنعت پايپينگ به ويژه صنايع آب و فاضلاب، نفت، گاز، پتروشيمي و ... به‌حساب مي‌آيد كه كليه خدمات مربوط به خريد آنلاين انواع شيرآلات صنعتي از قبيل مشاوره رايگان قبل از ثبت سفارش، ارائه بهترين برند شيرآلات، گارانتي، خدمات پس از فروش، تنوع روش‌هاي پرداخت و ارسال محصول به سراسر كشور را به مشتريان ارائه مي‌دهد؛ از اين‌رو فعالان صنايع مختلف كه به دنبال خريد آنلاين شيرآلات هستند، مي‌توانند با مراجعه به فروشگاه تخصصي انتاكالا به ثبت سفارش اقدام كرده و محصول را با بالاترين كيفيت و مناسب‌ترين قيمت در سريع‌ترين زمان ممكن تحويل بگيرند.

تامين كنندگان انواع جك روغني در ايران

با توجه به توسعه صنعت در چند دهه اخير و نياز روزافزون به جابه‌جايي‌هاي درون كارگاهي استفاده از انواع بالابرها، جك‌هاي هيدروليكي براي ماشين‌آلات سنگين و ...، توليدي‌هاي مختلفي در ايران و همچنين شركت‌هاي وارداتي اقدام به طراحي و ساخت و خريد انواع جك هيدروليكي كرده‌اند كه از ميان آنها مي‌توان به جك‌ايران، نووا و اكتيو اشاره كرد. تامين كنندگان ابزار آلات صنعتي و كارخانه‌هاي توليدي ابزار صنعتي سبك و سنگين نيازمند استفاده از انواع جك‌هاي روغني و صنعتي هستند و مي‌توانند از محصولات مختلف جك روغني داخلي و خارجي موجود در بازار با توجه به نوع كاربردشان اقدام به سفارش و خريد انواع جك روغني بكنند.

 

 

بهترين برند درزگير در بازار ايران

در حال حاضر انواع درزگير توسط شركت‌هاي مختلف توليد و روانه بازار ايران مي‌شوند كه هر كدام كاربرد خاصي در صنايع مختلف دارند. از بهترين و پرفروش‌ترين درزگيرهاي ساخت داخل در بازار ايران، مي‌توان به محصولات برند معتبر كاسپين اشاره كرد كه از كيفيت ساخت و خصوصيات مكانيكي منحصر به‌فردي برخوردار هستند. انواع درزگير صنعتي كاسپين (Caspian) به صورت چسب و خمير با فرمولاسيون خاص توليد مي‌شوند و براي مصارفي از قبيل اتصال فلز، پلاستيك، شيشه، كاشي، سراميك و چيني، لوله‌ و مصالح در صنايعي چون ساختمان‌سازي، خودروسازي و ... كاربرد دارند. اغلب فعالان صنعت به دنبال خريد آنلاين درزگير صنعتي با كيفيت عالي و قيمت مقرون به‌صرفه هستند؛ از اين‌رو شركت‌هاي مختلفي در زمينه عرضه ابزارآلات و محصولات صنعتي به صورت اينترنتي مشغول فعاليت هستند و خدمات لازم را به متقاضيان ارائه مي‌دهند.

 

 

جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.

امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>
[ 1400/12/3  ] [ ۱۲ ] [ entakala ] [ ]

 

معرفي كاربردي ­ترين ابزارآلات صنعتي

با گذر زمان، نياز مردم به ساخت وسايل و ساختمان­ هاي جديد افزايش پيدا مي­كند. به همين دليل نياز به استفاده از ابزارهايي است كه علاوه بر آسان كردن كار، زمان ساخت را هم كاهش دهد. امروزه ابزارآلات صنعتي اين كار را به خوبي انجام مي­دهند.

ابزار دقيق نيز در عرصه صنعت جايگاه ويژه‌اي دارد و به گونه‌اي است كه نمي‌توان آن را از صنايع مختلف جدا كرده و با قول قلب هر پروژه صنعتي ابزار دقيق محسوب مي‌شود.

 

فروشگاه اينترنتي تجهيزات اتوماسيون صنعتي

انتاكالا يكي از مطرح‌ترين شركت‌ها در زمينه فروش اينترنتي تجهيزات اتوماسيون صنعتي است و دستگاه‌هايي مثل رله، ابزار دقيق، درايو، PLC، سنسور، كنتاكتور، منبع تغذيه، اينورتر و كامپيوتر را با هزينه‌هاي مختلف در اختيار صنعت‌گرها مي‌گذارد.

محصولات موجود در انتاكالا از برترين برندهاي تامين‌ كننده اتوماسيون صنعتي هستند. از جمله اين برندها مي‌توان به زيمنس، ميتسوبيشي، داناهر، امرسون، يوكوگاوا، راكول، اي بي‌ بي، هانيول و اشنايدر اشاره كرد.

 

 

خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي در انتاكالا

همانطور كه گفتيم، راه‌اندازي فروش آنلاين ابزار آلات صنعتي مشكلاتي را به همراه دارد. اما با به‌كارگيري پلتفرم‌هاي آنلاين اين حوزه، مي‌توانيد بر بسياري از اين مشكلات غلبه كنيد.

انتاكالا به عنوان بازار آنلاين كالاهاي صنعتي، بستري را براي خريداران و فروشندگان محصولات صنعتي فراهم كرده است تا در فضايي امن به خريد و فروش كالاهاي صنعتي بپردازند. در انتاكالا، تامين كنندگان كالاها و ابزار آلات صنعتي محصولاتشان را در سايت انتاكالا عرضه مي‌كنند و خريداران با مراجعه به سايت، كالاهاي مورد نيازشان را خريداري مي‌كنند. به اين ترتيب، محصولات در معرض ديد هزاران كاربر قرار مي‌گيرند و شانس فروش آن‌ها افزايش مي‌يابد.

يكي از امكاناتي كه انتاكالا در اختيار فروشندگان قرار مي‌دهد، خريد و فروش در بستري امن و مطمئن است. از جمله مشكلات فروش آنلاين كالاهاي صنعتي، عدم اعتماد مشتريان به فروشگاه‌هاي آنلاين است. در واقع خريد محصولات صنعتي گران قيمت، به ريسك‌پذيري بيشتري نياز دارد. بنابراين اگر مشتريان به فروشگاه‌ها اعتماد نداشته باشند، از خريد آنلاين صرف نظر مي‌كنند. انتاكالا شرايطي را فراهم كرده است كه مشتريان مي‌توانند با خيال راحت خريد كنند. به طور مثال امكان پرداخت در محل يكي از امكاناتي است كه انتاكالا در اختيار مشتريان قرار مي‌دهد و به اين ترتيب اين مشكل را حل كرده است.

 

 

 

تامين كنندگان انتاكالا مي‌توانند هنگام ثبت محصول در سايت، قيمت ارزي محصولات را نيز درج كنند. ثبت قيمت ارزي از بروز هر گونه ضرر و زيان در معاملات جلوگيري مي‌كند.

 

جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.

امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>
[ 1400/11/24  ] [ ۱۱ ] [ entakala ] [ ]

 

كالاهاي صنعتي را هم آنلاين بخريد

 

امروزه با توجه به شرايط اقتصادي و اپيدمي ويروس كرونا خريد اينترنتي مورد استقبال افراد زيادي به‌خصوص صاحبين كسب و كار قرار گرفته است. اگر بخواهيم در مورد بزرگترين مزاياي خريد اينترنتي بگوييم، نبود عجله و بررسي كالا از لحاظ خصوصيات فني، قيمت محصول، نوع كارايي، ابعاد و ... از محاسن فروشگاه‌هاي اينترنتي به‌خصوص در زمينه فروش كالاهاي صنعتي است.

 

 

 

انتاكالا به عنوان بازار آنلاين كالاهاي صنعتي، بستري را براي خريداران و فروشندگان محصولات صنعتي فراهم كرده است تا در فضايي امن به خريد و فروش كالاهاي صنعتي بپردازند. در انتاكالا، تامين كنندگان كالاها و ابزار آلات صنعتي محصولاتشان را در سايت انتاكالا عرضه مي‌كنند و خريداران با مراجعه به سايت، كالاهاي مورد نيازشان را خريداري مي‌كنند. به اين ترتيب، محصولات در معرض ديد هزاران كاربر قرار مي‌گيرند و شانس فروش آن‌ها افزايش مي‌يابد.

يكي از اولويت‌هاي انتاكالا، پاسخگويي به نيازهاي خريداران است. انتاكالا با برقراري ارتباطي سودمند با مشتريان، نيازهاي آن‌ها را شناسايي مي‌كند و در راستاي پاسخگويي به اين نيازها گام برمي‌دارد. در انتاكالا مشتريان به محصولات برترين و بزرگ‌ترين برندهاي ايران و جهان دسترسي دارند. دسته‌بندي اين محصولات شامل بلبرينگ ها ، لوله و اتصالات ، مواد اوليه شيميايي و معدني، ابزار آلات و ... مي‌شود كه تمامي آن‌ها داراي ضمانت اصالت كالا و بازگشت كالا هستند.

 


خريد آنلاين انواع لباس ايمني كار در ايران

لباس كار و ساير تجهيزات ايمني فردي هنگام انجام كارهاي مختلف ميداني و فني براي حفظ جان افراد و همچنين عملكرد بهتر و راحتي در زمان كار استفاده مي‌شوند و از آسيب‌هاي احتمالي جلوگيري مي‌كنند.

انواع لباس‌هاي كار، كه مرتبط با نوع حرفه، سايز و جنسيت فرد، اقتصادي بودن و در عين حال با بيشترين كارايي تهيه شوند، از مهمترين عوامل موفقيت يك فرد يا افراد يك كارگاه در انجام پروژه‌هاي حرفه‌اي واگذارشده به آنان هستند. از انواع لباس‌هاي ايمني در صنايع مختلف، مي‌توان به روپوش‌ها، لباس‌هاي كار يكسره، دو تكه و لباس‌هاي نسوز اشاره كرد. تامين كنندگان با توجه به نوع كار و ماشين‌ها يا ابزار آلات موجود در كارگاه يا با توجه به ايمني و آلايندگي محيط، اين لباس‌ها را طراحي و توليد مي‌كنند. كه به راحتي مي توانيد از طريق مشاوره با كارشناسان فروش شركت انتاكالا به راحتي ثبت سفارش خود را انجام دهيد .

 

 

 

ابزارآلات صنعتي دستي

ابزار­هاي دستي، همان طور كه از نامشان مشخص است، طوري ساخته شده­اند كه توسط دست انسان قابل استفاده باشند. اين­ابزار در پروژه­هاي مختلف صنعتي مورد استفاده قرار مي گيرد.

آچار: آچار­ها در اندازه­هاي مختلفي وجود دارند. كارگران به تعدادي از آنها نياز دارند تا پيچي را ببندند يا شل كنند.

انبردست: از انبردست براي محكم بستن پيچ و مهره­ها، خم و برش سيم و كابل استفاده مي­كنند.

چكش: چكش اساسا در شكل­دهي فلز، ضربه­زدن به ميخ، علامت­گذاري نقاط مته و برداشتن ميخ­هاي محكم استفاده مي شود.

پيچ­گوشتي: پيچ­گوشتي ها داراي اشكال مختلف تيغه هستند و براي پيچ­كردن قطعات به هم استفاده مي‌شود.

 

 

 

جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.

 

 

امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>
[ 1400/11/19  ] [ ۱۳ ] [ entakala ] [ ]

 

معرفي بزرگترين فروشگاه آنلاين ابزار و كالاهاي صنعتي

 

همانطور كه همه مي دانند، راه‌اندازي فروش آنلاين ابزار آلات صنعتي مشكلاتي را به همراه دارد. اما با به‌كارگيري پلتفرم‌هاي آنلاين اين حوزه، مي‌توانيد بر بسياري از اين مشكلات غلبه كنيد.

انتاكالا به عنوان بازار آنلاين كالاهاي صنعتي، بستري را براي خريداران و فروشندگان محصولات صنعتي فراهم كرده است تا در فضايي امن به خريد و فروش كالاهاي صنعتي بپردازند. در انتاكالا، تامين كنندگان كالاها و ابزار آلات صنعتي محصولاتشان را در سايت انتاكالا عرضه مي‌كنند و خريداران با مراجعه به سايت، كالاهاي مورد نيازشان را خريداري مي‌كنند. به اين ترتيب، محصولات در معرض ديد هزاران كاربر قرار مي‌گيرند و شانس فروش آن‌ها افزايش مي‌يابد.

 

 

انتاكالا يكي از مطرح‌ترين شركت‌ها در زمينه فروش اينترنتي تجهيزات اتوماسيون صنعتي است و دستگاه‌هايي مثل رله، ابزار دقيق، درايو، PLC، سنسور، كنتاكتور، منبع تغذيه، اينورتر و كامپيوتر را با هزينه‌هاي مختلف در اختيار صنعت‌گرها مي‌گذارد.

محصولات موجود در انتاكالا از برترين برندهاي تامين‌ كننده اتوماسيون صنعتي هستند. از جمله اين برندها مي‌توان به زيمنس، ميتسوبيشي، داناهر، امرسون، يوكوگاوا، راكول، اي بي‌ بي، هانيول و اشنايدر اشاره كرد.

تامين‌كننده انواع بلبرينگ

بدون ترديد بلبرينگ يكي از قطعات حياتي و مهم در صنعت ابزارآلات صنعتي مكانيكي به‌حساب مي‌آيد كه توسط شركت‌هاي مختلف سراسر جهان در برندهاي متنوع توليد و روانه بازار مي‌شود. بلبرينگ در انواع و اقسام مدل‌ها براي دستگاه‌هاي گوناگون اعم از خودرو، موتور دستگاه‌هاي صنعتي، اسكيت‌ها و ... توليد مي‌شود اما قطعا از كاربرد مشابهي برخوردار نيستند. به‌طور كلي بلبرينگ به نوعي از چرخ دنده‌ها اطلاق مي‌شود كه در ابزارهاي مختلفي چرخش دارند.

 

 

بلبرينگ‌ها كاربرد فراواني دارند و قادر به تحمل بارهاي محوري و شعاعي هستند. در دنياي اقلام و ابزارآلات صنعتي، انواع بلبرينگ از برندهاي معتبر و خوشنام وجود دارند كه توسط تامين‌كنندگان و واردكنندگان سرشناس به بازار محصولات و قطعات صنعتي ايران وارد مي‌شوند.

 

 

 

جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.

 

امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>
[ 1400/11/12  ] [ ۱۵ ] [ entakala ] [ ]

 

نكات طلايي در زمان خريد لوازم و تجهيزات صنعتي

با گذر زمان، نياز مردم به ساخت وسايل و ساختمان­هاي جديد افزايش پيدا مي­كند. به همين دليل نياز به استفاده از ابزارهايي است كه علاوه بر آسان كردن كار، زمان ساخت را هم كاهش دهد. امروزه ابزارآلات صنعتي اين كار را به خوبي انجام مي­دهند.

 

اگر قصد خريد تجهيزات برق صنعتي براي مشاغل خود را داريد؟ خوب، در مقايسه با خريد لوازم اوليه مانند صابون دست يا كاغذ چاپگر بسيار متفاوت است؛ بنابراين، قبل از سرمايه گذاري پول خود بايد كاملا: مطمئن باشيد كه تجهيزات مناسب را خريداري كرده‌ايد.

اگر نمي‌خواهيد اشتباهات پرهزينهاي انجام دهيد، بايد خريدهاي خود را از قبل ارزيابي كنيد، در اينجا نكات مفيدي در مورد چگونگي گرفتن بهترين تصميم هنگام خريد تجهيزات برق صنعتي براي نيازهاي شما آورده شده است.

 

خريد تجهيزات و وسايل الكتريكي

تجهيزات و وسايل الكتريكي شامل هر دستگاهي كه از طريق برق تغذيه مي‌كند تعريف مي‌شود، اما اين تعريف مبهم است، زيرا نمونه‌هاي بسيار و بسياري از اين قبيل ماشينها وجود دارد؛ تجهيزات الكتريكي در دنياي مدرن همه جا رايج است؛ اين مقاله براي كمك به حذف ابهام در بازار تجهيزات الكتريكي، با استفاده از تحقيقات بازار، بهترين توليدكنندگان و تامينكنندگان تجهيزات الكتريكي و به ويژه تجهيزات برق صنعتي در جهان را بررسي مي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­‌‌‌كند.

تجهيزات الكتريكي يك اصطلاح كلي براي تعريف هر دستگاهي است كه از طريق برق كار مي‌كند و شامل موارد زير است:

·        روشنايي

·        لوازم برقي خانگي

·        تجهيزات فناوري اطلاعات

·        موتورها، پمپ‌ها و سيستم‌هاي تهويه مطبوع

·        دستگاه‌هاي مجهز به باتري

 

شرايط تامين كنندگان كالاهاي صنعتي

 

همانطور كه مي‌دانيد دوران كرونا ميزان فروش حضوري را در حوزه‌ كالاهاي صنعتي كاهش داده و كسب درآمد را براي افراد دشوار كرده است. كاهش درآمد، هدر رفتن زمان و تاخير در ارسال كالا از بزگترين عيوب كرونا براي فروشندگان كالاهاي صنعتي محسوب مي‌شود.

انتاكالا بستري مختص خريد آنلاين اقلام صنعتي است كه خريد و فروش را براي كاربر آسان كرده است. اگر شما نيز صاحب برند ، واردكننده، توليدكننده و نماينده رسمي برندي هستيد، مي‌توانيد در اين بستر تخصصي ثبت‌نام كرده و عضو شويد. با عضويت در اين بازار قادر خواهيد بود با كاربراني به وسعت كشورمان ايران در ارتباط باشيد و بيش از پيش رغبت فروش محصول در بازار رقابتي فروش محصول را داشته باشيد بنابراين اگر صاحبين صنايع هستيد مي‌توانيد با عضويت در سايت به عنوان تامين كننده محصولات خود را به صورت آنلاين به فروش برسانيد.

 

 

عضو تامين‌ كنندگان انتاكالا شويد تا بتوانيد در بازار كالاهاي صنعتي از رقبايتان پيشي بگيريد.با ثبت‌نام در سايت انتاكالا مي‌توانيد به ابزار آلات و كالاهاي صنعتي مطرح‌ترين برندهاي جهاني دسترسي داشته باشيد.

امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>
[ 1400/11/3  ] [ ۱۳ ] [ entakala ] [ ]

 

چگونه در بازارهاي صنعتي فروشمان را چندين برابر كنيم؟

بهترين روش افزايش فروش در بازار صنعتي

بيش از 75 درصد مردم حداقل ماهي يكبار خريد اينترنتي انجام مي‌دهند. خريد و فروش آنلاين، با توجه به مزايايي كه براي خريداران و فروشندگان دارد، توجه طيف وسيعي از مردم را به خود جلب كرده است. البته اين امر در خريد اقلامي مانند پوشاك بيشتر به چشم مي‌خورد. در واقع خريد و فروش اينترنتي برخي كالاها مانند كالاهاي صنعتي، طرفداران كمتري دارد. چرا كه بسياري از تامين كنندگان ابزارآلات و محصولات صنعتي، به شيوه‌هاي سنتي محصولاتشان را به فروش مي‌رسانند. به اين ترتيب آن‌ها با دسترسي نداشتن به حجم زيادي از مخاطبان و محدوديت‌هايي كه براي جذب مشتري در فروش حضوري وجود دارد، بسياري از مشتريان را از دست مي‌دهند.

·         حذف هزينه‌هاي فروشگاه فيزيكي

·         گسترش عرصه كاري و حذف محدوديت‌هاي زماني و مكاني

·         عرضه محصولات بر مبناي تقاضاي مشتريان

 

 

 

خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي در انتاكالا

همانطور كه گفتيم، راه‌اندازي فروش آنلاين ابزار آلات صنعتي مشكلاتي را به همراه دارد. اما با به‌كارگيري پلتفرم‌هاي آنلاين اين حوزه، مي‌توانيد بر بسياري از اين مشكلات غلبه كنيد.

انتاكالا به عنوان بازار آنلاين كالاهاي صنعتي، بستري را براي خريداران و فروشندگان محصولات صنعتي فراهم كرده است تا در فضايي امن به خريد و فروش كالاهاي صنعتي بپردازند. در انتاكالا، تامين كنندگان كالاها و ابزار آلات صنعتي محصولاتشان را در سايت انتاكالا عرضه مي‌كنند و خريداران با مراجعه به سايت، كالاهاي مورد نيازشان را خريداري مي‌كنند. به اين ترتيب، محصولات در معرض ديد هزاران كاربر قرار مي‌گيرند و شانس فروش آن‌ها افزايش مي‌يابد.

يكي از امكاناتي كه انتاكالا در اختيار فروشندگان قرار مي‌دهد، خريد و فروش در بستري امن و مطمئن است. از جمله مشكلات فروش آنلاين كالاهاي صنعتي، عدم اعتماد مشتريان به فروشگاه‌هاي آنلاين است. در واقع خريد محصولات صنعتي گران قيمت، به ريسك‌پذيري بيشتري نياز دارد. بنابراين اگر مشتريان به فروشگاه‌ها اعتماد نداشته باشند، از خريد آنلاين صرف نظر مي‌كنند. انتاكالا شرايطي را فراهم كرده است كه مشتريان مي‌توانند با خيال راحت خريد كنند. به طور مثال امكان پرداخت در محل يكي از امكاناتي است كه انتاكالا در اختيار مشتريان قرار مي‌دهد و به اين ترتيب اين مشكل را حل كرده است.


 

تامين كنندگان انتاكالا مي‌توانند هنگام ثبت محصول در سايت، قيمت ارزي محصولات را نيز درج كنند. ثبت قيمت ارزي از بروز هر گونه ضرر و زيان در معاملات جلوگيري مي‌كند.

يكي از اولويت‌هاي انتاكالا، پاسخگويي به نيازهاي خريداران است. انتاكالا با برقراري ارتباطي سودمند با مشتريان، نيازهاي آن‌ها را شناسايي مي‌كند و در راستاي پاسخگويي به اين نيازها گام برمي‌دارد. در انتاكالا مشتريان به محصولات برترين و بزرگ‌ترين برندهاي ايران و جهان دسترسي دارند. دسته‌بندي اين محصولات شامل بلبرينگ ها ، لوله و اتصالات ، مواد اوليه و معدني، ابزار آلات و ... مي‌شود كه تمامي آن‌ها داراي ضمانت اصالت كالا و بازگشت كالا هستند.

اگر مي‌خواهيد به يكي از تامين كنندگان انتاكالا تبديل شويد، كافي است در سايت ثبت‌نام كنيد. پس از تاييد هويت و ورود به حساب كاربري‌تان، به تمامي امكانات سايت دسترسي خواهيد داشت. همچنين مي‌توانيد محصولاتتان را در سايت ثبت كنيد و اقدامات لازم را براي فروش آن‌ها انجام دهيد.

 

 

شرايط تامين كنندگان كالاهاي صنعتي

 

همانطور كه مي‌دانيد دوران كرونا ميزان فروش حضوري را در حوزه‌ كالاهاي صنعتي كاهش داده و كسب درآمد را براي افراد دشوار كرده است. كاهش درآمد، هدر رفتن زمان و تاخير در ارسال كالا از بزگترين عيوب كرونا براي فروشندگان كالاهاي صنعتي محسوب مي‌شود.

انتاكالا بستري مختص خريد آنلاين اقلام صنعتي است كه خريد و فروش را براي كاربر آسان كرده است. اگر شما نيز صاحب برند ، واردكننده، توليدكننده و نماينده رسمي برندي هستيد، مي‌توانيد در اين بستر تخصصي ثبت‌نام كرده و عضو شويد. با عضويت در اين بازار قادر خواهيد بود با كاربراني به وسعت كشورمان ايران در ارتباط باشيد و بيش از پيش رغبت فروش محصول در بازار رقابتي فروش محصول را داشته باشيد بنابراين اگر صاحبين صنايع هستيد مي‌توانيد با عضويت در سايت به عنوان تامين كننده محصولات خود را به صورت آنلاين به فروش برسانيد.

 

جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.

 

امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>
[ 1400/10/25  ] [ ۱۲ ] [ entakala ] [ ]

 

بزرگترين مرجع خريد و فروش بلبرينگ و بيرينگ در ايران

خريد و فروش آنلاين انواع بلبرينگ

غيرممكن است كه در مورد صنعت ماشين‌آلات بدون ذكر بلبرينگ فكر كنيم، زيرا بلبرينگ‌ها، اصطكاك بين قطعات متحرك دستگاه را به‌منظور دستيابي به حركت مطلوب كاهش مي‌دهند. امروزه انواع مختلفي از بلبرينگ‌ها در بازار وجود دارد كه ازنظر طراحي، شكل و بار متفاوت هستند.

اگر به دنبال خريد بلبرينگ با كيفيت، به‌صورت آنلاين از برندهاي درجه‌يك هستيد، بهتر است به انتاكالا اعتماد كنيد زيرا اين پلتفرم تجارت الكترونيكي آنلاين، انواع بلبرينگ‌ها را از برندهاي معتبر ارائه مي‌دهد.

با جست وجو در انتاكالا (entakala.com) مي‌توانيد انواع كالاهاي موردنظر خود را با بهترين قيمت به‌صورت اصلي و از برندهاي معتبر در يكجا بيابيد.

تامين‌كننده انواع بلبرينگ

بدون ترديد بلبرينگ يكي از قطعات حياتي و مهم در صنعت ابزارآلات صنعتي مكانيكي به‌حساب مي‌آيد كه توسط شركت‌هاي مختلف سراسر جهان در برندهاي متنوع توليد و روانه بازار مي‌شود. بلبرينگ در انواع و اقسام مدل‌ها براي دستگاه‌هاي گوناگون اعم از خودرو، موتور دستگاه‌هاي صنعتي، اسكيت‌ها و ... توليد مي‌شود اما قطعا از كاربرد مشابهي برخوردار نيستند. به‌طور كلي بلبرينگ به نوعي از چرخ دنده‌ها اطلاق مي‌شود كه در ابزارهاي مختلفي چرخش دارند.

 

بلبرينگ‌ها كاربرد فراواني دارند و قادر به تحمل بارهاي محوري و شعاعي هستند. در دنياي اقلام و ابزارآلات صنعتي، انواع بلبرينگ از برندهاي معتبر و خوشنام وجود دارند كه توسط تامين‌كنندگان و واردكنندگان سرشناس به بازار محصولات و قطعات صنعتي ايران وارد مي‌شوند.


 

 

سريعترين روش فروش ابزارآلات صنعتي

 

اقلام صنعتي كه در بازار انتاكالا موجود است عبارتند از:

·        كليه قطعات و سيستم‌هاي پنوماتيك

·        ابزارهاي خطوط توليد

·        تجهيزات شست و شوي حرفه‌اي

·        محصولات روانكار

·        گيربكس‌هاي صنعتي

·        انواع اتصالات ساختماني

·        محصولات ايمني

·        ملزومات امنيتي

·        فلزات

·        متريال هندلينگ وسايل نقليه

·        ابزارآلات

·        مواد اوليه معدني

·        اتوماسيون صنعتي

·        تجهيزات انتقال قدرت

·        لوازم برقي

·        بيرينگ‌ ها

·        منسوجات و ...


جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.

امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>
[ 1400/10/20  ] [ ۱۴ ] [ entakala ] [ ]

 

ضرورت آشنايي با انواع تجهيزات حفاظت فردي و ترافيكي

انواع تجهيزات حفاظت فردي

تجهيزات ايمني، همانطور كه از نامش پيداست، جهت حفظ ايمني فرد در هنگام كار و مواجهه با ماشين‌هاي صنعتي، ابزار آلات، محلول‌ها و مواد شيميايي، قرار گرفتن در محيط‌هاي خورنده، اسيدي، شيميايي و راديواكتيو، و همچنين ديده شدن مطلوب كارگر توسط كارفرمايان انتخاب شده و به تامين كنندگان سفارش داده مي‌شوند. انواع مختلف و متعددي از تجهيزات ايمني براي مشاغل كارگاهي، فني، درماني و ... مورد نياز است كه در ادامه‌ي اين مقاله از انتاكالا، به تعدادي از آنها اشاره مي‌شود:

·        لباس كار: همان طور كه از نامش پيداست، جهت پوشش بدن و پاها استفاده مي‌شوند. لباس‌هاي كار انواع يكسره يا دو تكه داشته و مي‌توانند كل بدن يا قسمتي از آن را پوشش دهند. تعدادي از لباس‌هاي كار رايج در كارگاه‌ها عبارت‌اند از: انواع روپوش‌ها، پيش‌بند، لباس كار جوشكاري، لباس نقاشي، كاپشن و شلوار مهندسي، لباس و لوازم آتش‌نشاني، لباس كار آزمايشگاهي (ضد شيميايي و محيز راديواكتيو) و لباس نسوز.

·        كلاه ايمني: با توجه به اينكه در بسياري از كارگاه‌هاي ساختماني و توليدي، از بالابرها استفاده مي‌شود يا انجام كار در طبقات مختلف صورت مي‌پذيرد، به علت اينكه سقوط هر نوع مصالحي موجب آسيب‌رساندن به كارگران و ساير اعضاي كارگاه خواهد شد، استفاده از كلاه ايمني براي تمامي پرسنل حاضر در كارگاه در هر زماني حتي تعطيلي كارگاه الزامي و حياتي بوده و يكي از مهمترين تجهيزات ايمني و پوشاك است.

·        عينك و گاگل ايمني: عينك‌هاي ايمني براي حفاظت از چشم‌ها در زمان جوشكاري و پرتاب شدن براده‌ها، محيط‌هاي داراي گرد و غبار و نور شديد و همچنين گاگل‌ها براي محيط‌هاي شيميايي و مكان‌هاي مرتبط با ليزر و در زمان استفاده از ابزارهاي جوشكاري‌ صنعتي به كار مي‌روند.

·        دستكش‌ها و كفش‌هاي ايمني: يكي از مهمترين وسايل ايمني، دستكش‌ها هستند چرا كه كليه‌ي كارهاي انجام شده در كارگاه‌ها و آزمايشگاه‌ها با دست انجام مي‌شود. دستكش‌ها مي‌توانند، بسته به نوعشان، دست اپراتور را در برابر خراش، زخم، سوختگي، شكستگي و ... حفظ نمايند. از انواع مختلف دستكش مي‌توان به دستكش‌هاي لاتكس، لاستيك، نيتريل، وينيل، چرم، برزنت و همچنين آلومينيومي اشاره كرد. كفش ايمني براي حفظ انگشتان، پنجه، پاشنه و كف پا در برابر سقوط اجسام و بريدگي و خراش استفاده مي‌شود. جنس كفش‌هاي كار معمولا از چرم يا چرم مصنوعي بوده و در سمت پنجه‌ي آن داراي قطعه‌ي فلزي محافظ انگشتان است.

·        ماسك و رسپيراتور: به طور كلي در محيط‌هاي داراي گرد و غبار، محيط‌هاي داراي آلودگي باكتريال و ويروسي، مواد شوينده، مواد شيميايي و سمي، استفاده از انواع ماسك از ساده تا فيلتردار يا رسپيراتورها باعث ايجاد ايمني براي دستگاه تنفسي خواهد شد.

كاربرد تجهيزات ايمني و كنترل ترافيك شهري

بسياري از شرايط مختلف وجود دارد كه استفاده از تجهيزات ايمني و كنترل ترافيك را ضروري مي‌سازد. به ‌عنوان ‌مثال، هنگام كار بر روي پروژه‌هاي جاده‌اي شما نبايد بدون استفاده از محصولات ايمني مناسب جهت كنترل ترافيك عمل كنيد. همه‌ساله، حوادث ناشي از عدم استفاده از تجهيزات ايمني و كنترل ترافيك رخ مي‌دهد، كه بسياري از آن‌ها جدي و برخي باعث مرگ مي‌شوند. استفاده از تجهيزات خوب ايمني، مي‌تواند به جلوگيري از اين حوادث كمك كند.

تجهيزات ايمني كنترل ترافيك شهري، شامل وسايلي براي وادار كردن استفاده‌كنندگان از راه به رعايت قوانين راهنمائي و رانندگي مي‌شود. استاندارد كردن علائم و تجهيزات ترافيكي از نظر ابعاد، رنگ، طرح، حروف و به‌كارگيري هماهنگ آن‌ها در همه معابر به‌ منظور جلوگيري و به حداقل رساندن شرايط تهديدكننده در خيابان‌ها و جاده‌ها جهت جلوگيري از صدمات جدي ناشي از حوادث و تصادفات از ديگر انواع تجهيزات ايمني كنترل ترافيك شهري است.

 

فروش آنلاين تجهيزات ترافيكي

اين روزها انواع مختلفي از تجهيزات ايمني و كنترل ترافيك در بازار وجود دارد، بنابراين دانستن اينكه دقيقا از چه محصول‌هايي، در چه مواقعي استفاده كنيد، گاهي اوقات مشكل است. ما در انتاكالا با سال‌ها تجربه، مي‌توانيم اطلاعات زيادي در مورد انواع مختلف تجهيزات ايمني ارائه دهيم.

قبل از هر كاري، بايد در نظر بگيريد كه چه نوع تجهيزات ايمني و كنترل ترافيك ممكن است براي حفظ امنيت جاده موردنياز باشد. اما داشتن اطلاعات شخصي در مورد اين موضوع مي‌تواند مفيد باشد. ما طيف وسيعي از محصولات ايمني را براي انواع محيط‌هاي مختلف كار، ارائه مي‌دهيم همچنين مي‌توانيم هر آنچه را كه براي ايمن بودن ترافيك نياز داريد، تهيه كنيم.

اگر در مورد انواع تجهيزات ايمني و كنترل ترافيك كه ما ارائه مي‌دهيم، نحوه عملكرد تجهيزات و زمان استفاده از آن، سؤالي داريد، بخش خدمات مشتري ما بسيار خوشحال خواهد شد كه به شما كمك كند. براي كسب اطلاعات بيشتر همين امروز با فروشگاه آنلاين انتاكالا تماس بگيريد.

 

جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.

امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>
[ 1400/10/14  ] [ ۱۰ ] [ entakala ] [ ]

 

بررسي تخصصي انواع كالاهاي صنعتي

بررسي كامل كابل برق صنعتي

با توجه به توسعه روزافزون انتقال الكتريسيته و نيروي برق و نياز صنعت به توليد جزء اصلي اين انتقال يعني كابل برق، تجهيزات انتقال قدرت و مهندسي آن يكي از اساسي‌ترين نيازهاي اين صنعت بوده و شناخت انواع كابل، پوشش و غلاف آنها و جنس اجزاي رساناي آنها براي به كار گيري در نيروگاه‌ها و خطوط انتقال نيرو ضروري است. دانش به كار بردن ابزار آلات و تجهيزات برق‌رساني از جمله سيم و كابل، دكل‌ها، ترانس‌ها و ... به اندازه‌اي اهميت دارد كه در صورت ايجاد اختلال در هر كدام از اين تجهيزات انتقال قدرت، قطعي برق و آسيب به قطعات و دستگاه‌هاي برقي صنعتي و خانگي قطعي خواهد بود. در اين نوشتار به معرفي انواع كابل برق، ساختمان داخلي آنها و كاربردشان از نظر توان انتقال قدرت و مكان مورد استفاده پرداخته شده است.

انواع كابل برق و كاربرد آن از نظر فشار يا سطح ولتاژ

كابل برق به كار رفته در تجهيزات انتقال قدرت عمدتا از يكي از سه دسته زير انتخاب مي‌شود:

·        كابل فشار قوي

·        كابل فشار متوسط

·        كابل فشار ضعيف

عمدتا از كابل‌هاي فشار قوي براي تحمل اختلاف پتانسيلي در حدود 400000 ولت استفاده مي‌شود. اين نوع كابل‌ها همچنين براي تحمل مقاومت بيش از 36000 وات ساخته و به كار مي‌روند و مي‌توان از آنها در خطوط انتقال نيروي بين شهري استفاده كرد.

كابل‌هاي فشار متوسط نيز با توجه به ظرفيت تحمل بين 1000 تا 36000 وات عمدتا در فضاهاي درون شهري به كار مي‌روند. از اين نوع كابل‌ها به همراه كابل‌هاي برق فشار ضعيف كه ظرفيت مقاومت 600 تا 1000 وات دارند عمدتا در سيستم‌هاي برق‌رساني صنعتي و خانگي شهري استفاده مي‌شود.

 

كاربردهاي جك روغني

كار كردن جك هيدروليك بر اساس اصل پاسكال است. يعني فشار اعمال شده به سيال ذخيره شده در يك ظرف به طور مساوي در همه جهات توزيع مي‌شود و همين اصل باعث مي‌شود كه با اعمال فشاري برابر بر روي يك صفحه كوچكتر (كه نيازمند نيروي كمتري است) بتوان در سوي ديگر جك كه داراي صفحه بزرگتري است نيروي بيشتري برداشت كرد، چرا كه فشار در هر صورت بايد در دو طرف يكسان باشد. اجزاي مهم جك هيدروليك عبارت اند از سيلندرها، سيستم پمپاژ و سيال هيدروليك كه براي اين سيال معمولا روغن استفاده مي شود.

كار كردن با جك روغني نياز به دقت و مراقبت خاصي دارد. به عنوان مثال اگر براي انجام كار نياز به بلند كردن جسمي سنگين مانند يك وسيله نقليه است، بايد پايه هاي جك را به درستي قرار داد تا بتوانند بار اصلي را حمل كنند. تكيه دادن، سوار شدن يا ضربه به جك نه تنها خطر شكست مكانيكي يا هيدروليكي را افزايش مي‌دهد، بلكه در كارايي جك و بالا بردن اجسام مورد نظر نيز اختلال ايجاد مي‌كند.

جك‌هاي معمولي در مقايسه با جك‌هاي هيدروليكي، قادرند با اعمال نيروي كمي، بارهاي سنگين‌تر را به راحتي و در ارتفاع بيشتري بلند كنند.

براي دستيابي به اين خروجي، سيلندرهاي كوچك و بزرگ از طريق سيال هيدروليك به هم متصل مي‌شوند كه با اعمال نيروي كم بر روي سيلندرهاي كوچكتر، بتوان در فشار ثابت نيروي بسيار بزرگتري در سيلندرهاي بزرگ دريافت كرد و براي بالا بردن و انتقال نيرو آن را به كار برد كه اين امر به كاهش مقدار نيروي انساني اعمال شده براي بالا بردن اجسام كمك مي‌كند و همچنين سرعت و دقت كار را افزايش مي‌دهد.

در ادامه برخي از مزاياي جك هيدروليك آورده شده است:

·        فضاي كمي را اشغال مي‌كنند.

·        به دليل استفاده از روغن در محفظه داخلي سيلندر، كمتر دچار زنگ‌زدگي و خوردگي مي‌شوند.

·        براي كار با بارهاي سنگين بسيار كارآمد هستند و با حداقل نيرو مي‌توان بارها را بلند كرد.

·        كاربرد آنها راحت است و نياز به دانش خاصي ندارد.

·        وزن آنها از جك‌هاي پيچي كمي سبك‌تر است.


 

انواع روغن هاي صنعتي

روغن‌هاي صنعتي، مجوعه‌اي گسترده از روغن‌هايي هستند كه در صنعت و به جهت روانكاري، انتقال قدرت، انتقال حرارت، خنك‌كنندگي و ... به كار مي‌روند. بر خلاف سده‌هاي گذشته كه از روغن‌هاي حيواني مانند چربي‌هاي نهنگ، چارپايان و يا حتي روغن‌هاي گياهي و نباتي در ابزار آلات صنعتي و به جهت روانكاري استفاده مي‌شد، از قرن نوزدهم و با رشد صنعت و پيشرفت تكنولوژي و همچنين پيدايش نفت به عنوان ماده‌اي ارزشمند در تهيه و توليد فرآورده‌هاي سوختي، روغني و شيميايي، توليد و استفاده از روغن‌هاي صنعتي رشد چشمگيري داشته است. روغن‌هاي حيواني و گياهي به دليل اينكه كيفيت مداوم و مستمر در روغن‌كاري و روانكاري نداشتند و همچنين كارايي پاييني داشته و زود فاسد مي‌شدند، امروزه ديگر جهت مصارف صنعتي استفاده نمي‌شوند و كاملا منسوخ شده و جاي خود را به روغن‌هاي صنعتي داده‌اند.

 

روغن‌هاي صنعتي و سنتتيك با توجه به كارايي بالا در انتقال نيروي هيدروليكي و همچنين روانكاري، امروزه در اكثر صنايع سنگين و نيمه‌سنگين از جمله نيروگاه‌ها، كارخانه‌هاي خودروسازي، صنايع فلزات و ريخته‌گري، رآكتورهاي هسته‌اي، موتورهاي احتراق داخلي و ديزلي و ماشين‌آلات سنگين و سبك به كار مي‌روند كه روغن هاي صنعتي را مي توان از فروشگاه آنلاين كالاهاي صنعتي به راحتي سفارش و تهيه نمود.

كاربرد انواع plc در پروژه ها

يك كنترل‌كننده منطقي قابل‌برنامه‌ريزي يا (PLC) ، يك كامپيوتر صنعتي است كه براي كنترل فرآيندهاي توليد، مانند خطوط مونتاژ، ماشين‌ها، دستگاه‌هاي روباتيك يا هر فعاليتي كه نياز به قابليت اطمينان بالا دارد طراحي‌شده است و مانند رايانه‌اي شخصي به سهولت برنامه‌نويسي مي‌شود و به‌طور خاص براي كاركرد قابل‌اعتماد در محيط‌ها و شرايط سخت، مانند ارتعاشات شديد، دماي شديد و شرايط مرطوب يا گردوغبار استفاده‌شده و با اين شرايط سازگار است.

 

 

تعريف پي ال اسي

 

يك كنترل‌كننده منطقي برنامه‌پذير يا PLC، يك كامپيوتر مقاوم است كه براي اتوماسيون صنعتي استفاده مي‌شود. اين كنترل‌كننده‌ها مي‌توانند يك فرآيند خاص، عملكرد ماشين يا حتي كل خط توليد را خودكار كنند.

 

PLC اطلاعات را از حسگرها يا دستگاه‌هاي ورودي متصل دريافت مي‌كند، داده‌ها را پردازش مي‌كند و خروجي‌ها را بر اساس پارامترهاي از پيش برنامه‌ريزي‌شده راه‌اندازي مي‌كند.

بسته به ورودي‌ها و خروجي‌ها، يك PLC مي‌تواند داده‌هاي زمان اجرا مانند بهره‌وري يا دماي كاركرد دستگاه را نظارت و ضبط كند، فرآيندها را به‌طور خودكار شروع و متوقف كند، در صورت خرابي دستگاه آلارم ايجاد كند و موارد ديگر. كنترل‌كننده‌هاي منطقي قابل‌برنامه‌ريزي يك راه‌حل كنترلي انعطاف‌پذير و قوي هستند كه تقريبا با هر برنامه‌اي سازگار است.

 

استفاده از درزگير در صنايع مختلف

درزگير صنعتي در واقع متريالي براي محدود كردن نقاط مختلف سطح يا دستگاه است كه وظيفه عايق كردن در برابر آب، حرارت و نشتي را برعهده دارد. امروزه انواع درزگير در صنعت توسط برندهاي معتبر به صورت مايع، لاستيك، نوار و ... توليد و روانه بازار مي‌شوند تا با توجه به مكانيزم ساخت و ويژگي‌هايي كه دارند، در بخش‌هاي مختلف صنعت به‌كار روند.

انواع درزگير صنعتي از قدرت چسبندگي بالا و مقاومت عالي در برابر ضربه، فشار و سايش برخوردار هستند. خصوصيات و ويژگي‌هاي انواع درزگير بر اساس مواد اوليه ساخت، نوع طراحي، فرايند توليد، ضخامت و ... تعيين مي‌شود و هر كدام براي صنايع خاصي كاربرد دارند.

در حال حاضر درزگيرهاي مختلفي از برندهاي گوناگون در بازار ايران وجود دارند و تامين‌كنندگان بسياري در زمينه خريد و فروش آنلاين درزگير مشغول فعاليت هستند؛ از اين‌رو متقاضيان انواع درزگير صنعتي، مي‌توانند با توجه به نيازشان به تهيه محصول اقدام كنند.

انواع درزگير صنعتي

درزگيرها به مواد و متريالي اطلاق مي‌شود كه براي عايق‌بندي و پر كردن فاصله بين سطوح و دستگاه در صنايع مختلف به‌كار مي‌روند. انواع درزگير صنعتي با توجه به جنس و ضخامت داراي ماهيت، فرايند ساخت و ويژگي‌هاي متفاوتي هستند.

درزگيرهاي سيليكوني

درزگير اپوكسي

درزگير فنولي

درزگير آكريليك

درزگير پليمري

 

فروشگاه آنلاين كالاهاي صنعتي

همانطور كه همه مي دانند، راه‌اندازي فروش آنلاين ابزار آلات صنعتي مشكلاتي را به همراه دارد. اما با به‌كارگيري پلتفرم‌هاي آنلاين اين حوزه، مي‌توانيد بر بسياري از اين مشكلات غلبه كنيد.

انتاكالا به عنوان بازار آنلاين كالاهاي صنعتي، بستري را براي خريداران و فروشندگان محصولات صنعتي فراهم كرده است تا در فضايي امن به خريد و فروش كالاهاي صنعتي بپردازند. در انتاكالا، تامين كنندگان كالاها و ابزار آلات صنعتي محصولاتشان را در سايت انتاكالا عرضه مي‌كنند و خريداران با مراجعه به سايت، كالاهاي مورد نيازشان را خريداري مي‌كنند. به اين ترتيب، محصولات در معرض ديد هزاران كاربر قرار مي‌گيرند و شانس فروش آن‌ها افزايش مي‌يابد.

 

 

بهترين روش‌هاي افزايش فروش در بازار صنعتي

بيش از 75 درصد مردم حداقل ماهي يكبار خريد اينترنتي انجام مي‌دهند. خريد و فروش آنلاين، با توجه به مزايايي كه براي خريداران و فروشندگان دارد، توجه طيف وسيعي از مردم را به خود جلب كرده است. البته اين امر در خريد اقلامي مانند پوشاك بيشتر به چشم مي‌خورد. در واقع خريد و فروش اينترنتي برخي كالاها مانند كالاهاي صنعتي، طرفداران كمتري دارد. چرا كه بسياري از تامين كنندگان ابزارآلات و محصولات صنعتي، به شيوه‌هاي سنتي محصولاتشان را به فروش مي‌رسانند. به اين ترتيب آن‌ها با دسترسي نداشتن به حجم زيادي از مخاطبان و محدوديت‌هايي كه براي جذب مشتري در فروش حضوري وجود دارد، بسياري از مشتريان را از دست مي‌دهند.

جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.

امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>
[ 1400/10/12  ] [ ۱۲ ] [ entakala ] [ ]

 

 

نقش بلبرينگ در صنايع مختلف

بلبرينگ‌ها جزو قطعه‌هاي پر مصرف‌ و پر كاربردي هستند كه نه تنها در صنايع بلكه در زندگي عمومي ما نقش مهمي را ايفا مي‌كنند. چرا كه عموما آن چه از ابزارآلات و وسايل مانند دوچرخه، چرخ خياطي و ... اطراف خود مي‌بينيم در ساختار خود داراي اين قطعه مهم است. حال اين سوال ايجاد مي‌شود كه بلبرينگ چگونه كار مي‌كند؟

قبل از پاسخ به اين سوال بهتر است با تعريف ابتدايي اين ابزار آشنا شويم. بلبرينگ در لغت از دو كلمه Ball (گوي) و Bearing(ياتاقان) تشكيل شده‌است. در كل اگر بيرينگ يا ياتاقان داراي اجزاي گردنده ساچمه كروي باشد به آن بلبرينگ گفته مي‌شود. اين‌گونه نيز مي‌توان گفت كه بلبرينگ به معني بيرينگ توپي يكي از انواع ياتاقان‌هاي تماسي غلتشي است. وظيفه اصلي و اساسي بلبرينگ كاهش اصطكاك ميان سطوح در حال حركت، كاهش سرو صداي قطعات حين كار و نگه‌داري محورها به گونه‌اي است كه لق نزنند. بلبرينگ‌‌ها تحت تاثير چهار نيروي زير هستند:

·         بار محوري: بار محوري نيرويي است كه موازي با محور شفت عمل مي‌كند. بلبرينگ‌هاي كف گرد از جمله قطعاتي هستند كه توان تحمل بار محوري بالايي دارند.

·         بار شعاعي: نيروهايي هستند كه عمود بر محور شفت بر قطعه وارد مي‌شوند كه بلبرينگ شيار عميق در اين دسته جاي دارد.

·         بار تركيبي : اين بلبرينگ‌ها توان تحمل هر دو بار شعاعي و محوري را به‌ طور هم‌زمان دارند.

·         بار خمشي: اين اصطلاح براي زماني است كه باري به صورت خارج از مركز بلبرينگ‌ بر قطعه وارد مي‌شود كه بلبرينگ‌هاي تماس زاويه‌اي نمونه‌اي عالي از اين نوع هستند.

 

انواع بلبرينگ

همان‌طور كه گفته شد اين قطعات نقش سازنده‌اي در صنايع دارند و بسته به كاربردشان انواع و كيفيت‌هاي متفاوتي دارند. به طور كلي انواع بلبرينگ را مي‌توان در چهار گروه زير قرار داد.

بلبرينگ شيار عميق

بلبرينگ تماس زاويه‌اي

بلبرينگ كف گرد

بلبرينگ خود تنظيم

خريد آنلاين بلبرينگ

امروزه به واسطه پيشرفت تكنولوژي امكان فروش آنلاين محصولات مختلف از جمله فروش آنلاين بلبرينگ توسط شركت‌ها و توليد‌كننده‌هاي بزرگ و مطرح ميسر شده‌است. در ميان ارائه‌دهندگان متعدد و آنلاين انواع بلبرينگ، بيرينگ و ... شركت انتاكالا به عنوان تامين‌ كننده انواع بلبرينگ، شركتي مطمئن با سابقه‌اي درخشان است كه بستري امن و آسان را جهت خريد آنلاين بلبرينگ براي شما كاربران عزيز مهيا كرده‌است.

 

معرفي كاربردي ترين ابزار الات صنعتي

 

ابزارآلات صنعتي دستي

ابزار هاي دستي، همان طور كه از نامشان مشخص است، طوري ساخته شده اند كه توسط دست انسان قابل استفاده باشند. اين ابزار در پروژه هاي مختلف صنعتي مورد استفاده قرار مي گيرد.

آچار: آچار ها در اندازه هاي مختلفي وجود دارند. كارگران به تعدادي از آنها نياز دارند تا پيچي را ببندند يا شل كنند.

انبردست: از انبردست براي محكم بستن پيچ و مهره ها، خم و برش سيم و كابل استفاده مي كنند.

چكش: چكش اساسا در شكل دهي فلز، ضربه زدن به ميخ، علامت گذاري نقاط مته و برداشتن ميخ هاي محكم استفاده مي شود.

پيچ گوشتي: پيچ گوشتي ها داراي اشكال مختلف تيغه هستند و براي پيچ كردن قطعات به هم استفاده مي‌شود.

 

ابزارآلات صنعتي برقي

متداول ترين و پر كاربردترين ابزارهاي مورد استفاده در بين اين دسته بندي، ابزارآلات برقي هستند. علت اين پركاربرد بودن هم سخت نيست، چون با دسترسي به برق به آساني قابل استفاده هستند و سرعت كار را چند برابر مي‌كنند.

دريل برقي: دريل ها داراي اندازه ها و توان هاي متفاوتي هستند. از دريل، براي ايجاد حفره و سوراخ هايي با اندازه هاي مختلف استفاده مي شود.

ماشين تراش و فرز: از دستگاه هاي تراش و فلز براي برش، تراشيدن چوب و فلز، شكل دهي و تركيب قطعات فلزي استفاده مي شود.

اره هاي برقي: اين اره ها قابل حمل است كه براي پروژه هاي صنعتي استفاده مي‌شود. از اين اره ها، براي برش سريع و آسان چوب، پلاستيك، فلز و ساير مواد مانند كاشي و آجر استفاده مي‌شود.

بلوور: بلوور دستگاهي است كه با آن گرد و غبار و خرده چوب‌هايي كه در محل كار وجود دارد را تميز مي كنيم.

 

ابزارآلات صنعتي بنزيني

امروزه علي‌رغم وجود برق در بسياري از نقاط، هنوز در بعضي از مكان‌ها مانند تعدادي از روستاها، جنگل‌ها، مزارع و... به برق دسترسي نداريم به همين دليل در اين مكان ها براي انجام بسياري از كارها عموما از ابزار هاي بنزيني استفاده مي‌كنيم.

ژنراتور بنزيني: اين ژنراتور وسيله اي است كه انرژي بنزين را به انرژي الكتريكي (يا همان برق) تبديل مي‌كند و از اين برق توليدي براي روشنايي،گرمايش و ... استفاده مي‌شود.

علف زن بنزيني: از علف زن بنزيني براي تراشيدن و هرس كردن علف‌هاي هرز استفاده مي‌شود.

اره بنزيني: از اين اره كه با بنزين كار مي‌كند براي بريدن الوار هاي چوبي استفاده مي‌شود.

 

مزاياي استفاده از اتوماسيون صنعتي در صنايع مختلف

يكي از مهم‌ترين مزايا استفاده از اتوماسيون صنعتي در صنايع مختلف كاهش هزينه‌‌ها است. وقتي دستگاه‌هاي اتوماتيك جايگزين نيروي انساني مي‌شود، سرعت توليد افزايش پيدا مي‌كند و ايمني هم بيشتر مي‌شود. بنابراين در مدت‌زمان كمي به اهداف توليدي كارگاه خودتان مي‌رسيد.

به‌علاوه اين تجهيزات به مديريت بهتر كارگاه صنعتي هم كمك مي‌كنند. بسياري از اين دستگاه‌ها در صنايع مختلف، كارخانه‌ها، سيستم‌هاي گرمايشي و بويلرها، سوئيچينگ شبكه‌هاي تلفن و ايجاد تعادل در حركت كشتي‌ها و هواپيماها به كار مي‌روند.

از ديگر مزاياي تجهيزات اتوماسيون صنعتي مي‌تواند به افزايش كيفيت محصولات و كاهش فرايندهاي تكراري اشاره كرد. با استفاده از اين تجهيزات مي‌تواند دستگاه‌ها و فرايندها را از راه دور كنترل كرد و ضايعات توليد را به حداقل رساند.

فروشگاه اينترنتي تجهيزات اتوماسيون صنعتي

انتاكالا يكي از مطرح‌ترين شركت‌ها در زمينه فروش اينترنتي تجهيزات اتوماسيون صنعتي است و دستگاه‌هايي مثل رله، ابزار دقيق، درايو، PLC، سنسور، كنتاكتور، منبع تغذيه، اينورتر و كامپيوتر را با هزينه‌هاي مختلف در اختيار صنعت‌گرها مي‌گذارد.

محصولات موجود در انتاكالا از برترين برندهاي تامين‌ كننده اتوماسيون صنعتي هستند. از جمله اين برندها مي‌توان به زيمنس، ميتسوبيشي، داناهر، امرسون، يوكوگاوا، راكول، اي بي‌ بي، هانيول و اشنايدر اشاره كرد.

 

برق صنعتي چيست؟

تعريف برق صنعتي مي‌تواند خيلي گسترده باشد، اما اگر بخواهيم آن را ساده بيان كنيم مي‌توانيم بگوييم برق صنعتي يعني كاربرد برق در صنعت، مواردي هم در نظر گرفته شده است كه مثلا تكنيك‌ها و روش‌هايي كه براي كنترل و استفاده از برق در صنعت استفاده مي‌شود، درساختمان‌هاي مسكوني، تجاري، بيمارستانها و هم كاربرد دارد  برق صنعتي يعني شبكه سه فاز و قدرت و تجهيزات قدرت، مثل موتورهاي سه فاز،ژنراتورها يا ترانسهاي قدرت.

تجهيزات برق صنعتي همچنين به طور خاص به اجزاي جداگانه تجهيزات توزيع برق، محصولات و سيستمها اشاره دارد؛ صرف نظر از اين موضوع، اين ماشينها براي عملكرد صحيح تقريبا: هر صنعت ديگري حياتي هستند و براي بيشتر، اگر نه همه مشاغل امروزي، ضروري هستند.

 

 

تابلو برق چيست؟

از تابلوهاي برق جهت توزيع ايمن برق در تأسيسات تجاري و صنعتي استفاده مي‌شود. تابلو برق بخشي از يك سيستم توزيع الكتريكي است كه يك منبع تغذيه الكتريكي را به مدارهاي شاخه تقسيم مي‌كند در حالي كه يك قطع كننده مدار يا فيوز براي هر مدار در يك محفظه مشترك ارائه مي‌دهد.

معرفي بهترين برندهاي تامين كننده لوازم برقي صنعتي

 

برق صنعتي شامل كنتاكتورها، رله‌ ها و محافظ‌ها است كه در زير به بررسي بهترين شركت‌ها و برندهاي توليدكننده اين قطعات مي‌پردازيم.

به طور كلي، يك كنتاكتور به عنوان يك سوئيچ كنترل الكتريكي شناخته مي‌شود كه مناسب براي تغيير مدار برق است. معمولا كنتاكتور مي‌تواند مدارهايي را كنترل كند كه سطح قدرت آنها كمتر است.

 

خريد و فروش آنلاين انواع لوازم برقي صنعتي

انتاكالا با فراهم آوردن بستري براي خريد و فروش آنلاين كالاهاي صنعتي، اين امكان را به شما مي‌دهد كه انواع لوازم برقي صنعتي را به سادگي معامله كنيد. در صورتي كه خريدار يا فروشنده اين تجهيزات هستيد، با ثبت‌نام در سايت انتاكالا، مي‌توانيد نسبت به خريد يا فروش آن‌ها اقدام كنيد.

 

با ثبت نام در فروشگاه آنلاين انتاكالا، به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.

امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>
[ 1400/10/8  ] [ ۱۴ ] [ entakala ] [ ]

 

كاربرد تجهيزات اتوماسيون صنعتي در پيشبرد اهداف

 

به‌طور كلي تجهيزات اتوماسيون صنعتي به 4 دسته ثابت، قابل برنامه‌ريزي، قابل انعطاف و تجميع‌شده تقسيم مي‌شوند. دسته‌بندي ديگري هم براي انواع تجهيزات صنعتي وجود دارد. شبكه‌هاي عصبي مصنوعي، سيستم كنترل توزيع، واسط ماشين انسان، اسكادا، ابزار دقيق، كنترل حركت و روباتيك از انواع اين تجهيزات هستند كه سنسور، انكودر، كنترلر، نمايشگر، رله، تايمر، منبع تغذيه، استپ موتور، اينورتر، ابزار دقيق و PLC در گروه‌هاي مختلف قرار مي‌گيرند.

PLC يك كامپيوتر ديجيتال است كه فرايندهاي صنعتي را كنترل مي‌كند. اين دستگاه مهم‌ترين دستگاه در صنايع مختلف است. زماني كه يك برنامه كنترلي اجرا مي‌شود، اين دستگاه همواره وظيفه نظارت و بررسي سيستم را به عهده دارد. PLC از ورودي و سنسورها بازخورد مي‌گيرد و اطلاعات را به برنامه كنترلي خودش منتقل مي‌كند. در نهايت دستگاه با استفاده از عملكرد ماشين تصميم‌گيري مي‌كند.

PLC با برندهاي مختلف در بازار وجود دارد، PLC دلتا، كاتك، LS و ميتسوبيشي از برندهاي موجود هستند. كنترلرها براي كنترل مقادير مشخص استفاده مي‌شود. از جمله كنترلرهاي پركاربرد، كنترل PH، پنل ميتر، كنترلر توان و كنترلر دما هستند.

 

بهترين برند توليد كننده plc

 

امروزه رقابت در صنعت اتوماسيون صنعتي شديد است و شركت‌هايي كه به سمت توليدكنندگان PLC و توسعه برندهاي PLC خود سوق داده مي‌شوند. يكي از بهترين راه‌ها براي قضاوت اينكه كدام PLC محبوب‌تر است، سهم بازار است. محبوب‌ترين PLC با توجه به سهم بازار، Siemens Simatic PLC بود. دومين PLC محبوب Rockwell Automation Allen Bradley PLC بود.

 

 

 

كاربرد ابزار دقيق در صنايع مختلف

امروزه نياز صنعت هاي مختلف به ابزارآلات بسيار زياد است و به وضوح قابل مشاهده است كه سرعت پيشرفت صنعت و تكنولوژي بدون ابزارهاي مختلف تقريبا غير ممكن است.

ابزار دقيق نيز در عرصه صنعت جايگاه ويژه‌اي دارد و به گونه‌اي است كه نمي‌توان آن را از صنايع مختلف جدا كرده و با قول قلب هر پروژه صنعتي ابزار دقيق محسوب مي‌شود. در اين مقاله قصد داريم كه كاربرد ابزار دقيق در صنايع مختلف را بررسي كنيم:

تعريف ابزار دقيق

ابزار دقيق ، همانطور كه از اسمش پيداست، وسايل و ابزار آلاتي هستند كه براي اندازه‌گيري دقيق به كار مي‌روند و ميزان خطا در آنها بسيار كم است. اين ابزار، بر اساس كميت مورد نظر در سيستم تحت كنترل براي انداز‌ گيري دقيق كميت‌هايي مثل فشار، رطوبت، دما و همچنين نمايش و كنترل اين كميت‌ها به كار گرفته مي‌شود. به گونه‌اي كه مي‌توان گفت خروجي ابزار دقيق كمترين خطا و اشتباه را دارد.

طبقه بندي ابزار دقيق

همانطور كه گفتيم ابزار در حقيقت زير ساخت يك سيستم اتوماسيون را تشكيل مي‌دهد و ابزارهاي مثل انواع كنترلر، ترانسميتر، ركوردر و مواردي از اين قبيل است كه وظيفه اندازه گيري، انتقال، نمايش، ثبت و كنترل پارامترهاي مهمي كه مد نظر يك صنعت است را به عهده دارد. از جمله اين پارامتر مي‌توان به كنترل دما، رطوبت، فشار، فلو، سطح مايعات. و مواردي از اين قبيل اشاره كرد.

تامين كنندگان ابزار دقيق، اين ابزار را در دسته‌بندي‌هاي مختلفي قرار داده‌اند كه ما در اينجا آن را به دسته‌هاي زير طبقه بندي مي‌كنيم:

سنسور

سنسور وسيله‌اي است كه كميت‌هاي فيزيكي دما، رطوبت، PH شيميايي مواد و مواردي از اين قبيل را اندازه‌گيري مي‌كند و سپس به نيرو و سيگنال الكتريكي تبديل مي‌كند.

ترانسميتر

ترانسميترها در حقيقت همان منتقل كننده‌ها هستند كه كميت‌هاي فيزيكي مدنظر را اندازه‌گيري مي‌كنند و آن را به فاصله‌هاي دور انتقال مي‌دهند.

ترانسميتر در پروسه‌ها و فعاليت‌هاي بزرگ صنعتي كاربرد دارد و وظيفه اين ابزار به اين شكل است كه عمليات اندازه‌گيري (سنسور)، تبديل و تقويت نيروي سيگنال‌هاي الكتريكي را به عهده دارد.

ديتا لاگر

ديتا لاگر براي ثبت داده‌ها كاربرد دارد و هدف از استفاده از آن، اين است كه يك فرايند به طور دقيق كنترل شود و بعد از آن بتوان از طريق اين ابزار به مستندسازي مقدارها و اتفاقات آن فرايند پرداخت.

نمايشگر

نمايشگر در سيستم ابزار دقيق، يك ابزار براي ارتباط بصري بين ابزار، سيستم كنترلي و انسان است. اين ابزار براي ميزان عددي پارامترهايي است كه اندازه‌گيري شده‌اند و در اتاق فرمان مورد استفاده قرار مي‌گيرد.. به عنوان مثال اينكه دماي هيترها در يك دستگاه و يا فشار روغن هيدروليك را به انسان نمايش مي‌دهد.

مبدل

مبدل همان ترانسديوسر است كه پارامترهايي كه توسط سنسور اندازه‌گيري شده‌اند را به سيگنال‌هاي الكتريكي تبديل مي‌كند. . به اين معني كه مثلا اگر براي پارامتر دما، يك سنسور به همراه يك ترانسديوسر به كار گرفته شود، سنسور مقدار فشار را اندازه‌گيري مي‌كند و مقدار آن را به ترانسديوسر مي‌فرستد و در آنجا توسط اين ابزار به سيگنال الكتريكي تبديل مي‌شود كه قابليت انتقال به شبكه‌ها و كابل‌هاي فلزي را دارد.

كنترلر

‌كنترلر، هسته مركزي و مهم هر سيستم كنترل كننده است كه در حقيقت قسمت اصلي كنترل فرآيند صنعتي را تحت كنترل دارد. به عنوان مثال اينكه با انجام يك سري پردازش‌هاي لازم و مهم بر روي داده‌هايي كه از سنسور‌ به دست مي‌آيد، يك سري فرمان‌هاي كنترلي را صادر مي‌كند.

 

معرفي كاربردي ­ترين ابزارآلات صنعتي

با گذر زمان، نياز مردم به ساخت وسايل و ساختمان­ هاي جديد افزايش پيدا مي­كند. به همين دليل نياز به استفاده از ابزارهايي است كه علاوه بر آسان كردن كار، زمان ساخت را هم كاهش دهد. امروزه ابزارآلات صنعتي اين كار را به خوبي انجام مي­دهند.

ابزار آلات دستي

ابزار­هاي دستي، همان طور كه از نامشان مشخص است، طوري ساخته شده­ اند كه توسط دست انسان قابل استفاده باشند. اين ­ابزار در پروژه­هاي مختلف صنعتي مورد استفاده قرار مي گيرد.

  • آچار: آچار­ها در اندازه­ هاي مختلفي وجود دارند. كارگران به تعدادي از آنها نياز دارند تا پيچي را ببندند يا شل كنند.
  • انبردست: از انبردست براي محكم بستن پيچ و مهره­ ها، خم و برش كابل و سيم استفاده مي­كنند.
  • چكش: چكش اساسا در شكل ­دهي فلز، ضربه ­زدن به ميخ، علامت­ گذاري نقاط مته و برداشتن ميخ هاي محكم استفاده مي شود.
  • پيچ­ گوشتي: پيچ­ گوشتي ها داراي اشكال مختلف تيغه هستند و براي پيچ­ كردن قطعات به هم استفاده مي‌شود.

 

از ديگر ابزارآلات مي توانيم به ابزار آلات برقي، ابزار آلات صنعتي بنزيني و ابزار آلات صنعتي بادي اشاره نمود.

 

كاربرد روغن هاي صنعتي

روغن‌هاي صنعتي، مجوعه‌اي گسترده از روغن‌هايي هستند كه در صنعت و به جهت روانكاري، انتقال قدرت، انتقال حرارت، خنك‌كنندگي و ... به كار مي‌روند. بر خلاف سده‌هاي گذشته كه از روغن‌هاي حيواني مانند چربي‌هاي نهنگ، چارپايان و يا حتي روغن‌هاي گياهي و نباتي در ابزار آلات صنعتي و به جهت روانكاري استفاده مي‌شد، از قرن نوزدهم و با رشد صنعت و پيشرفت تكنولوژي و همچنين پيدايش نفت به عنوان ماده‌اي ارزشمند در تهيه و توليد فرآورده‌هاي سوختي، روغني و شيميايي، توليد و استفاده از روغن‌هاي صنعتي رشد چشمگيري داشته است. روغن‌هاي حيواني و گياهي به دليل اينكه كيفيت مداوم و مستمر در روغن‌كاري و روانكاري نداشتند و همچنين كارايي پاييني داشته و زود فاسد مي‌شدند، امروزه ديگر جهت مصارف صنعتي استفاده نمي‌شوند و كاملا منسوخ شده و جاي خود را به روغن‌هاي صنعتي داده‌اند.

روغن‌هاي صنعتي و سنتتيك با توجه به كارايي بالا در انتقال نيروي هيدروليكي و همچنين روانكاري، امروزه در اكثر صنايع سنگين و نيمه‌سنگين از جمله نيروگاه‌ها، كارخانه‌هاي خودروسازي، صنايع فلزات و ريخته‌گري، رآكتورهاي هسته‌اي، موتورهاي احتراق داخلي و ديزلي و ماشين‌آلات سنگين و سبك به كار مي‌روند كه روغن هاي صنعتي را مي توان از فروشگاه آنلاين كالاهاي صنعتي به راحتي سفارش و تهيه نمود .

 

با ثبت نام در فروشگاه آنلاين انتاكالا، به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.

 

امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>
[ 1400/10/6  ] [ ۱۳ ] [ entakala ] [ ]

 

بهترين روش خريد ابزارهاي صنعتي

فروش آنلاين انواع بيرينگ

Bearing مخفف از فعل To Bear به معني حمل كردن است، بيرينگ (Bearing) را مي‌توان به‌مثابه قلب ماشين‌آلات در تمام صنايع در نظر گرفت. نقش اصلي بيرينگ در ماشين‌آلات ايجاد بستر مناسب حركت و تحمل بار است. لذا كوچك‌ترين خلل در كاركرد بيرينگ‌ها، ماشين‌ها و ابزار آلات صنعتي را از حركت يا كار مؤثر بازمي‌دارد. ازآنجاكه اصطكاك و سايش در اجزاء مكانيكي غيرقابل‌اجتناب است بيرينگ‌ها كليد ياتاقان‌هاي غلتشي هستند. بيرينگ ها در هر دستگاهي كه داراي اجزاي گردنده هستند جهت تثبيت موقعيت و كنترل و نگهداري بار قسمت متحرك، مورداستفاده قرار مي‌گيرند و بسته به كاربرد، داراي گونه‌هاي مختلفي هستند.

بيرينگ براي كمك به كاهش اصطكاك استفاده مي‌شود. تماس فلز با فلز مقادير زيادي اصطكاك ايجاد مي‌كند. اصطكاك باعث فرسودگي و ايجاد ساييدگي مي‌شود كه به‌آرامي فلز را تخريب مي‌كند. ازاين‌رو بيرينگ ها جزو قطعات مصرفي به‌حساب مي‌آيند. ياتاقان‌ها با چرخاندن دو سطح روي يكديگر اصطكاك را كاهش مي‌دهند و ميزان اصطكاك توليدشده را كاهش مي‌دهند. آن‌ها از يك ساچمه‌هاي فلزي صاف يا غلتك تشكيل‌شده‌اند كه در برابر يك سطح فلزي داخلي و خارجي صاف مي‌غلتند. غلتك‌ها يا ساچمه‌ها، بار را تحمل مي‌كنند و به دستگاه اجازه مي‌دهند بچرخد.

 

شما مي توانيد براي خريد آنلاين بيرينگ، به فروشگاه آنلاين انتاكالا مراجعه نماييد.

 

 

كاربرد روغن هيدروليك صنعتي

روغن‌هاي صنعتي مطابق با كاربردشان و نقاط مختلف ماشين‌آلات صنعتي يا جك‌هاي هيدروليكي، خواص متفاوتي دارند چرا كه افزودني‌ها و تركيبات خاصي براي تغيير كاربري آنها در هنگام توليد به آنها اضافه مي‌شود. مي‌توان با استفاده از روغن هيدروليك مناسب، بيشترين كارايي را در روانكاري، انتقال حرارت و از همه مهمتر انتقال قدرت در ماشين‌آلات هيدروليكي با توجه به نوع آنها و نياز و كاربردشان در كارگاه‌هاي صنعتي به دست آورد.

كاربري‌هاي روغن هيدروليك كه حساس به محيط زيست (مانند تراكتورهاي زمين‌هاي كشاورزي و يا ماشين‌آلات لايروبي دريايي) هستند، ممكن است از روغن‌هاي هيدروليك صنعتي زيست‌تخريب‌پذير بر پايه روغن گياهي كلزا (كانولا) سود ببرند، به خصوص زماني كه خطر نشت روغن از خط هيدروليك پاره شده وجود دارد. به طور معمول اين روغن ها به صورت روغن هاي ISO 32، ISO 46 و ISO 68 در دسترس هستند.

 

 

بهترين برندهاي تامين‌كننده شيرآلات صنعتي

انواع شيرآلات صنعتي نقش اساسي در تكميل فرايند صنايع مختلف برعهده دارند. شيرهاي صنعتي در انواع و اقسام مدل‌ها توسط شركت‌هاي توليدي طراحي و به بازار عرضه مي‌شوند كه از بهترين برندهاي تامين‌كننده شيرآلات صنعتي ايراني و خارجي، مي‌توان به صنايع هفتم تير، ميراب، فاراب، مكانيك آب، TYS، Emeron، JC، BEL و ... اشاره كرد. حال شركت‌هاي بسياري به عنوان تامين‌كننده و وارد‌كننده شيرآلات، اتصالات و تجهيزات صنعتي با كيفيت بالا و قيمت مقرون به‌صرفه مشغول فعاليت هستند كه امكان خريد آنلاين شيرآلات صنعتي را براي متقاضيان فراهم كرده‌اند؛ از اين‌رو اگر به دنبال خريد آنلاين انواع شيرآلات صنعتي هستيد، توصيه مي‌كنيم به مراكز معتبر و مجاز فروش ابزارآلات و محصولات صنعتي مراجعه كنيد.

 

 

انتاكالا؛ تامين‌كننده انواع شيرآلات صنعتي

همواره فعالان صنايع به دنبال بهترين برند شيرآلات با قيمت مناسب هستند و سعي دارند تا انواع شيرآلات صنعتي و تجهيزات را از برندهاي معتبر و فروشنده‌هاي مجاز با تضمين اصالت كالا و خدمات پس از فروش تهيه كنند. انتاكالا به عنوان يكي از معتبرترين فروشگاه‌هاي تخصصي تامين و عرضه شيرآلات، اتصالات و تجهيزات صنعت پايپينگ به ويژه صنايع آب و فاضلاب، نفت، گاز، پتروشيمي و ... به‌حساب مي‌آيد كه كليه خدمات مربوط به خريد آنلاين انواع شيرآلات صنعتي از قبيل مشاوره رايگان قبل از ثبت سفارش، ارائه بهترين برند شيرآلات، گارانتي، خدمات پس از فروش، تنوع روش‌هاي پرداخت و ارسال محصول به سراسر كشور را به مشتريان ارائه مي‌دهد؛ از اين‌رو فعالان صنايع مختلف كه به دنبال خريد آنلاين شيرآلات هستند، مي‌توانند با مراجعه به فروشگاه تخصصي انتاكالا به ثبت سفارش اقدام كرده و محصول را با بالاترين كيفيت و مناسب‌ترين قيمت در سريع‌ترين زمان ممكن تحويل بگيرند.

 

نكات مهم در خريد آنلاين شيرآلات صنعتي

در حال حاضر انواع شيرآلات صنعتي از معتبرترين برندهاي ايران و جهان در بازار ابزارآلات صنعتي كشور وجود دارند كه هر كدام با توجه به ساختار و عملكرد براي بخش خاصي از صنعت به‌كار مي‌روند. متقاضيان خريد تجهيزات صنعتي، مي‌توانند براي صرفه‌جويي در زمان و هزينه به خريد اينترنتي محصول مورد نظر از تامين‌كنندگان فعال اين حوزه چون انتاكالا اقدام كنند. به‌طور كلي مشتريان قبل از ثبت سفارش خريد محصول بايد با كارشناسان اين حوزه ارتباط برقرار كرده و با توجه به نيازشان، خريد آنلاين شيرآلات صنعتي و تجهيزات وابسته را انجام دهند.

 

معرفي كاربردي ترين ابزار الات صنعتي

1- ابزارآلات صنعتي دستي

ابزار­هاي دستي، همان طور كه از نامشان مشخص است، طوري ساخته شده­اند كه توسط دست انسان قابل استفاده باشند. اين­ابزار در پروژه­هاي مختلف صنعتي مورد استفاده قرار مي گيرد.

آچار: آچار­ها در اندازه­هاي مختلفي وجود دارند. كارگران به تعدادي از آنها نياز دارند تا پيچي را ببندند يا شل كنند.

انبردست: از انبردست براي محكم بستن پيچ و مهره­ها، خم و برش سيم و كابل استفاده مي­كنند.

چكش: چكش اساسا در شكل­دهي فلز، ضربه­زدن به ميخ، علامت­گذاري نقاط مته و برداشتن ميخ­هاي محكم استفاده مي شود.

پيچ­گوشتي: پيچ­گوشتي ها داراي اشكال مختلف تيغه هستند و براي پيچ­كردن قطعات به هم استفاده مي‌شود.

 

2- ابزارآلات صنعتي برقي

متداول­ترين و پر­كاربردترين ابزار­هاي مورد استفاده در بين اين دسته­بندي، ابزارآلات برقي هستند. علت اين پركاربرد بودن هم سخت نيست، چون با دسترسي به برق به­آساني قابل استفاده هستند و سرعت كار را چند برابر مي‌كنند.

دريل برقي: دريل­ها داراي اندازه­ها و توان­هاي متفاوتي هستند. از دريل، براي ايجاد حفره و سوراخ­هايي با اندازه­هاي مختلف استفاده مي­شود.

ماشين تراش و فرز: از دستگاه هاي تراش و فلز براي برش، تراشيدن چوب و فلز، شكل­دهي و تركيب قطعات فلزي استفاده مي شود.

اره هاي برقي: اين اره­ها قابل حمل است كه براي پروژه هاي صنعتي استفاده مي‌شود. از اين اره­ها، براي برش سريع و آسان چوب، پلاستيك، فلز و ساير مواد مانند كاشي و آجر استفاده مي‌شود.

بلوور: بلوور دستگاهي است كه با آن گرد ­و ­غبار و خرده­ چوب‌هايي كه در محل كار وجود دارد را تميز مي­كنيم.

 

 

3- ابزارآلات صنعتي بنزيني

امروزه علي‌رغم وجود برق در بسياري از نقاط، هنوز در بعضي از مكان‌ها مانند تعدادي از روستاها، جنگل‌ها، مزارع و... به برق دسترسي نداريم به همين دليل در اين مكان­ها براي انجام بسياري از كارها عموما از ابزار­هاي بنزيني استفاده مي‌كنيم.

ژنراتور بنزيني: اين ژنراتور وسيله­اي است كه انرژي­ بنزين را به انرژي الكتريكي (يا همان برق) تبديل مي‌كند و از اين برق توليدي براي روشنايي،گرمايش و ... استفاده مي‌شود.

علف­زن بنزيني: از علف­زن بنزيني براي تراشيدن و هرس كردن علف‌هاي هرز استفاده مي‌شود.

اره بنزيني: از اين اره كه با بنزين كار مي‌كند براي بريدن الوار­هاي چوبي استفاده مي‌شود.

 

با ثبت نام در فروشگاه آنلاين انتاكالا، به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.

امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>
[ 1400/10/1  ] [ ۱۸ ] [ entakala ] [ ]

 

كاربرد انواع plc در پروژه ها

يك كنترل‌كننده منطقي قابل‌برنامه‌ريزي يا (PLC) ، يك كامپيوتر صنعتي است كه براي كنترل فرآيندهاي توليد، مانند خطوط مونتاژ، ماشين‌ها، دستگاه‌هاي روباتيك يا هر فعاليتي كه نياز به قابليت اطمينان بالا دارد طراحي‌شده است و مانند رايانه‌اي شخصي به سهولت برنامه‌نويسي مي‌شود و به‌طور خاص براي كاركرد قابل‌اعتماد در محيط‌ها و شرايط سخت، مانند ارتعاشات شديد، دماي شديد و شرايط مرطوب يا گردوغبار استفاده‌شده و با اين شرايط سازگار است. در اين مقاله قصد داريم ابتدا شما را با تعريف پي ال سي و كاربردهاي آن همچنين بهترين برندهاي تامين كننده اين دستگاه‌ها آشنا كنيم با ما همراه باشيد.

 

تعريف پي ال اسي

 

يك كنترل‌كننده منطقي برنامه‌پذير يا PLC، يك كامپيوتر مقاوم است كه براي اتوماسيون صنعتي استفاده مي‌شود. اين كنترل‌كننده‌ها مي‌توانند يك فرآيند خاص، عملكرد ماشين يا حتي كل خط توليد را خودكار كنند.

 

PLC اطلاعات را از حسگرها يا دستگاه‌هاي ورودي متصل دريافت مي‌كند، داده‌ها را پردازش مي‌كند و خروجي‌ها را بر اساس پارامترهاي از پيش برنامه‌ريزي‌شده راه‌اندازي مي‌كند.

بسته به ورودي‌ها و خروجي‌ها، يك PLC مي‌تواند داده‌هاي زمان اجرا مانند بهره‌وري يا دماي كاركرد دستگاه را نظارت و ضبط كند، فرآيندها را به‌طور خودكار شروع و متوقف كند، در صورت خرابي دستگاه آلارم ايجاد كند و موارد ديگر. كنترل‌كننده‌هاي منطقي قابل‌برنامه‌ريزي يك راه‌حل كنترلي انعطاف‌پذير و قوي هستند كه تقريبا با هر برنامه‌اي سازگار است.

 

چند ويژگي كليدي وجود دارد كه PLC ها را از رايانه‌هاي شخصي صنعتي، ميكروكنترلرها و ساير راه‌حل‌هاي كنترل صنعتي متمايز مي‌كند:

ورودي و خروجي CPU PLC- داده‌هاي برنامه را ذخيره و پردازش مي‌كند، اما ماژول‌هاي ورودي و خروجي PLC را به بقيه دستگاه متصل مي‌كنند. اين ماژول‌هاي ورودي/خروجي همان چيزي هستند كه اطلاعات را به CPU ارائه مي‌كنند و نتايج خاصي را ايجاد مي‌كنند. I/O مي‌تواند آنالوگ يا ديجيتال باشد. دستگاه‌هاي ورودي ممكن است شامل حسگرها، سوئيچ‌ها و اندازه‌گيرها باشند، درحالي‌كه خروجي‌ها ممكن است شامل رله‌ها، چراغ‌ها، سوپاپ‌ها و درايوها باشند. كاربران مي‌توانند ورودي/خروجي يك PLC را باهم تركيب و باهم تطبيق دهند تا پيكربندي مناسبي براي برنامه خود داشته باشند.

ارتباطات - علاوه بر دستگاه‌هاي ورودي و خروجي، يك PLC ممكن است نياز به اتصال به انواع ديگر سيستم‌ها نيز داشته باشد. به‌عنوان‌مثال، كاربران ممكن است بخواهند داده‌هاي برنامه ضبط‌شده توسط PLC را به يك سيستم كنترل نظارتي و جمع‌آوري داده (SCADA) صادر كنند كه چندين دستگاه متصل را نظارت مي‌كند. PLC ها طيف وسيعي از پورت‌ها و پروتكل‌هاي ارتباطي را ارائه مي‌دهند تا اطمينان حاصل شود كه PLC مي‌تواند با اين سيستم‌هاي ديگر ارتباط برقرار كند.

HMI - براي تعامل با PLC در زمان واقعي، كاربران به يك HMI يا رابط ماشين انساني نياز دارند. اين رابط‌هاي اپراتور مي‌توانند نمايشگرهاي ساده، با خواندن متن و صفحه‌كليد، يا پنل‌هاي صفحه لمسي بزرگ باشند كه بيشتر شبيه لوازم الكترونيكي مصرفي هستند، اما درهرصورت، كاربران را قادر مي‌سازند تا اطلاعات را در زمان واقعي به PLC بازبيني و وارد كنند.

 

 

انواع كاربرد پي ال سي

 

كنترل‌كننده‌هاي منطقي قابل‌برنامه‌ريزي (PLC) در افزايش توليد و بهبود كارايي كلي كارخانه مفيد هستند. انعطاف‌پذيري ارائه‌شده توسط يك كنترل‌كننده منطقي قابل‌برنامه‌ريزي امكان استفاده از آن را در بسياري از برنامه‌هاي كاربردي براي توليد و كنترل فرآيند فراهم كرده است.

 

كنترل فرآيند تغييرات زيادي را پشت سر گذاشته است. درگذشته كنترل فرآيند بيشتر از طريق كنترل دستي انجام مي‌شد. جريان، دما، سطح، فشار و ساير عملكردهاي كنترلي در هر مرحله توسط كارگران توليد كنترل مي‌شد.

 

امروزه، كل فرآيند را مي‌توان به‌طور خودكار با استفاده از كنترل‌كننده‌هاي منطقي قابل‌برنامه‌ريزي، با تعداد كمي يا بدون هيچ كارگري درگير و كنترل كرد. برخي از برنامه‌هاي كاربردي فرآيندي كه در آن PLC ها استفاده مي‌شود شامل موارد زير است:

 

1-كاربردهاي صنعتي PLCمانند:

 

سيستم حمل‌ونقل مانند سيستم تسمه‌نقاله است.

سيستم بسته‌بندي و برچسب‌گذاري در مواد غذايي و آشاميدني.

سيستم پر كردن اتوماتيك بطري يا مايع.

سيستم بسته‌بندي و ليبل گذاري در صنايع داروسازي.

سيستم حمل‌ونقل مانند پله‌برقي و آسانسور.

سيستم كنترل جرثقيل صنعتي براي عمليات جرثقيل مسافرتي سقفي.

صنايع شيشه براي توليد شيشه و ثبت داده‌ها.

صنايع كاغذ براي توليد صفحات، كتاب يا روزنامه و غيره.

سيستم مانيتورينگ و كنترل پمپ آب تخليه خودكار.

سيستم كنترل بر اساس زمان و شمارش براي يك ماشين صنعتي.

كنترل‌كننده دما يا رطوبت با استفاده از ورودي سنسورها به سيستم .PLC

تشخيص عيب و حفاظت از ماشين‌هاي صنعتي مانند موتور القايي.

سيستم توربين بادي براي حداكثر بازده، ثبت داده‌ها و اهداف ايمني.

سيستم مديريت انرژي مانند بويلر، آسياب توپ، كوره زغال‌سنگ، كوره شفت و غيره.

صنايع نفت و گاز براي كنترل روند پاك‌سازي.

 

2-كاربردهاي نيروگاهي PLCمانند:

 

PLCبراي سيستم شبكه هوشمند براي نظارت و تشخيص شرايط خطا استفاده مي‌كند.

در سيستم‌هاي توليد، انتقال و توزيع برق استفاده مي‌شود.

در پست برق، PLC مي‌تواند از سيستم خط مونتاژ خودكار استفاده كند.

برخي از تجهيزات الكتريكي (مانند قطع كننده مدار، سوئيچينگ خازن) را مي‌توان به‌طور خودكار با PLC كار كرد.

تشخيص توالي تك فاز يا سه فاز با استفاده از .PLC

در نيروگاه اتوماسيون نفت و گاز، PLC به كليد سوپاپ براي تعويض سوخت، روشن يا خاموش كردن چراغ پيلوت، بررسي ايمني شعله، روش فيلتر روغن و موارد ديگر نياز دارد.

زمان واقعي PLC در معادن زغال‌سنگ زيرزميني يا سنجش سطح آب و بررسي داده‌ها استفاده مي‌شود.

 

3-كاربردهاي تجاري PLC مانند:

 

سيستم سيگنال كنترل ترافيك هوشمند

سيستم كنترل هوشمند آسانسور

سيستم اعلام حريق و اعلام حريق.

سيستم كنترل خودكار ماشين.

سيستم شستشوي اتوماتيك خودرو

سيستم هدايت خودكار خودرو.

كنترل‌كننده فشار در كاربردهاي پمپ چند موتوره.

ترتيب يا سيستم شمارش و بسته‌بندي عددي.

سيستم تشخيص خط و كنترل از راه دور تجهيزات معدن.

براي عملكرد توربين بادي، PLC ها سيگنال‌هاي سنسورهاي سرعت و جهت باد را براي كنترل بهتر توربين‌هاي بادي تبديل مي‌كنند.

 

4-كاربردهاي خانگي PLC مانند:

 

سيستم كنترل سطح مخزن آب

سيستم شستشو و پاركينگ.

سيستم كنترل نور چشمك‌زن

سيستم باز و بسته شدن درب اتوماتيك

برنامه نظارت از راه دور مانند كمپرسور هوا (AC)، فن.

برنامه روشن/خاموش سوئيچينگ مانند نور، موتور، و بيشتر برنامه‌هاي زندگي روزمره PLC

 

 

بهترين برند توليد كننده plc

 

امروزه رقابت در صنعت اتوماسيون صنعتي شديد است و شركت‌هايي كه به سمت توليدكنندگان PLC و توسعه برندهاي PLC خود سوق داده مي‌شوند. يكي از بهترين راه‌ها براي قضاوت اينكه كدام PLC محبوب‌تر است، سهم بازار است. محبوب‌ترين PLC با توجه به سهم بازار، Siemens Simatic PLC بود. دومين PLC محبوب Rockwell Automation Allen Bradley PLC بود. پس از Mitsubishi Melsec PLC، Schneider Modicon PLC و Omron Sysmac PLC

 

 

ليست كامل 17 برند محبوب با توجه به سهم بازار در زير آورده ‌شده است:

 

1.     Siemens

2.     Rockwell Automation

3.     Mitsubishi Electric

4.     Schneider Electric

5.     Omron

6.     Emerson Electric (GE)

7.     Keyence

8.     ABB (B&R Automation)

9.     Bosch

10.  Hitachi

11.  B&R Automation (part of ABB)

12.  Phoenix Contact

13.   Panasonic

14.  LS Electric (LSIS)

15.  Eaton

16.   Delta Electronic

17.       Fuji Electric

 

خريد آنلاين :plc

 

آيا به دنبال خريد آنلاين پي ال سي هستيد؟ با جست‌وجو در انتاكالا (entakala.com) شما مي‌توانيد انواع پي ال سي هاي موردنظر خود را با بهترين قيمت به‌صورت اصلي و از برندهاي معتبر در يكجا بيابيد.

اگر به دنبال خريد ابزارآلات باكيفيت به‌صورت آنلاين از مارك‌هاي درجه‌يك هستيد، بهتر است به اِنتاكالا اعتماد كنيد زيرا اين پلتفرم تجارت الكترونيكي آنلاين انواع كالاهاي صنعتي را از مارك‌هاي معتبر ارائه مي‌دهد.

 

جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.

امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>
[ 1400/9/24  ] [ ۱۲ ] [ entakala ] [ ]

 

كاربرد ابزار دقيق در صنايع مختلف

امروزه نياز صنعت هاي مختلف به ابزارآلات بسيار زياد است و به وضوح قابل مشاهده است كه سرعت پيشرفت صنعت و تكنولوژي بدون ابزارهاي مختلف تقريبا غير ممكن است.

ابزار دقيق نيز در عرصه صنعت جايگاه ويژه‌اي دارد و به گونه‌اي است كه نمي‌توان آن را از صنايع مختلف جدا كرده و با قول قلب هر پروژه صنعتي ابزار دقيق محسوب مي‌شود. در اين مقاله قصد داريم كه كاربرد ابزار دقيق در صنايع مختلف را بررسي كنيم:

 

تعريف ابزار دقيق

ابزار دقيق ، همانطور كه از اسمش پيداست، وسايل و ابزار آلاتي هستند كه براي اندازه‌گيري دقيق به كار مي‌روند و ميزان خطا در آنها بسيار كم است. اين ابزار، بر اساس كميت مورد نظر در سيستم تحت كنترل براي انداز‌ گيري دقيق كميت‌هايي مثل فشار، رطوبت، دما و همچنين نمايش و كنترل اين كميت‌ها به كار گرفته مي‌شود. به گونه‌اي كه مي‌توان گفت خروجي ابزار دقيق كمترين خطا و اشتباه را دارد.

طبقه بندي ابزار دقيق

همانطور كه گفتيم ابزار در حقيقت زير ساخت يك سيستم اتوماسيون را تشكيل مي‌دهد و ابزارهاي مثل انواع كنترلر، ترانسميتر، ركوردر و مواردي از اين قبيل است كه وظيفه اندازه گيري، انتقال، نمايش، ثبت و كنترل پارامترهاي مهمي كه مد نظر يك صنعت است را به عهده دارد. از جمله اين پارامتر مي‌توان به كنترل دما، رطوبت، فشار، فلو، سطح مايعات. و مواردي از اين قبيل اشاره كرد.

تامين كنندگان ابزار دقيق، اين ابزار را در دسته‌بندي‌هاي مختلفي قرار داده‌اند كه ما در اينجا آن را به دسته‌هاي زير طبقه بندي مي‌كنيم:

سنسور

سنسور وسيله‌اي است كه كميت‌هاي فيزيكي دما، رطوبت، PH شيميايي مواد و مواردي از اين قبيل را اندازه‌گيري مي‌كند و سپس به نيرو و سيگنال الكتريكي تبديل مي‌كند.

ترانسميتر

ترانسميترها در حقيقت همان منتقل كننده‌ها هستند كه كميت‌هاي فيزيكي مدنظر را اندازه‌گيري مي‌كنند و آن را به فاصله‌هاي دور انتقال مي‌دهند.

ترانسميتر در پروسه‌ها و فعاليت‌هاي بزرگ صنعتي كاربرد دارد و وظيفه اين ابزار به اين شكل است كه عمليات اندازه‌گيري (سنسور)، تبديل و تقويت نيروي سيگنال‌هاي الكتريكي را به عهده دارد.

 

ديتا لاگر

ديتا لاگر براي ثبت داده‌ها كاربرد دارد و هدف از استفاده از آن، اين است كه يك فرايند به طور دقيق كنترل شود و بعد از آن بتوان از طريق اين ابزار به مستندسازي مقدارها و اتفاقات آن فرايند پرداخت.

نمايشگر

نمايشگر در سيستم ابزار دقيق، يك ابزار براي ارتباط بصري بين ابزار، سيستم كنترلي و انسان است. اين ابزار براي ميزان عددي پارامترهايي است كه اندازه‌گيري شده‌اند و در اتاق فرمان مورد استفاده قرار مي‌گيرد.. به عنوان مثال اينكه دماي هيترها در يك دستگاه و يا فشار روغن هيدروليك را به انسان نمايش مي‌دهد.

مبدل

مبدل همان ترانسديوسر است كه پارامترهايي كه توسط سنسور اندازه‌گي#1585;ي شده‌اند را به سيگنال‌هاي الكتريكي تبديل مي‌كند. . به اين معني كه مثلا اگر براي پارامتر دما، يك سنسور به همراه يك ترانسديوسر به كار گرفته شود، سنسور مقدار فشار را اندازه‌گيري مي‌كند و مقدار آن را به ترانسديوسر مي‌فرستد و در آنجا توسط اين ابزار به سيگنال الكتريكي تبديل مي‌شود كه قابليت انتقال به شبكه‌ها و كابل‌هاي فلزي را دارد.

كنترلر

‌كنترلر، هسته مركزي و مهم هر سيستم كنترل كننده است كه در حقيقت قسمت اصلي كنترل فرآيند صنعتي را تحت كنترل دارد. به عنوان مثال اينكه با انجام يك سري پردازش‌هاي لازم و مهم بر روي داده‌هايي كه از سنسور‌ به دست مي‌آيد، يك سري فرمان‌هاي كنترلي را صادر مي‌كند.

 

كاربرد ابزار دقيق در صنعت

ابزار دقيق كاربردهاي زيادي دارد به گونه‌اي كه در هر صنعتي كه توجه كنيد، پاي ابزار دقيق كشيده شده است؛ اما با توجه به عملكرد و ماهيت آن، به طور كلي سه كاربرد اصلي در صنايع دارد:

·        تحليل مهندسي

·        پايش فرآيندهاي صنعتي

·        كنترل خودكار فرآيند

ابزار دقيق در پروسه‌ها و صنعت‌هاي مختلف كاربرد دارد و در حقيقت يك راهي براي رشد و پيشرفت صنعت‌ها محسوب مي‌شود. بنابراين شناخت سنسورها، دستگاه‌هاي اندازه‌گيري، ترانسميترها، كنترلر، ديتا لاگر و همچنين انتخاب مناسب آنها از مهمترين وظايفي است كه مهندسين و افراد كارشناس در يك صنعت بايد انجام دهند. در اينجا به چند نمونه از كاربردهاي كاربرد ابزار دقيق در صنعت‌هاي مختلف اشاره مي‌كنيم:

ابزار دقيق در صنعت سيمان و معدن‌ها و صنايع ديگري از اين قبيل

ابزار دقيق در صنعت سيمان، معدن‌ها و صنعت‌هاي مانند اينها، براي كنترل صحيح و دقيق فرآيند توليد و اندازه‌گيري پارامترهاي مد نظر صنعت استفاده مي‌شود كه در اينجا چند نمونه از آنها را معرفي مي‌كنيم:

·        اندازه‌گيري دقيق وزن مواد و محصولات توليدي در صنعت

·        اندازه‌گيري و كنترل دبي خارجي ضايعات و مايعات از صنعت

·        اندازه‌گيري فشار بخار

·        اندازه‌گيري و كنترل ميزان و سطح سيلوهاي ذخيرهسازي سيمان در صنعت سيمانسازي

كاربرد ابزار دقيق در صنعت نفت، گاز و صنايع زيرشاخه آنها

همانطور كه مي‌دانيد، صنعت‌خايي مثل صنعت نفت و امثال آن، بيشتر توليدات آنها، مايعات است كه خط لوله‌اي براي انتقال اين مايعات به مخزن‌هاي معيني دارند و همچنين سيستمي جهت سنجش و اندازه‌گيري پارامترهاي مختلف محصول توليدي نيز در نظر مي‌گيرند چرا كه كمترين و كوچكترين خطا در اندازه‌گيري محصولات اين صنايع مي‌تواند ضرر و زيان‌هاي كلاني به دنبال داشته باشد.

 

ابزار دقيق در تابلو برق

ابزار دقيق در تابلو برق نيز كاربرد مهمي دارد؛ معمولا براي اندازه‌گيري دقيق جريان برق، ولتاژ و توان آن از ابزار دقيق استفاده مي‌شود.

خريد ابزار دقيق از طريق سايت تخصصي فروش آن

انتاكالا يكي از جامع‌ترين و معتبرترين سايت‌ها در زمينه فروش ابزار برقي و تجهيزات مرتبط است كه مشتريان و خريداران از سراسر كشور مي‌توانند از طريق سايت اين مجموعه و با ثبت‌نام در آن اقدام به خريد محصول مورد نظر خود و همچنين ابزار دقيق با قيمت بسيار مناسب كنند.

 

 

جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.

 

 

امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>
[ 1400/9/21  ] [ ۱۷ ] [ entakala ] [ ]

ضرورت استفاده ابزارها و تجهيزات در صنايع مختلف
 

كاربرد تجهيزات اتوماسيون صنعتي در پيشبرد اهداف
به‌طور كلي تجهيزات اتوماسيون صنعتي به 4 دسته ثابت، قابل برنامه‌ريزي، قابل انعطاف و تجميع‌شده تقسيم مي‌شوند. دسته‌بندي ديگري هم براي انواع تجهيزات صنعتي وجود دارد. شبكه‌هاي عصبي مصنوعي، سيستم كنترل توزيع، واسط ماشين انسان، اسكادا، ابزار دقيق، كنترل حركت و روباتيك از انواع اين تجهيزات هستند كه سنسور، انكودر، كنترلر، نمايشگر، رله، تايمر، منبع تغذيه، استپ موتور، اينورتر، ابزار دقيق و PLC در گروه‌هاي مختلف قرار مي‌گيرند.

 PLC يك كامپيوتر ديجيتال است كه فرايندهاي صنعتي را كنترل مي‌كند. اين دستگاه مهم‌ترين دستگاه در صنايع مختلف است. زماني كه يك برنامه كنترلي اجرا مي‌شود، اين دستگاه همواره وظيفه نظارت و بررسي سيستم را به عهده دارد. PLC از ورودي و سنسورها بازخورد مي‌گيرد و اطلاعات را به برنامه كنترلي خودش منتقل مي‌كند. در نهايت دستگاه با استفاده از عملكرد ماشين تصميم‌گيري مي‌كند.

 PLC با برندهاي مختلف در بازار وجود دارد، PLC دلتا، كاتك، LS و ميتسوبيشي از برندهاي موجود هستند. كنترلرها براي كنترل مقادير مشخص استفاده مي‌شود. از جمله كنترلرهاي پركاربرد، كنترل PH، پنل ميتر، كنترلر توان و كنترلر دما هستند.

 

 

كاربرد بلبرينگ ها در صنعت
در دنياي پيشرفته و مدرن امروز ماشين‌­­­الات نقش ­بسيار مهمي را ايفا مي‌‌كنند. از صدها قطعه­اي كه در ساخت اين ماشين‌­ا­لات و ابزار صنعتي مورد استفاده قرار مي­گيرد بيش از همه ياتاقان و بلبرينگ­ ها هستند كه نقش مهم و كليدي را در كاركرد اين ماشين‌ها دارند. پس شناخت كامل تفاوت­ها و شباهت­ها و نحوه كاربرد انواع اين قطعات در صنعت بسيار ضروري است. ما در اين مقاله به بررسي همين موضوع مي­پردازيم.


بلبرينگ و ياتاقان هر دو به منظور تحقق بخشيدن به يك هدف مشترك ساخته شده‌اند. در حقيقت كار اصلي بلبرينگ و ياتاقان ايجاد بهبود حركت و چرخش بقيه قطعات است تا مانع ساييدگي قطعات شوند. اما اين قطعات در بعضي از موارد با يكديگر تفاوت­هايي دارند. براي درك بيشتر اين تفاوت­ها در ابتدا بايد تعريف و عملكرد آن­ها را به شكل جداگانه مورد بررسي قرار دهيم.

 

كاربرد لوازم و تجهيزات برقي
تجهيزات و وسايل الكتريكي شامل هر دستگاهي كه از طريق برق تغذيه مي‌كند تعريف مي‌شود، اما اين تعريف مبهم است، زيرا نمونه‌هاي بسيار و بسياري از اين قبيل ماشين‌ها وجود دارد؛ تجهيزات الكتريكي در دنياي مدرن همه جا رايج است؛ اين مقاله براي كمك به حذف ابهام در بازار تجهيزات الكتريكي، با استفاده از تحقيقات بازار، بهترين توليدكنندگان و تامين‌كنندگان تجهيزات الكتريكي و به ويژه تجهيزات برق صنعتي در جهان را بررسي مي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­‌‌‌كند.‌ 

تجهيزات الكتريكي يك اصطلاح كلي براي تعريف هر دستگاهي است كه از طريق برق كار مي‌كند و شامل موارد زير است:

·        روشنايي

·        لوازم برقي خانگي

·        تجهيزات فناوري اطلاعات

·        موتورها، پمپ‌ها و سيستم‌هاي تهويه مطبوع

·        دستگاه‌هاي مجهز به باتري

·        سوئيچ ها، رله ها و قطعات

تعريف برق صنعتي
تعريف برق صنعتي مي‌تواند خيلي گسترده باشد، اما اگر بخواهيم آن را ساده بيان كنيم مي‌توانيم بگوييم برق صنعتي يعني كاربرد برق در صنعت، مواردي هم در نظر گرفته شده است كه مثلا تكنيك‌ها و روش‌هايي كه براي كنترل و استفاده از برق در صنعت استفاده مي‌شود، درساختمان‌هاي مسكوني، تجاري، بيمارستانها و… هم كاربرد دارد  برق صنعتي يعني شبكه سه فاز و قدرت و تجهيزات قدرت، مثل موتورهاي سه فاز،ژنراتورها يا ترانسهاي قدرت.

تجهيزات برق صنعتي همچنين به طور خاص به اجزاي جداگانه تجهيزات توزيع برق، محصولات و سيستم‌ها اشاره دارد؛ صرف نظر از اين موضوع، اين ماشين‌ها براي عملكرد صحيح تقريبا: هر صنعت ديگري حياتي هستند و براي بيشتر، اگر نه همه مشاغل امروزي، ضروري هستند.

 

همين حالا جزء تامين كنندگان انتاكالا باشيد

طبقه بندي روغن هاي صنعتي
از انواع روغن‌هاي صنعتي مي‌توان به روغن‌هاي مينرال و روغن‌هاي سنتتيك اشاره كرد كه در واقع توليد روغن‌هاي صنعتي مينرال بر پايه فرآورده‌هاي نفتي و روغن‌هاي سنتتيك بر پايه فرآورده‌هاي غير نفتي است.

انستيتو نفت آمريكا (American Petroleum Institute) روغن‌هاي صنعتي را در 5 گروه دسته‌بندي كرده كه سه گروه اول مربوط به روغن‌هاي صنعتي مينرال و دو گروه بعدي روغن‌هاي سنتتيك هستند. هر كدام از روغن‌هاي اين پنج دسته داراي گرانروي (ويسكوزيته) مخصوص به خود هستند. همان طور كه اشاره شد، روغن‌هاي مينرال بر پايه فرآورده‌هاي نفتي توليد مي‌شوند و به همين دليل اشتعال‌پذيري بالايي دارند، در حالي كه روغن‌هاي سنتتيك مقاومت بيشتري در برابر حرارت و آتش دارند.

روغن‌هاي سنتتيك اولين بار با واكنش شيميايي گاز هيدروژن و گاز كربن مونواكسيد و توسط دو مهندس آلماني به نام‌هاي فيشر و تروپش در دهه 1920 ميلادي ساخته شدند. از واكنش اين دو گاز، مجموعه‌اي از هيدروكربن‌ها ساخته مي‌شوند كه جزء تشكيل‌دهنده اصلي روغن‌هاي صنعتي هستند.

روغن‌هاي صنعتي و سنتتيك با توجه به كارايي بالا در انتقال نيروي هيدروليكي و همچنين روانكاري، امروزه در اكثر صنايع سنگين و نيمه‌سنگين از جمله نيروگاه‌ها، كارخانه‌هاي خودروسازي، صنايع فلزات و ريخته‌گري، رآكتورهاي هسته‌اي، موتورهاي احتراق داخلي و ديزلي و ماشين‌آلات سنگين و سبك به كار مي‌روند كه روغن هاي صنعتي را مي توان از فروشگاه آنلاين كالاهاي صنعتي به راحتي سفارش و تهيه نمود .

 

براي ثبت نام در سايت انتاكالا از طريق اين لينك اقدام نماييد .

امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>
[ 1400/9/13  ] [ ۱۳ ] [ entakala ] [ ]

كاربرد كابل برق صنعتي

 

با توجه به توسعه روزافزون انتقال الكتريسيته و نيروي برق و نياز صنعت به توليد جزء اصلي اين انتقال يعني كابل برق، تجهيزات انتقال قدرت و مهندسي آن يكي از اساسي‌ترين نيازهاي اين صنعت بوده و شناخت انواع كابل، پوشش و غلاف آنها و جنس اجزاي رساناي آنها براي به كار گيري در نيروگاه‌ها و خطوط انتقال نيرو ضروري است. دانش به كار بردن ابزار آلات و تجهيزات برق‌رساني از جمله سيم و كابل، دكل‌ها، ترانس‌ها و ... به اندازه‌اي اهميت دارد كه در صورت ايجاد اختلال در هر كدام از اين تجهيزات انتقال قدرت، قطعي برق و آسيب به قطعات و دستگاه‌هاي برقي صنعتي و خانگي قطعي خواهد بود. در اين نوشتار به معرفي انواع كابل برق، ساختمان داخلي آنها و كاربردشان از نظر توان انتقال قدرت و مكان مورد استفاده پرداخته شده است.

 

معرفي انواع كابل برق

 

عموما كابل‌ها و سيم‌هاي برق داراي يك روكش پليمري از جنس پلي‌اتيلن يا پلي‌وينيل كلريد (PVC) براي حفاظت بيشتر از خود كابل و همچنين تامين ايمني هنگام نصب و بهره‌برداري هستند. كابل‌هاي برق مجموعه‌اي گسترده را شامل مي‌شوند كه مي‌توان آنها را در چند گروه زير تقسيم‌بندي كرد:

·        كابل‌هاي برق هوايي

·        كابل‌هاي برق زميني

·        كابل‌هاي ساختماني

همان طور كه از نام هر يك پيداست، مكان كاربرد هر نوع كابل برق به ترتيب بيان شده و لازم به ذكر است كه كابل‌هاي زميني عمدتا در زير زمين جهت انتقال نيرو به كار مي‌روند كه اين روش برق‌رساني در ايران كمتر مورد استفاده قرار گرفته است.

انواع كابل برق و كاربرد آن از نظر مكان استفاده

 

با توجه به توضيحات فوق، از كابل برق هوايي جهت برق‌رساني بين خطوط انتقال قدرت معلق در ميان دو دكل يا تير برق استفاده مي‌شود. معمولا برق عبوري از اين كابل‌ها به صورت فشار قوي و براي تامين تمام يا بخشي از توان مورد نياز مصرفي در يك منطقه مسكوني، كارگاه‌هاي صنعتي يا مراكز تجاري و اداري است. براي استحكام بيشتر، رشته‌هاي فولادي در بين جزء رسانا كه عموتا از مس ساخته مي‌شود به كار مي‌روند تا در برابر كشش ايجاد شده در سيم و كابل‌هاي معلق، مقاومت مناسبي داشته باشند.

با توجه به اهميت فضاسازي و زيباسازي شهري، نياز به ايمني بيشتر، انجام پروژه‌هاي عمراني وسيع و يا موارد خاص براي انتقال نيرو به مراكزي حساس، بسياري از مهندسين و شركت‌هاي سراسر جهان در جهت حذف خطوط انتقال نيرو از روي سطح زمين و انتقال آن به زير زمين تلاش مي‌كنند. كابل‌هاي برق به كار رفته در زير زمين از نظر پوشش عايق و استحكام بايد دوام مناسب و استاندارد بالاتري نسبت به خطوط هوايي داشته باشند چرا كه در معرض خوردگي و مواد شيميايي بيشتري قرار دارند. براي اين نوع كابل‌ها معمولا عايق آلومينيومي به كار مي‌رود.

از كابل‌هاي ساختماني نيز كه معمولا در ساختمان‌سازي استفاده مي‌شود مي‌توان براي تجهيز سيستم برق‌رساني ساختمان و كاربردهاي محدود براي كنتورهاي خانگي و فروشگاهي استفاده كرد. اين نوع سيم و كابل معمولا در فروشگاه‌هاي الكتريكي سطح شهر به فروش مي‌رسند. غلاف ايمني پليمري دور اين سيم‌ها و كابل‌ها عمدتا از جنس PVC ساخته مي‌شود.

انواع كابل برق و كاربرد آن از نظر ساختمان داخلي

 

ساختمان داخلي كابل برق از سه جزء رسانا يا هادي، عايق و غلاف تشكيل شده است. كابل‌هاي فشار قوي در تجهيزات انتقال قدرت هر سه نوع اين اجزا را دارا هستند، در حالي كه ممكن است برخي از كابل‌ها و سيم‌هاي ساختماني، جزء سوم يعني غلاف را نداشته باشند. معمولا عايق‌ها و غلاف‌ها را از جنس PVC يا پلي‌پروپيلن مي‌سازند تا هم در برابر رطوبت، خوردگي و ساير تماس‌هاي محيطي از سيم درون كابل محافظت كنند و هم حالت ارتجاعي داشته باشند. جزء اصلي انتقال نيرو درون كابل كه همان فلز رسانا يا هادي است معمولا از جنس مس و آلومينيوم بوده چرا كه توان رسانايي بيشتري از ساير فلزات هم‌قيمت خودشان دارند.

 

انواع كابل برق و كاربرد آن از نظر فشار يا سطح ولتاژ

 

كابل برق به كار رفته در تجهيزات انتقال قدرت عمدتا از يكي از سه دسته زير انتخاب مي‌شود:

·        كابل فشار قوي

·        كابل فشار متوسط

·        كابل فشار ضعيف

عمدتا از كابل‌هاي فشار قوي براي تحمل اختلاف پتانسيلي در حدود 400000 ولت استفاده مي‌شود. اين نوع كابل‌ها همچنين براي تحمل مقاومت بيش از 36000 وات ساخته و به كار مي‌روند و مي‌توان از آنها در خطوط انتقال نيروي بين شهري استفاده كرد.

كابل‌هاي فشار متوسط نيز با توجه به ظرفيت تحمل بين 1000 تا 36000 وات عمدتا در فضاهاي درون شهري به كار مي‌روند. از اين نوع كابل‌ها به همراه كابل‌هاي برق فشار ضعيف كه ظرفيت مقاومت 600 تا 1000 وات دارند عمدتا در سيستم‌هاي برق‌رساني صنعتي و خانگي شهري استفاده مي‌شود.

 

انواع كابل برق و كاربرد آن از نظر جنس عايق

 

همان طور كه شرح داده شد، عايق سيم و كابل براي حفاظت از جزء رسانا در برابر رطوبت، خوردگي و تماس‌هاي فيزيكي محيطي ساخته مي‌شود. عايق‌ها همچنين بايد داراي خاصيت ارتجاعي مناسبي براي كارايي در محيط‌هاي كارگاهي و شكل‌پذيري در هنگام كار باشند. كابل‌هاي برق با پوشش PVC عمدتا در محيط‌هاي شيميايي به كار مي‌روند. كابل‌هاي برق داراي عايق حرارتي الاستومر عمدتا براي كاربرد در محيط‌هاي گرم ساخته شده و از كابل‌هاي داراي پوشش Rubber در تجهيزات انتقال قدرت فشار قوي استفاده مي‌شود.

تامين كننده انواع كابل

 

با توجه به نياز به تجهيز، نوسازي و به‌روزرساني شبكه برق‌رساني سراسري كه امروزه تا دورافتاده‌ترين روستاهاي كشور نيز كشيده شده است، تامين انواع سيم و كابل برق امري ضروري و لازمه توسعه در اين بخش صنعتي است. انتاكالا، بازار آنلاين محصولات صنعتي و مرجع اصلي و معتبر بررسي و انتخاب انواع ابزارآلات صنعتي از جمله فروش آنلاين انواع كابل و سيم برق است.

خريد آنلاين انواع كابل

 

همان طور كه اشاره شد، با توجه به كاربرد گسترده سيم و كابل در صنعت و افزايش روزافزون نياز به تعمير، نگه‌داري سيستم‌هاي انتقال قدرت و همچنين برق‌رساني به نواحي مسكوني، تجاري، اداري و صنعتي جديد در كشور، سايت‌ها و فروشگاه‌هاي اينترنتي مختلفي اقدام به فروش آنلاين انواع كابل كرده اند. سفارش و خريد اينترنتي در انتاكالا به طور قطع سهولت، دقت و امنيت بيشتري نسبت به ساير انواع خريد داشته، و همچنين مي‌توان با مشاهده انواع محصولات يك كارخانه يا شركت توليدي محصولات سيم و كابل برق يا يك فروشگاه اينترنتي فروشنده اين محصولات، براي تهيه انواع موارد مورد نياز تصميم بهتري گرفت.

جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.

امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>
[ 1400/9/10  ] [ ۱۵ ] [ entakala ] [ ]
.: Weblog Themes By viablog :.

درباره وبلاگ

خریداران و تامین‌کنندگان اقلام صنعتی به کمک انتاکالا، می‌توانند در فضایی معتبر و پیشرفته با یکدیگر داد و ستد کنند و به بازاری به وسعت ایران، دسترسی داشته باشند. تنوع روش‌های پرداخت در انتاکالا، مشکل نقدینگی شرکت‌ها و خریداران را برطرف کرده است تا روند فعالیت هیچ‌کدام از کارخانه‌ها و شرکت‌ها متوقف نشود. انتاکالا علاوه بر خریداران، خدمات گوناگونی را هم برای عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان کالای صنعتی در نظر گرفته است. تامین‌کنندگان کالاهای صنعتی، می‌توانند بدون صرف هزینه، فروشگاهی اختصاصی و پیشرفته در انتاکالا در اختیار داشته باشند؛ فروشگاهی که به دلیل مخاطبان زیاد انتاکالا، محصولات را به خریداران بیشتری معرفی می‌کند. اعتبار و شفافیت در بازار کالاهای صنعتی برای ما بسیار مهم است. در همین راستا تلاش می‌کنیم تا اعتبار و سلامت بازار را افزایش دهیم از این رو طبق سیاست‌های انتاکالا، فقط صاحبان برند، تولیدکنندگان، واردکنندگان و نمایندگان رسمی برندها می‌توانند در این فروشگاه کالای خود را به‌فروش برسانند.
نویسندگان
لینک دوستان
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پیوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
موضوعات وب
امکانات وب