Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  PLC

بازار آنلاین کالاهای صنعتی
 

 

بررسي تخصصي انواع كالاهاي صنعتي

بررسي كامل كابل برق صنعتي

با توجه به توسعه روزافزون انتقال الكتريسيته و نيروي برق و نياز صنعت به توليد جزء اصلي اين انتقال يعني كابل برق، تجهيزات انتقال قدرت و مهندسي آن يكي از اساسي‌ترين نيازهاي اين صنعت بوده و شناخت انواع كابل، پوشش و غلاف آنها و جنس اجزاي رساناي آنها براي به كار گيري در نيروگاه‌ها و خطوط انتقال نيرو ضروري است. دانش به كار بردن ابزار آلات و تجهيزات برق‌رساني از جمله سيم و كابل، دكل‌ها، ترانس‌ها و ... به اندازه‌اي اهميت دارد كه در صورت ايجاد اختلال در هر كدام از اين تجهيزات انتقال قدرت، قطعي برق و آسيب به قطعات و دستگاه‌هاي برقي صنعتي و خانگي قطعي خواهد بود. در اين نوشتار به معرفي انواع كابل برق، ساختمان داخلي آنها و كاربردشان از نظر توان انتقال قدرت و مكان مورد استفاده پرداخته شده است.

انواع كابل برق و كاربرد آن از نظر فشار يا سطح ولتاژ

كابل برق به كار رفته در تجهيزات انتقال قدرت عمدتا از يكي از سه دسته زير انتخاب مي‌شود:

·        كابل فشار قوي

·        كابل فشار متوسط

·        كابل فشار ضعيف

عمدتا از كابل‌هاي فشار قوي براي تحمل اختلاف پتانسيلي در حدود 400000 ولت استفاده مي‌شود. اين نوع كابل‌ها همچنين براي تحمل مقاومت بيش از 36000 وات ساخته و به كار مي‌روند و مي‌توان از آنها در خطوط انتقال نيروي بين شهري استفاده كرد.

كابل‌هاي فشار متوسط نيز با توجه به ظرفيت تحمل بين 1000 تا 36000 وات عمدتا در فضاهاي درون شهري به كار مي‌روند. از اين نوع كابل‌ها به همراه كابل‌هاي برق فشار ضعيف كه ظرفيت مقاومت 600 تا 1000 وات دارند عمدتا در سيستم‌هاي برق‌رساني صنعتي و خانگي شهري استفاده مي‌شود.

 

كاربردهاي جك روغني

كار كردن جك هيدروليك بر اساس اصل پاسكال است. يعني فشار اعمال شده به سيال ذخيره شده در يك ظرف به طور مساوي در همه جهات توزيع مي‌شود و همين اصل باعث مي‌شود كه با اعمال فشاري برابر بر روي يك صفحه كوچكتر (كه نيازمند نيروي كمتري است) بتوان در سوي ديگر جك كه داراي صفحه بزرگتري است نيروي بيشتري برداشت كرد، چرا كه فشار در هر صورت بايد در دو طرف يكسان باشد. اجزاي مهم جك هيدروليك عبارت اند از سيلندرها، سيستم پمپاژ و سيال هيدروليك كه براي اين سيال معمولا روغن استفاده مي شود.

كار كردن با جك روغني نياز به دقت و مراقبت خاصي دارد. به عنوان مثال اگر براي انجام كار نياز به بلند كردن جسمي سنگين مانند يك وسيله نقليه است، بايد پايه هاي جك را به درستي قرار داد تا بتوانند بار اصلي را حمل كنند. تكيه دادن، سوار شدن يا ضربه به جك نه تنها خطر شكست مكانيكي يا هيدروليكي را افزايش مي‌دهد، بلكه در كارايي جك و بالا بردن اجسام مورد نظر نيز اختلال ايجاد مي‌كند.

جك‌هاي معمولي در مقايسه با جك‌هاي هيدروليكي، قادرند با اعمال نيروي كمي، بارهاي سنگين‌تر را به راحتي و در ارتفاع بيشتري بلند كنند.

براي دستيابي به اين خروجي، سيلندرهاي كوچك و بزرگ از طريق سيال هيدروليك به هم متصل مي‌شوند كه با اعمال نيروي كم بر روي سيلندرهاي كوچكتر، بتوان در فشار ثابت نيروي بسيار بزرگتري در سيلندرهاي بزرگ دريافت كرد و براي بالا بردن و انتقال نيرو آن را به كار برد كه اين امر به كاهش مقدار نيروي انساني اعمال شده براي بالا بردن اجسام كمك مي‌كند و همچنين سرعت و دقت كار را افزايش مي‌دهد.

در ادامه برخي از مزاياي جك هيدروليك آورده شده است:

·        فضاي كمي را اشغال مي‌كنند.

·        به دليل استفاده از روغن در محفظه داخلي سيلندر، كمتر دچار زنگ‌زدگي و خوردگي مي‌شوند.

·        براي كار با بارهاي سنگين بسيار كارآمد هستند و با حداقل نيرو مي‌توان بارها را بلند كرد.

·        كاربرد آنها راحت است و نياز به دانش خاصي ندارد.

·        وزن آنها از جك‌هاي پيچي كمي سبك‌تر است.


 

انواع روغن هاي صنعتي

روغن‌هاي صنعتي، مجوعه‌اي گسترده از روغن‌هايي هستند كه در صنعت و به جهت روانكاري، انتقال قدرت، انتقال حرارت، خنك‌كنندگي و ... به كار مي‌روند. بر خلاف سده‌هاي گذشته كه از روغن‌هاي حيواني مانند چربي‌هاي نهنگ، چارپايان و يا حتي روغن‌هاي گياهي و نباتي در ابزار آلات صنعتي و به جهت روانكاري استفاده مي‌شد، از قرن نوزدهم و با رشد صنعت و پيشرفت تكنولوژي و همچنين پيدايش نفت به عنوان ماده‌اي ارزشمند در تهيه و توليد فرآورده‌هاي سوختي، روغني و شيميايي، توليد و استفاده از روغن‌هاي صنعتي رشد چشمگيري داشته است. روغن‌هاي حيواني و گياهي به دليل اينكه كيفيت مداوم و مستمر در روغن‌كاري و روانكاري نداشتند و همچنين كارايي پاييني داشته و زود فاسد مي‌شدند، امروزه ديگر جهت مصارف صنعتي استفاده نمي‌شوند و كاملا منسوخ شده و جاي خود را به روغن‌هاي صنعتي داده‌اند.

 

روغن‌هاي صنعتي و سنتتيك با توجه به كارايي بالا در انتقال نيروي هيدروليكي و همچنين روانكاري، امروزه در اكثر صنايع سنگين و نيمه‌سنگين از جمله نيروگاه‌ها، كارخانه‌هاي خودروسازي، صنايع فلزات و ريخته‌گري، رآكتورهاي هسته‌اي، موتورهاي احتراق داخلي و ديزلي و ماشين‌آلات سنگين و سبك به كار مي‌روند كه روغن هاي صنعتي را مي توان از فروشگاه آنلاين كالاهاي صنعتي به راحتي سفارش و تهيه نمود.

كاربرد انواع plc در پروژه ها

يك كنترل‌كننده منطقي قابل‌برنامه‌ريزي يا (PLC) ، يك كامپيوتر صنعتي است كه براي كنترل فرآيندهاي توليد، مانند خطوط مونتاژ، ماشين‌ها، دستگاه‌هاي روباتيك يا هر فعاليتي كه نياز به قابليت اطمينان بالا دارد طراحي‌شده است و مانند رايانه‌اي شخصي به سهولت برنامه‌نويسي مي‌شود و به‌طور خاص براي كاركرد قابل‌اعتماد در محيط‌ها و شرايط سخت، مانند ارتعاشات شديد، دماي شديد و شرايط مرطوب يا گردوغبار استفاده‌شده و با اين شرايط سازگار است.

 

 

تعريف پي ال اسي

 

يك كنترل‌كننده منطقي برنامه‌پذير يا PLC، يك كامپيوتر مقاوم است كه براي اتوماسيون صنعتي استفاده مي‌شود. اين كنترل‌كننده‌ها مي‌توانند يك فرآيند خاص، عملكرد ماشين يا حتي كل خط توليد را خودكار كنند.

 

PLC اطلاعات را از حسگرها يا دستگاه‌هاي ورودي متصل دريافت مي‌كند، داده‌ها را پردازش مي‌كند و خروجي‌ها را بر اساس پارامترهاي از پيش برنامه‌ريزي‌شده راه‌اندازي مي‌كند.

بسته به ورودي‌ها و خروجي‌ها، يك PLC مي‌تواند داده‌هاي زمان اجرا مانند بهره‌وري يا دماي كاركرد دستگاه را نظارت و ضبط كند، فرآيندها را به‌طور خودكار شروع و متوقف كند، در صورت خرابي دستگاه آلارم ايجاد كند و موارد ديگر. كنترل‌كننده‌هاي منطقي قابل‌برنامه‌ريزي يك راه‌حل كنترلي انعطاف‌پذير و قوي هستند كه تقريبا با هر برنامه‌اي سازگار است.

 

استفاده از درزگير در صنايع مختلف

درزگير صنعتي در واقع متريالي براي محدود كردن نقاط مختلف سطح يا دستگاه است كه وظيفه عايق كردن در برابر آب، حرارت و نشتي را برعهده دارد. امروزه انواع درزگير در صنعت توسط برندهاي معتبر به صورت مايع، لاستيك، نوار و ... توليد و روانه بازار مي‌شوند تا با توجه به مكانيزم ساخت و ويژگي‌هايي كه دارند، در بخش‌هاي مختلف صنعت به‌كار روند.

انواع درزگير صنعتي از قدرت چسبندگي بالا و مقاومت عالي در برابر ضربه، فشار و سايش برخوردار هستند. خصوصيات و ويژگي‌هاي انواع درزگير بر اساس مواد اوليه ساخت، نوع طراحي، فرايند توليد، ضخامت و ... تعيين مي‌شود و هر كدام براي صنايع خاصي كاربرد دارند.

در حال حاضر درزگيرهاي مختلفي از برندهاي گوناگون در بازار ايران وجود دارند و تامين‌كنندگان بسياري در زمينه خريد و فروش آنلاين درزگير مشغول فعاليت هستند؛ از اين‌رو متقاضيان انواع درزگير صنعتي، مي‌توانند با توجه به نيازشان به تهيه محصول اقدام كنند.

انواع درزگير صنعتي

درزگيرها به مواد و متريالي اطلاق مي‌شود كه براي عايق‌بندي و پر كردن فاصله بين سطوح و دستگاه در صنايع مختلف به‌كار مي‌روند. انواع درزگير صنعتي با توجه به جنس و ضخامت داراي ماهيت، فرايند ساخت و ويژگي‌هاي متفاوتي هستند.

درزگيرهاي سيليكوني

درزگير اپوكسي

درزگير فنولي

درزگير آكريليك

درزگير پليمري

 

فروشگاه آنلاين كالاهاي صنعتي

همانطور كه همه مي دانند، راه‌اندازي فروش آنلاين ابزار آلات صنعتي مشكلاتي را به همراه دارد. اما با به‌كارگيري پلتفرم‌هاي آنلاين اين حوزه، مي‌توانيد بر بسياري از اين مشكلات غلبه كنيد.

انتاكالا به عنوان بازار آنلاين كالاهاي صنعتي، بستري را براي خريداران و فروشندگان محصولات صنعتي فراهم كرده است تا در فضايي امن به خريد و فروش كالاهاي صنعتي بپردازند. در انتاكالا، تامين كنندگان كالاها و ابزار آلات صنعتي محصولاتشان را در سايت انتاكالا عرضه مي‌كنند و خريداران با مراجعه به سايت، كالاهاي مورد نيازشان را خريداري مي‌كنند. به اين ترتيب، محصولات در معرض ديد هزاران كاربر قرار مي‌گيرند و شانس فروش آن‌ها افزايش مي‌يابد.

 

 

بهترين روش‌هاي افزايش فروش در بازار صنعتي

بيش از 75 درصد مردم حداقل ماهي يكبار خريد اينترنتي انجام مي‌دهند. خريد و فروش آنلاين، با توجه به مزايايي كه براي خريداران و فروشندگان دارد، توجه طيف وسيعي از مردم را به خود جلب كرده است. البته اين امر در خريد اقلامي مانند پوشاك بيشتر به چشم مي‌خورد. در واقع خريد و فروش اينترنتي برخي كالاها مانند كالاهاي صنعتي، طرفداران كمتري دارد. چرا كه بسياري از تامين كنندگان ابزارآلات و محصولات صنعتي، به شيوه‌هاي سنتي محصولاتشان را به فروش مي‌رسانند. به اين ترتيب آن‌ها با دسترسي نداشتن به حجم زيادي از مخاطبان و محدوديت‌هايي كه براي جذب مشتري در فروش حضوري وجود دارد، بسياري از مشتريان را از دست مي‌دهند.

جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.

امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>
[ 1400/10/12  ] [ ۱۲ ] [ entakala ] [ ]

 

كاربرد تجهيزات اتوماسيون صنعتي در پيشبرد اهداف

 

به‌طور كلي تجهيزات اتوماسيون صنعتي به 4 دسته ثابت، قابل برنامه‌ريزي، قابل انعطاف و تجميع‌شده تقسيم مي‌شوند. دسته‌بندي ديگري هم براي انواع تجهيزات صنعتي وجود دارد. شبكه‌هاي عصبي مصنوعي، سيستم كنترل توزيع، واسط ماشين انسان، اسكادا، ابزار دقيق، كنترل حركت و روباتيك از انواع اين تجهيزات هستند كه سنسور، انكودر، كنترلر، نمايشگر، رله، تايمر، منبع تغذيه، استپ موتور، اينورتر، ابزار دقيق و PLC در گروه‌هاي مختلف قرار مي‌گيرند.

PLC يك كامپيوتر ديجيتال است كه فرايندهاي صنعتي را كنترل مي‌كند. اين دستگاه مهم‌ترين دستگاه در صنايع مختلف است. زماني كه يك برنامه كنترلي اجرا مي‌شود، اين دستگاه همواره وظيفه نظارت و بررسي سيستم را به عهده دارد. PLC از ورودي و سنسورها بازخورد مي‌گيرد و اطلاعات را به برنامه كنترلي خودش منتقل مي‌كند. در نهايت دستگاه با استفاده از عملكرد ماشين تصميم‌گيري مي‌كند.

PLC با برندهاي مختلف در بازار وجود دارد، PLC دلتا، كاتك، LS و ميتسوبيشي از برندهاي موجود هستند. كنترلرها براي كنترل مقادير مشخص استفاده مي‌شود. از جمله كنترلرهاي پركاربرد، كنترل PH، پنل ميتر، كنترلر توان و كنترلر دما هستند.

 

بهترين برند توليد كننده plc

 

امروزه رقابت در صنعت اتوماسيون صنعتي شديد است و شركت‌هايي كه به سمت توليدكنندگان PLC و توسعه برندهاي PLC خود سوق داده مي‌شوند. يكي از بهترين راه‌ها براي قضاوت اينكه كدام PLC محبوب‌تر است، سهم بازار است. محبوب‌ترين PLC با توجه به سهم بازار، Siemens Simatic PLC بود. دومين PLC محبوب Rockwell Automation Allen Bradley PLC بود.

 

 

 

كاربرد ابزار دقيق در صنايع مختلف

امروزه نياز صنعت هاي مختلف به ابزارآلات بسيار زياد است و به وضوح قابل مشاهده است كه سرعت پيشرفت صنعت و تكنولوژي بدون ابزارهاي مختلف تقريبا غير ممكن است.

ابزار دقيق نيز در عرصه صنعت جايگاه ويژه‌اي دارد و به گونه‌اي است كه نمي‌توان آن را از صنايع مختلف جدا كرده و با قول قلب هر پروژه صنعتي ابزار دقيق محسوب مي‌شود. در اين مقاله قصد داريم كه كاربرد ابزار دقيق در صنايع مختلف را بررسي كنيم:

تعريف ابزار دقيق

ابزار دقيق ، همانطور كه از اسمش پيداست، وسايل و ابزار آلاتي هستند كه براي اندازه‌گيري دقيق به كار مي‌روند و ميزان خطا در آنها بسيار كم است. اين ابزار، بر اساس كميت مورد نظر در سيستم تحت كنترل براي انداز‌ گيري دقيق كميت‌هايي مثل فشار، رطوبت، دما و همچنين نمايش و كنترل اين كميت‌ها به كار گرفته مي‌شود. به گونه‌اي كه مي‌توان گفت خروجي ابزار دقيق كمترين خطا و اشتباه را دارد.

طبقه بندي ابزار دقيق

همانطور كه گفتيم ابزار در حقيقت زير ساخت يك سيستم اتوماسيون را تشكيل مي‌دهد و ابزارهاي مثل انواع كنترلر، ترانسميتر، ركوردر و مواردي از اين قبيل است كه وظيفه اندازه گيري، انتقال، نمايش، ثبت و كنترل پارامترهاي مهمي كه مد نظر يك صنعت است را به عهده دارد. از جمله اين پارامتر مي‌توان به كنترل دما، رطوبت، فشار، فلو، سطح مايعات. و مواردي از اين قبيل اشاره كرد.

تامين كنندگان ابزار دقيق، اين ابزار را در دسته‌بندي‌هاي مختلفي قرار داده‌اند كه ما در اينجا آن را به دسته‌هاي زير طبقه بندي مي‌كنيم:

سنسور

سنسور وسيله‌اي است كه كميت‌هاي فيزيكي دما، رطوبت، PH شيميايي مواد و مواردي از اين قبيل را اندازه‌گيري مي‌كند و سپس به نيرو و سيگنال الكتريكي تبديل مي‌كند.

ترانسميتر

ترانسميترها در حقيقت همان منتقل كننده‌ها هستند كه كميت‌هاي فيزيكي مدنظر را اندازه‌گيري مي‌كنند و آن را به فاصله‌هاي دور انتقال مي‌دهند.

ترانسميتر در پروسه‌ها و فعاليت‌هاي بزرگ صنعتي كاربرد دارد و وظيفه اين ابزار به اين شكل است كه عمليات اندازه‌گيري (سنسور)، تبديل و تقويت نيروي سيگنال‌هاي الكتريكي را به عهده دارد.

ديتا لاگر

ديتا لاگر براي ثبت داده‌ها كاربرد دارد و هدف از استفاده از آن، اين است كه يك فرايند به طور دقيق كنترل شود و بعد از آن بتوان از طريق اين ابزار به مستندسازي مقدارها و اتفاقات آن فرايند پرداخت.

نمايشگر

نمايشگر در سيستم ابزار دقيق، يك ابزار براي ارتباط بصري بين ابزار، سيستم كنترلي و انسان است. اين ابزار براي ميزان عددي پارامترهايي است كه اندازه‌گيري شده‌اند و در اتاق فرمان مورد استفاده قرار مي‌گيرد.. به عنوان مثال اينكه دماي هيترها در يك دستگاه و يا فشار روغن هيدروليك را به انسان نمايش مي‌دهد.

مبدل

مبدل همان ترانسديوسر است كه پارامترهايي كه توسط سنسور اندازه‌گيري شده‌اند را به سيگنال‌هاي الكتريكي تبديل مي‌كند. . به اين معني كه مثلا اگر براي پارامتر دما، يك سنسور به همراه يك ترانسديوسر به كار گرفته شود، سنسور مقدار فشار را اندازه‌گيري مي‌كند و مقدار آن را به ترانسديوسر مي‌فرستد و در آنجا توسط اين ابزار به سيگنال الكتريكي تبديل مي‌شود كه قابليت انتقال به شبكه‌ها و كابل‌هاي فلزي را دارد.

كنترلر

‌كنترلر، هسته مركزي و مهم هر سيستم كنترل كننده است كه در حقيقت قسمت اصلي كنترل فرآيند صنعتي را تحت كنترل دارد. به عنوان مثال اينكه با انجام يك سري پردازش‌هاي لازم و مهم بر روي داده‌هايي كه از سنسور‌ به دست مي‌آيد، يك سري فرمان‌هاي كنترلي را صادر مي‌كند.

 

معرفي كاربردي ­ترين ابزارآلات صنعتي

با گذر زمان، نياز مردم به ساخت وسايل و ساختمان­ هاي جديد افزايش پيدا مي­كند. به همين دليل نياز به استفاده از ابزارهايي است كه علاوه بر آسان كردن كار، زمان ساخت را هم كاهش دهد. امروزه ابزارآلات صنعتي اين كار را به خوبي انجام مي­دهند.

ابزار آلات دستي

ابزار­هاي دستي، همان طور كه از نامشان مشخص است، طوري ساخته شده­ اند كه توسط دست انسان قابل استفاده باشند. اين ­ابزار در پروژه­هاي مختلف صنعتي مورد استفاده قرار مي گيرد.

  • آچار: آچار­ها در اندازه­ هاي مختلفي وجود دارند. كارگران به تعدادي از آنها نياز دارند تا پيچي را ببندند يا شل كنند.
  • انبردست: از انبردست براي محكم بستن پيچ و مهره­ ها، خم و برش كابل و سيم استفاده مي­كنند.
  • چكش: چكش اساسا در شكل ­دهي فلز، ضربه ­زدن به ميخ، علامت­ گذاري نقاط مته و برداشتن ميخ هاي محكم استفاده مي شود.
  • پيچ­ گوشتي: پيچ­ گوشتي ها داراي اشكال مختلف تيغه هستند و براي پيچ­ كردن قطعات به هم استفاده مي‌شود.

 

از ديگر ابزارآلات مي توانيم به ابزار آلات برقي، ابزار آلات صنعتي بنزيني و ابزار آلات صنعتي بادي اشاره نمود.

 

كاربرد روغن هاي صنعتي

روغن‌هاي صنعتي، مجوعه‌اي گسترده از روغن‌هايي هستند كه در صنعت و به جهت روانكاري، انتقال قدرت، انتقال حرارت، خنك‌كنندگي و ... به كار مي‌روند. بر خلاف سده‌هاي گذشته كه از روغن‌هاي حيواني مانند چربي‌هاي نهنگ، چارپايان و يا حتي روغن‌هاي گياهي و نباتي در ابزار آلات صنعتي و به جهت روانكاري استفاده مي‌شد، از قرن نوزدهم و با رشد صنعت و پيشرفت تكنولوژي و همچنين پيدايش نفت به عنوان ماده‌اي ارزشمند در تهيه و توليد فرآورده‌هاي سوختي، روغني و شيميايي، توليد و استفاده از روغن‌هاي صنعتي رشد چشمگيري داشته است. روغن‌هاي حيواني و گياهي به دليل اينكه كيفيت مداوم و مستمر در روغن‌كاري و روانكاري نداشتند و همچنين كارايي پاييني داشته و زود فاسد مي‌شدند، امروزه ديگر جهت مصارف صنعتي استفاده نمي‌شوند و كاملا منسوخ شده و جاي خود را به روغن‌هاي صنعتي داده‌اند.

روغن‌هاي صنعتي و سنتتيك با توجه به كارايي بالا در انتقال نيروي هيدروليكي و همچنين روانكاري، امروزه در اكثر صنايع سنگين و نيمه‌سنگين از جمله نيروگاه‌ها، كارخانه‌هاي خودروسازي، صنايع فلزات و ريخته‌گري، رآكتورهاي هسته‌اي، موتورهاي احتراق داخلي و ديزلي و ماشين‌آلات سنگين و سبك به كار مي‌روند كه روغن هاي صنعتي را مي توان از فروشگاه آنلاين كالاهاي صنعتي به راحتي سفارش و تهيه نمود .

 

با ثبت نام در فروشگاه آنلاين انتاكالا، به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.

 

امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>
[ 1400/10/6  ] [ ۱۳ ] [ entakala ] [ ]

 

كاربرد انواع plc در پروژه ها

يك كنترل‌كننده منطقي قابل‌برنامه‌ريزي يا (PLC) ، يك كامپيوتر صنعتي است كه براي كنترل فرآيندهاي توليد، مانند خطوط مونتاژ، ماشين‌ها، دستگاه‌هاي روباتيك يا هر فعاليتي كه نياز به قابليت اطمينان بالا دارد طراحي‌شده است و مانند رايانه‌اي شخصي به سهولت برنامه‌نويسي مي‌شود و به‌طور خاص براي كاركرد قابل‌اعتماد در محيط‌ها و شرايط سخت، مانند ارتعاشات شديد، دماي شديد و شرايط مرطوب يا گردوغبار استفاده‌شده و با اين شرايط سازگار است. در اين مقاله قصد داريم ابتدا شما را با تعريف پي ال سي و كاربردهاي آن همچنين بهترين برندهاي تامين كننده اين دستگاه‌ها آشنا كنيم با ما همراه باشيد.

 

تعريف پي ال اسي

 

يك كنترل‌كننده منطقي برنامه‌پذير يا PLC، يك كامپيوتر مقاوم است كه براي اتوماسيون صنعتي استفاده مي‌شود. اين كنترل‌كننده‌ها مي‌توانند يك فرآيند خاص، عملكرد ماشين يا حتي كل خط توليد را خودكار كنند.

 

PLC اطلاعات را از حسگرها يا دستگاه‌هاي ورودي متصل دريافت مي‌كند، داده‌ها را پردازش مي‌كند و خروجي‌ها را بر اساس پارامترهاي از پيش برنامه‌ريزي‌شده راه‌اندازي مي‌كند.

بسته به ورودي‌ها و خروجي‌ها، يك PLC مي‌تواند داده‌هاي زمان اجرا مانند بهره‌وري يا دماي كاركرد دستگاه را نظارت و ضبط كند، فرآيندها را به‌طور خودكار شروع و متوقف كند، در صورت خرابي دستگاه آلارم ايجاد كند و موارد ديگر. كنترل‌كننده‌هاي منطقي قابل‌برنامه‌ريزي يك راه‌حل كنترلي انعطاف‌پذير و قوي هستند كه تقريبا با هر برنامه‌اي سازگار است.

 

چند ويژگي كليدي وجود دارد كه PLC ها را از رايانه‌هاي شخصي صنعتي، ميكروكنترلرها و ساير راه‌حل‌هاي كنترل صنعتي متمايز مي‌كند:

ورودي و خروجي CPU PLC- داده‌هاي برنامه را ذخيره و پردازش مي‌كند، اما ماژول‌هاي ورودي و خروجي PLC را به بقيه دستگاه متصل مي‌كنند. اين ماژول‌هاي ورودي/خروجي همان چيزي هستند كه اطلاعات را به CPU ارائه مي‌كنند و نتايج خاصي را ايجاد مي‌كنند. I/O مي‌تواند آنالوگ يا ديجيتال باشد. دستگاه‌هاي ورودي ممكن است شامل حسگرها، سوئيچ‌ها و اندازه‌گيرها باشند، درحالي‌كه خروجي‌ها ممكن است شامل رله‌ها، چراغ‌ها، سوپاپ‌ها و درايوها باشند. كاربران مي‌توانند ورودي/خروجي يك PLC را باهم تركيب و باهم تطبيق دهند تا پيكربندي مناسبي براي برنامه خود داشته باشند.

ارتباطات - علاوه بر دستگاه‌هاي ورودي و خروجي، يك PLC ممكن است نياز به اتصال به انواع ديگر سيستم‌ها نيز داشته باشد. به‌عنوان‌مثال، كاربران ممكن است بخواهند داده‌هاي برنامه ضبط‌شده توسط PLC را به يك سيستم كنترل نظارتي و جمع‌آوري داده (SCADA) صادر كنند كه چندين دستگاه متصل را نظارت مي‌كند. PLC ها طيف وسيعي از پورت‌ها و پروتكل‌هاي ارتباطي را ارائه مي‌دهند تا اطمينان حاصل شود كه PLC مي‌تواند با اين سيستم‌هاي ديگر ارتباط برقرار كند.

HMI - براي تعامل با PLC در زمان واقعي، كاربران به يك HMI يا رابط ماشين انساني نياز دارند. اين رابط‌هاي اپراتور مي‌توانند نمايشگرهاي ساده، با خواندن متن و صفحه‌كليد، يا پنل‌هاي صفحه لمسي بزرگ باشند كه بيشتر شبيه لوازم الكترونيكي مصرفي هستند، اما درهرصورت، كاربران را قادر مي‌سازند تا اطلاعات را در زمان واقعي به PLC بازبيني و وارد كنند.

 

 

انواع كاربرد پي ال سي

 

كنترل‌كننده‌هاي منطقي قابل‌برنامه‌ريزي (PLC) در افزايش توليد و بهبود كارايي كلي كارخانه مفيد هستند. انعطاف‌پذيري ارائه‌شده توسط يك كنترل‌كننده منطقي قابل‌برنامه‌ريزي امكان استفاده از آن را در بسياري از برنامه‌هاي كاربردي براي توليد و كنترل فرآيند فراهم كرده است.

 

كنترل فرآيند تغييرات زيادي را پشت سر گذاشته است. درگذشته كنترل فرآيند بيشتر از طريق كنترل دستي انجام مي‌شد. جريان، دما، سطح، فشار و ساير عملكردهاي كنترلي در هر مرحله توسط كارگران توليد كنترل مي‌شد.

 

امروزه، كل فرآيند را مي‌توان به‌طور خودكار با استفاده از كنترل‌كننده‌هاي منطقي قابل‌برنامه‌ريزي، با تعداد كمي يا بدون هيچ كارگري درگير و كنترل كرد. برخي از برنامه‌هاي كاربردي فرآيندي كه در آن PLC ها استفاده مي‌شود شامل موارد زير است:

 

1-كاربردهاي صنعتي PLCمانند:

 

سيستم حمل‌ونقل مانند سيستم تسمه‌نقاله است.

سيستم بسته‌بندي و برچسب‌گذاري در مواد غذايي و آشاميدني.

سيستم پر كردن اتوماتيك بطري يا مايع.

سيستم بسته‌بندي و ليبل گذاري در صنايع داروسازي.

سيستم حمل‌ونقل مانند پله‌برقي و آسانسور.

سيستم كنترل جرثقيل صنعتي براي عمليات جرثقيل مسافرتي سقفي.

صنايع شيشه براي توليد شيشه و ثبت داده‌ها.

صنايع كاغذ براي توليد صفحات، كتاب يا روزنامه و غيره.

سيستم مانيتورينگ و كنترل پمپ آب تخليه خودكار.

سيستم كنترل بر اساس زمان و شمارش براي يك ماشين صنعتي.

كنترل‌كننده دما يا رطوبت با استفاده از ورودي سنسورها به سيستم .PLC

تشخيص عيب و حفاظت از ماشين‌هاي صنعتي مانند موتور القايي.

سيستم توربين بادي براي حداكثر بازده، ثبت داده‌ها و اهداف ايمني.

سيستم مديريت انرژي مانند بويلر، آسياب توپ، كوره زغال‌سنگ، كوره شفت و غيره.

صنايع نفت و گاز براي كنترل روند پاك‌سازي.

 

2-كاربردهاي نيروگاهي PLCمانند:

 

PLCبراي سيستم شبكه هوشمند براي نظارت و تشخيص شرايط خطا استفاده مي‌كند.

در سيستم‌هاي توليد، انتقال و توزيع برق استفاده مي‌شود.

در پست برق، PLC مي‌تواند از سيستم خط مونتاژ خودكار استفاده كند.

برخي از تجهيزات الكتريكي (مانند قطع كننده مدار، سوئيچينگ خازن) را مي‌توان به‌طور خودكار با PLC كار كرد.

تشخيص توالي تك فاز يا سه فاز با استفاده از .PLC

در نيروگاه اتوماسيون نفت و گاز، PLC به كليد سوپاپ براي تعويض سوخت، روشن يا خاموش كردن چراغ پيلوت، بررسي ايمني شعله، روش فيلتر روغن و موارد ديگر نياز دارد.

زمان واقعي PLC در معادن زغال‌سنگ زيرزميني يا سنجش سطح آب و بررسي داده‌ها استفاده مي‌شود.

 

3-كاربردهاي تجاري PLC مانند:

 

سيستم سيگنال كنترل ترافيك هوشمند

سيستم كنترل هوشمند آسانسور

سيستم اعلام حريق و اعلام حريق.

سيستم كنترل خودكار ماشين.

سيستم شستشوي اتوماتيك خودرو

سيستم هدايت خودكار خودرو.

كنترل‌كننده فشار در كاربردهاي پمپ چند موتوره.

ترتيب يا سيستم شمارش و بسته‌بندي عددي.

سيستم تشخيص خط و كنترل از راه دور تجهيزات معدن.

براي عملكرد توربين بادي، PLC ها سيگنال‌هاي سنسورهاي سرعت و جهت باد را براي كنترل بهتر توربين‌هاي بادي تبديل مي‌كنند.

 

4-كاربردهاي خانگي PLC مانند:

 

سيستم كنترل سطح مخزن آب

سيستم شستشو و پاركينگ.

سيستم كنترل نور چشمك‌زن

سيستم باز و بسته شدن درب اتوماتيك

برنامه نظارت از راه دور مانند كمپرسور هوا (AC)، فن.

برنامه روشن/خاموش سوئيچينگ مانند نور، موتور، و بيشتر برنامه‌هاي زندگي روزمره PLC

 

 

بهترين برند توليد كننده plc

 

امروزه رقابت در صنعت اتوماسيون صنعتي شديد است و شركت‌هايي كه به سمت توليدكنندگان PLC و توسعه برندهاي PLC خود سوق داده مي‌شوند. يكي از بهترين راه‌ها براي قضاوت اينكه كدام PLC محبوب‌تر است، سهم بازار است. محبوب‌ترين PLC با توجه به سهم بازار، Siemens Simatic PLC بود. دومين PLC محبوب Rockwell Automation Allen Bradley PLC بود. پس از Mitsubishi Melsec PLC، Schneider Modicon PLC و Omron Sysmac PLC

 

 

ليست كامل 17 برند محبوب با توجه به سهم بازار در زير آورده ‌شده است:

 

1.     Siemens

2.     Rockwell Automation

3.     Mitsubishi Electric

4.     Schneider Electric

5.     Omron

6.     Emerson Electric (GE)

7.     Keyence

8.     ABB (B&R Automation)

9.     Bosch

10.  Hitachi

11.  B&R Automation (part of ABB)

12.  Phoenix Contact

13.   Panasonic

14.  LS Electric (LSIS)

15.  Eaton

16.   Delta Electronic

17.       Fuji Electric

 

خريد آنلاين :plc

 

آيا به دنبال خريد آنلاين پي ال سي هستيد؟ با جست‌وجو در انتاكالا (entakala.com) شما مي‌توانيد انواع پي ال سي هاي موردنظر خود را با بهترين قيمت به‌صورت اصلي و از برندهاي معتبر در يكجا بيابيد.

اگر به دنبال خريد ابزارآلات باكيفيت به‌صورت آنلاين از مارك‌هاي درجه‌يك هستيد، بهتر است به اِنتاكالا اعتماد كنيد زيرا اين پلتفرم تجارت الكترونيكي آنلاين انواع كالاهاي صنعتي را از مارك‌هاي معتبر ارائه مي‌دهد.

 

جاي شما در انتاكالا خالي است! همين حالا در سايت ثبت‌نام كنيد و به جمع تامين كنندگان انتاكالا بپيونديد.

امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>
[ 1400/9/24  ] [ ۱۲ ] [ entakala ] [ ]

ضرورت استفاده ابزارها و تجهيزات در صنايع مختلف
 

كاربرد تجهيزات اتوماسيون صنعتي در پيشبرد اهداف
به‌طور كلي تجهيزات اتوماسيون صنعتي به 4 دسته ثابت، قابل برنامه‌ريزي، قابل انعطاف و تجميع‌شده تقسيم مي‌شوند. دسته‌بندي ديگري هم براي انواع تجهيزات صنعتي وجود دارد. شبكه‌هاي عصبي مصنوعي، سيستم كنترل توزيع، واسط ماشين انسان، اسكادا، ابزار دقيق، كنترل حركت و روباتيك از انواع اين تجهيزات هستند كه سنسور، انكودر، كنترلر، نمايشگر، رله، تايمر، منبع تغذيه، استپ موتور، اينورتر، ابزار دقيق و PLC در گروه‌هاي مختلف قرار مي‌گيرند.

 PLC يك كامپيوتر ديجيتال است كه فرايندهاي صنعتي را كنترل مي‌كند. اين دستگاه مهم‌ترين دستگاه در صنايع مختلف است. زماني كه يك برنامه كنترلي اجرا مي‌شود، اين دستگاه همواره وظيفه نظارت و بررسي سيستم را به عهده دارد. PLC از ورودي و سنسورها بازخورد مي‌گيرد و اطلاعات را به برنامه كنترلي خودش منتقل مي‌كند. در نهايت دستگاه با استفاده از عملكرد ماشين تصميم‌گيري مي‌كند.

 PLC با برندهاي مختلف در بازار وجود دارد، PLC دلتا، كاتك، LS و ميتسوبيشي از برندهاي موجود هستند. كنترلرها براي كنترل مقادير مشخص استفاده مي‌شود. از جمله كنترلرهاي پركاربرد، كنترل PH، پنل ميتر، كنترلر توان و كنترلر دما هستند.

 

 

كاربرد بلبرينگ ها در صنعت
در دنياي پيشرفته و مدرن امروز ماشين‌­­­الات نقش ­بسيار مهمي را ايفا مي‌‌كنند. از صدها قطعه­اي كه در ساخت اين ماشين‌­ا­لات و ابزار صنعتي مورد استفاده قرار مي­گيرد بيش از همه ياتاقان و بلبرينگ­ ها هستند كه نقش مهم و كليدي را در كاركرد اين ماشين‌ها دارند. پس شناخت كامل تفاوت­ها و شباهت­ها و نحوه كاربرد انواع اين قطعات در صنعت بسيار ضروري است. ما در اين مقاله به بررسي همين موضوع مي­پردازيم.


بلبرينگ و ياتاقان هر دو به منظور تحقق بخشيدن به يك هدف مشترك ساخته شده‌اند. در حقيقت كار اصلي بلبرينگ و ياتاقان ايجاد بهبود حركت و چرخش بقيه قطعات است تا مانع ساييدگي قطعات شوند. اما اين قطعات در بعضي از موارد با يكديگر تفاوت­هايي دارند. براي درك بيشتر اين تفاوت­ها در ابتدا بايد تعريف و عملكرد آن­ها را به شكل جداگانه مورد بررسي قرار دهيم.

 

كاربرد لوازم و تجهيزات برقي
تجهيزات و وسايل الكتريكي شامل هر دستگاهي كه از طريق برق تغذيه مي‌كند تعريف مي‌شود، اما اين تعريف مبهم است، زيرا نمونه‌هاي بسيار و بسياري از اين قبيل ماشين‌ها وجود دارد؛ تجهيزات الكتريكي در دنياي مدرن همه جا رايج است؛ اين مقاله براي كمك به حذف ابهام در بازار تجهيزات الكتريكي، با استفاده از تحقيقات بازار، بهترين توليدكنندگان و تامين‌كنندگان تجهيزات الكتريكي و به ويژه تجهيزات برق صنعتي در جهان را بررسي مي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­‌‌‌كند.‌ 

تجهيزات الكتريكي يك اصطلاح كلي براي تعريف هر دستگاهي است كه از طريق برق كار مي‌كند و شامل موارد زير است:

·        روشنايي

·        لوازم برقي خانگي

·        تجهيزات فناوري اطلاعات

·        موتورها، پمپ‌ها و سيستم‌هاي تهويه مطبوع

·        دستگاه‌هاي مجهز به باتري

·        سوئيچ ها، رله ها و قطعات

تعريف برق صنعتي
تعريف برق صنعتي مي‌تواند خيلي گسترده باشد، اما اگر بخواهيم آن را ساده بيان كنيم مي‌توانيم بگوييم برق صنعتي يعني كاربرد برق در صنعت، مواردي هم در نظر گرفته شده است كه مثلا تكنيك‌ها و روش‌هايي كه براي كنترل و استفاده از برق در صنعت استفاده مي‌شود، درساختمان‌هاي مسكوني، تجاري، بيمارستانها و… هم كاربرد دارد  برق صنعتي يعني شبكه سه فاز و قدرت و تجهيزات قدرت، مثل موتورهاي سه فاز،ژنراتورها يا ترانسهاي قدرت.

تجهيزات برق صنعتي همچنين به طور خاص به اجزاي جداگانه تجهيزات توزيع برق، محصولات و سيستم‌ها اشاره دارد؛ صرف نظر از اين موضوع، اين ماشين‌ها براي عملكرد صحيح تقريبا: هر صنعت ديگري حياتي هستند و براي بيشتر، اگر نه همه مشاغل امروزي، ضروري هستند.

 

همين حالا جزء تامين كنندگان انتاكالا باشيد

طبقه بندي روغن هاي صنعتي
از انواع روغن‌هاي صنعتي مي‌توان به روغن‌هاي مينرال و روغن‌هاي سنتتيك اشاره كرد كه در واقع توليد روغن‌هاي صنعتي مينرال بر پايه فرآورده‌هاي نفتي و روغن‌هاي سنتتيك بر پايه فرآورده‌هاي غير نفتي است.

انستيتو نفت آمريكا (American Petroleum Institute) روغن‌هاي صنعتي را در 5 گروه دسته‌بندي كرده كه سه گروه اول مربوط به روغن‌هاي صنعتي مينرال و دو گروه بعدي روغن‌هاي سنتتيك هستند. هر كدام از روغن‌هاي اين پنج دسته داراي گرانروي (ويسكوزيته) مخصوص به خود هستند. همان طور كه اشاره شد، روغن‌هاي مينرال بر پايه فرآورده‌هاي نفتي توليد مي‌شوند و به همين دليل اشتعال‌پذيري بالايي دارند، در حالي كه روغن‌هاي سنتتيك مقاومت بيشتري در برابر حرارت و آتش دارند.

روغن‌هاي سنتتيك اولين بار با واكنش شيميايي گاز هيدروژن و گاز كربن مونواكسيد و توسط دو مهندس آلماني به نام‌هاي فيشر و تروپش در دهه 1920 ميلادي ساخته شدند. از واكنش اين دو گاز، مجموعه‌اي از هيدروكربن‌ها ساخته مي‌شوند كه جزء تشكيل‌دهنده اصلي روغن‌هاي صنعتي هستند.

روغن‌هاي صنعتي و سنتتيك با توجه به كارايي بالا در انتقال نيروي هيدروليكي و همچنين روانكاري، امروزه در اكثر صنايع سنگين و نيمه‌سنگين از جمله نيروگاه‌ها، كارخانه‌هاي خودروسازي، صنايع فلزات و ريخته‌گري، رآكتورهاي هسته‌اي، موتورهاي احتراق داخلي و ديزلي و ماشين‌آلات سنگين و سبك به كار مي‌روند كه روغن هاي صنعتي را مي توان از فروشگاه آنلاين كالاهاي صنعتي به راحتي سفارش و تهيه نمود .

 

براي ثبت نام در سايت انتاكالا از طريق اين لينك اقدام نماييد .

امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>
[ 1400/9/13  ] [ ۱۳ ] [ entakala ] [ ]
.: Weblog Themes By viablog :.

درباره وبلاگ

خریداران و تامین‌کنندگان اقلام صنعتی به کمک انتاکالا، می‌توانند در فضایی معتبر و پیشرفته با یکدیگر داد و ستد کنند و به بازاری به وسعت ایران، دسترسی داشته باشند. تنوع روش‌های پرداخت در انتاکالا، مشکل نقدینگی شرکت‌ها و خریداران را برطرف کرده است تا روند فعالیت هیچ‌کدام از کارخانه‌ها و شرکت‌ها متوقف نشود. انتاکالا علاوه بر خریداران، خدمات گوناگونی را هم برای عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان کالای صنعتی در نظر گرفته است. تامین‌کنندگان کالاهای صنعتی، می‌توانند بدون صرف هزینه، فروشگاهی اختصاصی و پیشرفته در انتاکالا در اختیار داشته باشند؛ فروشگاهی که به دلیل مخاطبان زیاد انتاکالا، محصولات را به خریداران بیشتری معرفی می‌کند. اعتبار و شفافیت در بازار کالاهای صنعتی برای ما بسیار مهم است. در همین راستا تلاش می‌کنیم تا اعتبار و سلامت بازار را افزایش دهیم از این رو طبق سیاست‌های انتاکالا، فقط صاحبان برند، تولیدکنندگان، واردکنندگان و نمایندگان رسمی برندها می‌توانند در این فروشگاه کالای خود را به‌فروش برسانند.
نویسندگان
لینک دوستان
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پیوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
موضوعات وب
امکانات وب